Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako asuntoa ostaa, jos saa asumistukea..?

Vierailija
18.02.2020 |

Olen punninnut asunnon ostamista asuinpaikkakunnaltani. Lainalupaus on, asumiskustannukset uudehkossa asunnossa per kk tämänhetkisillä koroilla on n. 60€/kk vähemmän kun mitä maksan vuokraa. Mutta koska olen kolmen lähivanhempi saan kuukaudessa asumistukea niin, että maksan vuokraa asunnostamme vain n.400€/kk. Käyn töissä, palkkani nettona 1900€/kk ja tähän sitten vielä lapsilisät ja 320€/kk saan elatustukea. Lapset isällä 10vrk/kk.

Haluaisin ostaa asunnon, koska uudehkot pinnat ja kiva alue miellyttää, mutta mietin, että onko siinä yhtään mitään järkeä kun saan nyt sen verran mukavasti asumistukea ja tavallaan omassa asuminen tulisi kalliimmaksi samankokoisessa asunnossa... Toisaalta taas ärsyttää nostaa asumistukea, kun kuitenkin työssä käyn. Minulla olisi mahdollisuus tehdä yhtenä vloppuna keikkatyötä, jolla saisi käteen n.250€/kk. Asumme kasvukolmion sisällä, mutta muuttotappiopaikkakunnalla Turun ja Helsingin välissä. Jos jollain antaa vinkkejä, tai ohjeita, tsemppausta, apua päätöksentekoon niin olisin kiitollinen. Lainatarjous on voimassa vielä reilun kuukauden... Jos haluat purkaa pahaa mieltäsi, niin tämä ei ole oikea ketju, enkä halua sellaista lukea. Kiitos!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän