Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurkku on ajoittain äärimmäisen käheä ja tukossa, ollut jo vuosia ja varsinkin päivällä. Ahdistus pahentaa.

Vierailija
18.02.2020 |

Olen yleensä iltapäivään asti välillä ilman ääntä. Kokoajan on kurkun selvittämisen tarve, tuntuu että nenän ja kurkun välissä on krooninen tukos, ei ole limaa eikä särkyä.

Elämänlaatu huonontunut kun töissä ei pysty puhumaan, ääni on järkyttävän käheä ja nenän tausta tukossa. Jos välillä ahdistaa tai stressaa niin ääni lähtee kokonaan pois.

Vaikka kuinka yskäsen, juon vettä, syön pastilleja niin mikään ei auta. Olen jopa kokeillu ruokavaliomuutoksia, käynyt lääkärillä ottamassa kokeita, olen terve. Ei home ongelma.

Kokoajan tuntuu että on pitkä limavana nenän ja kurkun käytävillä. Stressaa ihan hirveästi olla kokoajan ilman ääntä.

Kortisoni suihke auttaa väliaikaisesti, kun sen suihkuttaa nenään niin hetken päästä kuuluu jopa ääni, jotain siis tapahtuu kurkussa ja yhtäkkiä aukee. Mutta sitten muutaman tunnin jälkeen se tulee takaisin.

Onko kellään neuvoja? Poskionteloissa ei ongelma.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla ei tätä ongelma ole koskaan tai sitten jos on se tukos tulee yhtäkkiä ja yskin niin että tulee päänsärky, ääni on todella ontto.

Vierailija
2/8 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epstein bar virus. Kokeile acycloviriä muutaman kuukauden ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy yksityisellä, mä epäilen että tuo ei ole psyykkistä, voisi olla refluksiaa tai astmaa....

Vierailija
4/8 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltatko?

Vierailija
5/8 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunnossa on koneellinen ilmanvaihto, tarkista ilmanvaihdon suodattimet, että tulisiko ne vaihtaa. Jos suodatin on aivan likaantunut, ilma muuttuu tunkkaiseksi ja oireita voivat olla esimerkiksi nenän tukkoisuus, kurkun kuivuus ja käheys. Suodatin pitäisi vaihtaa 2-3 kertaa vuodessa. Kenties oireet eivät johdu tästä, mutta voi helpottaa.

Vierailija
6/8 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kurkku tukossa"  :D

Vierailija
7/8 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus. Köhit ahdistustasi, se ärsyttää kurkkua ja köhit lisää. Jos saisit ahdistusta alemmaksi huomaisit tuon.

Vierailija
8/8 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ei ole koneellinen ilmastointia eikä työpaikallakaan enkä polta.

Olen pitkään ajatellut että tämä johtuu jostain stressistä mutta en olekkaan enää varma. Jos katsoo kurkun ja nenän poikkileikkauskuva, niin ongelma on siinä takana missä menee käyrä/ontelo nenästä kurkkuun. Siinä se on, eli nenä ei ole koskaan tukossa mutta ihan takana on.

Olen mennyt yksityiselle mutta ketään ei kiinnosta, en jaksa maksaa itteni taas kipeäksi kun apua ei saa.

Voisko nenäkannu auttaa? Se vesihän ei vaa mee sinne taakse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi