Olen ihan suomalainen mutta mua ärsyttää että suurin osa ihmisistä on niin sulkeutuneita!
Ulkomailla olen nuorena asunut ja itselläni luonne on sellainen että kehun, kannustan ja juttelen. Tässä maassa ihmiset ihan oikeasti ovat ihan tosi sulkeutuneita ja suorituspainotteisia. Robotteja melkein! Sorry vaan!
Kommentit (14)
Kyllä olet oikeassa. Ja naisilla perässään räksyttävä äijälauma kun ei heille oikein lämpene. Tällaiseksi Suomi meni.
Olet päässyt helpolla jos et törmää vihamielisiin.
Olet oikeassa! Tuleppa tänne iloiseen Etelä-Karjalaan niin täällä kuule ollaan niin avoimia ja iloisia (just joo). No minä ainaskin olen. Ps. Enkä ole suorituspainoinen.
Sorry vaan kun ei kiinnosta vieraat ihmiset ja heidän höpinät.
Mä taas tykkään, kun ei hölötetä turhanpäiväisyyksiä.
Oletko j ännätyttö ja juttelitko yläasteen aikana myös niille kiltimmille pojille? :(
Kokemukseni on hyvin erillainen. Suomalainen ei harrasta turhaa small talkia mutta sitäkin enemmän antaa kyllä itsestään ja elämästään syvällisemmin kun hänen kanssaan vain puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Sorry vaan kun ei kiinnosta vieraat ihmiset ja heidän höpinät.
Tämä.
Jep,tottahan se on , etenkin aikuisiällä täällä Suomessa...olen ihmetellyt sitä viimeiset 20 vuotta. Lisäksi kateellisia,katkeria,huumorintajuttomia työsuoritus keskeisiä tylsiä robotteja...
Voisko oma asenne vaikuttaa? Tänne heti ilmoittautuu niitä joita ei kiinnista muiden asiat ja niitä jotka haukkuvat muita, ap mukaan lukien. Kuka nyt tuollaisen ennakkoluuloisen kanssa jaksaisi jutella. Suomessa ei höpistä turhia vaan asiaa ja sitäkin vain niille jotka koetaan vastaanottavaisiksi.
Yleensä maissa joissa ei ole runsas sosiaaliturva ihmiset käyttäytyy luontemmin ja inhimillisemmin. Kun ei sillee joku loisi oman vaivannäön niskassa koko ajan tms.
En ole kohdannut vastaavaa. Oudoille ei niin lätistä turhia, mutta tuttujen kesken turpa käy. Ei myöskään ole pelkkiä merkityksettömiä pinnallisuuksia, kuten eräissä maissa. Aika kirjaimellisesti siis avaudutaan+ollaan avoimia.
Näin on. Jalat on tiukasti yhdessä ja pakarat myös.
Jos vähän yrittää raottaa niin saa näpeille.