Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joiden miehellä on kumma " pakkomielle" juoda jokaisena juhlapäivänä...

Vierailija
24.06.2006 |

Uusi vuosi, vappu, juhannus, syntymäpäivät jne... Aina täytyy siellä pitkäripaisessa piipahtaa. Miehen mielestä oli aivan huvittavaa, kun ehdotin ettei olisi eilen juonut mitään. Hyvä ettei ääneen nauranut. Jos miehellä on työhön meno, niin sitten ei mennä kenenkään juhliin koska ei voi ottaa alkoholia. Vuosia ollaan yhdessä oltu, nyt on alkanut tuollainen asenne häiritsemään. Kolme lasta on saatu aikaiseksi ja itselläni alkoholi on oikeastaan taaksejäänyttä elämää. Joskus voin saunajuoman nauttia tai jos " vapaalla" , niin pari lasia viiniä. Mieheltä en ole alkoholin käyttöä kieltänyt sen kummemmin, mutta joskus olisi kiva viettää juhlapäivä selvän miehen kanssa...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuollainen käytös on jonkinasteista alkoholismia. Itse en tuollaista sietäisi. Nykyään miehelle riittää pari saunaolutta silloin tällöin, eikä mitään juhlien pakkojuhlimista ole.

Vierailija
2/18 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämä oli syy minkä takia hän sai minulta " kenkää" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tällainen ihminen tarvitsee tukea, kun hän jossakin välissä päättää raitistua. Kun ihminen karkaa toisen luota, se on vain yksi syy tuhansien joukossa jatkaa kierrettään.

Miksi aina tuijotetaan omaan napaan ja toimitaan niin radikaalisti " annan kenkää tuollaiselle" ehdoin? Miksei kysytä syytä juomiseen, yritetä auttaa ja olla tukena?

Vierailija
4/18 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä silloin on syy, odottajassa vai alkoholistissa itsessään?

Vierailija
5/18 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua saa jos haluaa, mutta aika harva edes tiedostaa oikeasti ongelmaansa.

Vierailija
6/18 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite oon samanlainen. Hauskaa ei ole ilman viinaa :) Eli kyllä munkin mielestä juhannus, vappu, synttärit, valmistujaiset, joulu yms on kaikki alkoholilla höystettyjä juhlia. Ei oo mitään pointtia lähteä johonkin juhlimaan jos ei saa ottaa viunaa.

Ei se silti tee musta alkoholistia!

Vierailija
7/18 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini jaksoi odottaa 16 vuotta kunnes tajusi, ettei isäni juomistavat siitä mihinkään muutu. Heidän erostaan nyt 13 vuotta ja isä edelleen samanlainen!

Vierailija
8/18 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mielestäni tällainen ihminen tarvitsee tukea, kun hän jossakin välissä päättää raitistua. Kun ihminen karkaa toisen luota, se on vain yksi syy tuhansien joukossa jatkaa kierrettään.

Miksi aina tuijotetaan omaan napaan ja toimitaan niin radikaalisti " annan kenkää tuollaiselle" ehdoin? Miksei kysytä syytä juomiseen, yritetä auttaa ja olla tukena?

On vain yksi ihminen koko maailmassa, kuka saa alkoholistin raitistumaan: alkoholisti itse. Niin kauan kun ihminen ei itse halua muuttua, on ihan sama kuka siinä " tukee" .

Juuri tuon takia naiset tuhlaa oman elämänsä alkoholistien paapomiseen, eivätkä elä omaa elämäänsä!

T: alkoholistin ex-vaimo

Vierailija
9/18 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitä juomis syitähän löytyy niin paljon kun vaan haluaa.

Vierailija
10/18 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ite oon samanlainen. Hauskaa ei ole ilman viinaa :) Eli kyllä munkin mielestä juhannus, vappu, synttärit, valmistujaiset, joulu yms on kaikki alkoholilla höystettyjä juhlia. Ei oo mitään pointtia lähteä johonkin juhlimaan jos ei saa ottaa viunaa.

Ei se silti tee musta alkoholistia!

Vierailija
11/18 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan mun mielestä mies ei ole alkoholisti. Ikuinen teini (32v)! Kyllä minäkin olin samanlainen ennen lapsia. Ja en todellakaan aio tuosta syystä miestäni jättää, plussat voittaa kuitenkin miinukset. Ja kun vielä humalassa ei muutu väkivaltaiseksi niin siinähän ottaa. En sitä kiellä etteikö pännisi!

Vierailija
12/18 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaapa alkoholistien omaisille/alkoholisteille tarkoitettuja nettisivuja jne.. ja sieltä kyllä ponnahtaa tuo näkökulma esiin. Omaa alkkisastettaan voi arvioida sillä, mille oikeasti tuntuisi viettää yksi joulu/juhannus ilman viinaa kokonaan. Tuntuisiko, että iloa ei pysty löytämään? Jos sille tuntuu, on oikeasti ongelmia. T:17

Vierailija
13/18 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin, että keskustelu ei lopu vain miehen nauruun? Älä anna miehen kuitata keskusteluyrityksiä naurulla tms. Minulle on yksi ja sama onko miehesi alkkis vai ei, mutta teillä on ongelma suhteessa, joka vaatii ratkomista. Älä uhraa vuosia siihen, että odotat miehen jotenkin aikuistuvan. En tarkoita myöskään että lemppaat hänet tähän paikkaan. Mutta tuo esille omia ajatuksiasi hänelle. Ei pelkästään niin, että kysyt " tarvitseeko sitä koko ajan juoda" vaan kerro mitä mieltä sinä olet siitä, miten haluaisit juhlia viettää jne..

Vierailija
14/18 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei lopu keskustelut nauruun! Joka juhlapyhä ottaa (paitsi jouluna) mutta ei ota kun yhtenä päivänä. Uutena vuotena ampuu ensin lasten kanssa raketit (selvinpäin) ja sitten kun lapset menee nukkumaan lähtee mies juhlimaan. Eikö teidän muiden miehet muka ota ikinä???? Ja mulla on suvussa paljon alkoholisteja ja tunnen kyllä sellaisen kun näen ja mieheni ei siihen kastiin kuulu. Ihme vaahtoamista täällä, kaikki jotka erehtyvät joskus pulloon koskemaan niin leimataan jo alkoholisteiksi.

Vierailija
15/18 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silti juo itseään tolkuttomaan humalaan. Ja puhuin yleisellä tasolla että av:n mielestä kaikki koskaan alkoholia maistaneet ovat todellisia alkoholisteja!

Vierailija
16/18 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viina on joka viikkoista ja juominen on tärkeämpää kuin töiden teko niin silloin on jo eri juttu. Appeni oli alkoholisti ja kirjaimellisesti joi itsensä hengiltä. 10 vuotta joi joka päivä! Aamulla aloitti ja illalla sammui, se on alkoholismia pahimmillaan. Ei halunnut parantua.

Vierailija
17/18 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenhan koko Suomi olis täynnä alkoholisteja! Kylläpä täällä joillakin on tiukka kanta.

Mun mieheni ei kylläkään kuulu noihin juhlapyhäryyppääjiin, mutta juhannuksena ottaa ainakin jonakin iltana. Suotakoon se hänelle, vaikka itse en niin ryyppäämisestä välitäkään.

Vierailija
18/18 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut pistin hänet tänään lastenvahdiksi... Pakko olla selvinpäin, tosin olen hieman varuillani

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi