Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OMAD eli ruokailu vain kerran päivässä, kokemuksia?

Vierailija
18.02.2020 |

Olen pikkuhiljaa luisunut tällaiseen ruokavalioon, missä arkisin syön vain lounaan. Muun ajan juon vett, teetä ja mustaa kahvia. Tämä on kuulemma suosittu dieetti nykyään? Oletteko saaneet tuloksia tällaisella?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse?

Vierailija
2/8 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Olin siis silloin vuosia sitten edelläkävijä, kun kiireiden vuoksi en ehtinyt ikinä syödä kuin illallisen? Kappas... Olihan siitä seuraamuksia. Illallinen oli hyvinkin kasvispainotteinen, usein pääasiassa salaattia+itse maustettu pihvi tms. ja muutoin join kahvia ja kivennäisvettä vatsan täytteeksi. Painoa tuli lisää yli 10 kiloa raskaassa fyysisessä työssä. Eikä ollut lihasta, vaan ihan sitä lelluvaa läskiä ihan vääriin paikkoihin.

Kun tasaantui elämä ja aloin syödä myös lounaan ja pienen välipalan, painon nousu pysähtyi. Nykyisin olen jo miltei normaalipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse?

Mulla on vasta viikko takana tätä, mutta vuosi sitten pudotin pätkäpaastolla 5 kiloa parissa kuukaudessa. Silloin paastosin 16-20 h vuorokaudesta. Toistaiseksi painolle ei ole käynyt mitään, mutta viikonloppuna söin aika paljon. Ap.

Vierailija
4/8 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 2 krt päivässä 5-6 tunnin aikarajalla. Jonain päivinä on lipsahtanut yhteenkin ateriaan. Juu, laihtunut olen (huomattava ylipaino on taustalla) ja olo on kaikin tavoin virkeämpi. Pitää vaan syödä tarpeeksi (kaloreita on saatava jotta jaksaa) ja koostettava kalorit niin, ettei verensokeritaso heittele ja nälkä iske. Eli runsasrasvainen, vähähiilarinen. 

Vierailija
5/8 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuun lopulta olen ollut, painoa pudonnut 8 kg. Olin alussa 110-kiloinen joten pudotettavaa riittää.

Sinänsä en pidä tätä järkevänä pysyvänä elämäntapana, koska esim. kasviksia, kuitua ja proteiinia on lähes mahdoton saada tarpeeksi yhdellä aterialla. Mutta koska mun elimistö nyt kestää varsin hyvin pitkiä paastoja ja painoa pitää saada alas, niin laihduttamiseen tämä on minulle ihan toimiva keino.

Vierailija
6/8 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt vuosia sitten noin. Aloin syömään säännöllisesti ja laihduin ihan itsestään kymmenen kiloa.

Vierailija
7/8 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin vielä poikamies, niin elin suunnilleen noin. Ja kyllä, olin paljon hoikempi. 

Vierailija
8/8 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Olin siis silloin vuosia sitten edelläkävijä, kun kiireiden vuoksi en ehtinyt ikinä syödä kuin illallisen? Kappas... Olihan siitä seuraamuksia. Illallinen oli hyvinkin kasvispainotteinen, usein pääasiassa salaattia+itse maustettu pihvi tms. ja muutoin join kahvia ja kivennäisvettä vatsan täytteeksi. Painoa tuli lisää yli 10 kiloa raskaassa fyysisessä työssä. Eikä ollut lihasta, vaan ihan sitä lelluvaa läskiä ihan vääriin paikkoihin.

Kun tasaantui elämä ja aloin syödä myös lounaan ja pienen välipalan, painon nousu pysähtyi. Nykyisin olen jo miltei normaalipainoinen.

Miten se on mahdollista? Olet syönyt vähän kaloreita ja kuluttanut paljon ja silti kehosi on onnistunut varastoimaan noin paljon rasvaa? Sitten aloit syödä enemmän ja ehkä kuluttamaan vähemmän energiaa ja yhtäkkiä laihdut!? Joko kyseessä on joku hormonaalinen häiriö tms. muuten tuo sotii kyllä laihdutusperiaatteita vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän