Kirsikat ovat Turussa kukalla 2 kk etuajassa O.o
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä toinenkin luontoon liittyvä kysymys, kun uutisoinnissa oli myös, että Korkeasaaren karhut ovat heränneet. Jos karhut nyt kömpivät majoistaan luonnossakin ja sitten tuleekin vielä talvi, niin menevätkö takaisin unille?
Googlaa...
Niinhän se selviäisi, mutta halusin lähinnä keskustella asiasta :)
Miksi?
Koska olen keskustelupalstalla sen vuoksi, että tykkään keskustelusta .
Eli ihan sama miksi tai mistä aiheesta. Typerää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Käyttäkää autoa niihin kilsan matkoihin ja ostelkaa romua niinkuin ennenkin. Ei mitään syytä hötkyilyyn. Turvetta vaan polttouuniin. Herätkää!!
Ei tätä millään autoilulla selitetä. Tehtaat ne on se joka maailman tuhoaa. Ja kuljetukset.
Että ostelkaa vaan lisää kiinakrääsää.
Sinulla on hyvä pointti, mutta kyllä se autoilukin osansa tuo ja sitäkin tulisi jokaisen vähentää. Itse kävelen ja pyöräilen alle 3 km matkat jos ei ole kannettavaa.
Tämä. Lähikaupoissa käyminen yksityisautoillen on kaikista surkuhupaisinta ja kertoo kaiken oleellisen kansakunnan tilasta. Ylipaino on ongelma samalla tavalla kuin päästötkin. Ajatelkaa nyt, niin kuin terveet ja liikkumaan kykenevät ihmiset eivät pystyisi taittamaan itse jotain kilometrin matkaa, osa jopa helposti alle sen! Ei ihmekään, että olemme suoraan sanottuna polvia myöten kusessa, kun katsotaan pidemmällä tähtäimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä toinenkin luontoon liittyvä kysymys, kun uutisoinnissa oli myös, että Korkeasaaren karhut ovat heränneet. Jos karhut nyt kömpivät majoistaan luonnossakin ja sitten tuleekin vielä talvi, niin menevätkö takaisin unille?
Googlaa...
Miksi?
Joo, olen kyllä pitkään ajatellut, että suurimmaksi osaksi tällä palstalla käyminen on typerää. Ja varsinkin nyt jo aikuinen lapseni ja mieheni usein sanovat minulle, että ihan turhaan täällä mieltäni pahoitan ikävistä kommenteista.
Mutta aina välillä täällä törmää mukaviinkin keskusteluihin ja ihan avarakatseisen oloisiin ihmisiin.
Kylläpä tämä kiinalaisten ja liberaalien keksimä ilmastohuijaus toimii hyvin!
/sarkasmia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa...
Miksi?
Joo, olen kyllä pitkään ajatellut, että suurimmaksi osaksi tällä palstalla käyminen on typerää. Ja varsinkin nyt jo aikuinen lapseni ja mieheni usein sanovat minulle, että ihan turhaan täällä mieltäni pahoitan ikävistä kommenteista.
Mutta aina välillä täällä törmää mukaviinkin keskusteluihin ja ihan avarakatseisen oloisiin ihmisiin.
Yhtä järkevää, jopa järkevämpää on kysyä miksi sinä mielummin puhut jostain karhun talviunesta kuin googlaat sen? Varsinkaan kun et puhu siitä taviunesta edelleenkään itse yhtään mitään vaan selittelet jotain sekavaa muista ihmisistä.
Kukkispa täälläkin :(
t. Kainuulainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa...
Miksi?
Yhtä järkevää, jopa järkevämpää on kysyä miksi sinä mielummin puhut jostain karhun talviunesta kuin googlaat sen? Varsinkaan kun et puhu siitä taviunesta edelleenkään itse yhtään mitään vaan selittelet jotain sekavaa muista ihmisistä.
Ajattelin, että olisi kohteliasta vastata, kun kysyit. Mutta sopii minun puolestani, että lopetetaan tämä tähän ja annetaan puheenvuoro fiksummille keskustelijoille :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa! Ehkä nyt herätään siihen mikä mahdollisuus tämä on.
Ihan huikea mahfollisuus!
Gryndereille. Nimittäin yhtään suomalaista asuntoa ei ole tehty tällaisiin sademääriin. Ei edes 2019 rakennettuja.
Ihan kaikki mätänee. On tämä ihan vtun hienoa.
Ei lunta ole nyt niin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa...
Miksi?
Ajattelin, että olisi kohteliasta vastata, kun kysyit. Mutta sopii minun puolestani, että lopetetaan tämä tähän ja annetaan puheenvuoro fiksummille keskustelijoille :)
Et vastannut kertaakaan siihen mitä itse kysyit(karhun talviunesta), josta taas kysyin miksi se sinua kiinnostaa? Omituinen kuvitelma keskustelusta sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti lämmintä piisaa myös silloin, kun kuuluisi olla lämmintä, eikä meillä ole taas kesäkuussa lumisade :(
En lumisadetta kaipaa kesäksi, mutta viileää kylläkin. Vuoden 2018 kaltaista kesää en enää ikinä halua kokea uudelleen. Silloin oli makuuhuoneessa yli 31 astetta vuorokauden ympäri reilun pari viikkoa peräkkäin ja tupakoivat naapurit pitivät huolta siitä, että parvekkeella ei oleskeltu eikä parvekkeen ovea avattu edes yöksi. Viime vuonnakin oli jonkin aikaa kamalaa, mutta makuuhuoneen asteet jäivät ylimmillään sentään 29.8:aan eikä sitä ollut niin pitkästi. Viileä ja pirtsakkaan sateinen kesä tänä vuonna ainakin Lounais-Suomeen, kiitos.
T. turkulainen
Kyllä työ etelän ihmiset jaksatte vauhkoontua asiasta kuin asiasta. Onko siellä eläminen noin tylsää? Kohkataa ja vöyhötään vaikka se hätä ja maalimantuska koskee sitä betonilähiön spurgunurkkaa ja istutettua kirsikkapuuta. Joka muutes ei kuulu Suomen luontoon.
Lunta on tälläkin hetkellä melkein 3/4 ossaa Suomesta että ei täällä mikään mätäne. Paitsi citivihreän goretexit. Menkää vaikka kalalle.
Ainakin meriveden lämpötilat on normaalia korkeammat, joten kevät etenee nopeammin tänä vuonna rannikkoalueilla hyvin todennököisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työ etelän ihmiset jaksatte vauhkoontua asiasta kuin asiasta. Onko siellä eläminen noin tylsää? Kohkataa ja vöyhötään vaikka se hätä ja maalimantuska koskee sitä betonilähiön spurgunurkkaa ja istutettua kirsikkapuuta. Joka muutes ei kuulu Suomen luontoon.
Lunta on tälläkin hetkellä melkein 3/4 ossaa Suomesta että ei täällä mikään mätäne. Paitsi citivihreän goretexit. Menkää vaikka kalalle.
Suurin osa pohjoisen ihmisistä ei ole näin ylemmyydentuntoisia ja osaavat kyllä katsoa etelässä asuvia ihan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lunta on tälläkin hetkellä melkein 3/4 ossaa Suomesta että ei täällä mikään mätäne. Paitsi citivihreän goretexit. Menkää vaikka kalalle.Suurin osa pohjoisen ihmisistä ei ole näin ylemmyydentuntoisia ja osaavat kyllä katsoa etelässä asuvia ihan normaalisti.
Voi ei. Tippuko soijalatte lätäkköön vai miten yrität sopeutua etelän yliopistopiireihin?
Tämä on nyt sitä ilmastomuutoksen alkua.
Talvet lyhenee ja lämpenee, ja se on vielä pieni muutos. Kymmenen vuoden sisällä tullaan näkemään suurempia muutoksia luonnossa.
Mutta onhan sillä ilmaston muuttumisella hyvätkin puolensa.
Onhan tuolla pohjoisessakin yliopistoja, Oulussa ja Rovaniemellä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt sitä ilmastomuutoksen alkua.
Talvet lyhenee ja lämpenee, ja se on vielä pieni muutos. Kymmenen vuoden sisällä tullaan näkemään suurempia muutoksia luonnossa.Mutta onhan sillä ilmaston muuttumisella hyvätkin puolensa.
Jos kasvukausi pitenee täällä, niin onhan se hyvä asia meille.
Ainoa vaan, että tämmönen 5 kuukauden marraskuu on aika raskas. Alan jo ihan väsymään ainaiseen pimeyteen ja sateeseen. Enkä tuulestakaan yhtään tykkää.
Tämä EI OlE ilmastonmuutos
tv. persut