Terveisiä Silja Lineltä - iso Toblerone 7.45 ja illallisbuffetti 43.5 e
Buffetin laatu heikkenee koko ajan. Toki ranskalaisia, nakkeja ja lihapullia saa syödä edelleen monta lautasellista.
Ruoan alkuperää ei ilmoiteta mutta Viron kautta se laivoille tulee.
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
No, mekin tultiin just Siljalta. Ostin kuusi pulloa ihan kelpo skumppaa 36 eurolla valmiiksi kantokassiin pakattuna ja siellä buffassa meidän lapsetkin tajusi ottaa katkarapuja ja paahtopaistia.
Karkit on kyllä halvempia S-marketissa, siksi ostimmekin vaan lapsille Malacon aarrearkut ( 9.90 ), niitä kun ei ole lähikaupassa. Ja koska olimme autolla, niin mukaan lähti 24 tölkkiä cokista kympillä.
Kelpo kuohuviiniä tuolla hinnalla ei saa mistään. kuohuviiniä, kyllä, kelpo ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tallink Siljan buffet on varsinainen bulkkiruuan esittelypaikka. Ainakin Turun reitillä Vikingin buffetit lyö (syö?) ne laudalta 6-0.
(Ja ennen kuin joku tulee nillittämään, että "syö aina a la cartessa", niin kuljen usemman kerran vuodessa kokousmatkoilla Turun laivoilla, ja silloin syödään missä helpointa on.)
nuo laivakokousmatkat ovat niin 20 vuoden takainen juttu. Siksihän niitä on että ne ovat halpoja. Ja se à la cartehan on helpoin. paljon helpompi kuin joku ryysisbuffa.
Työporukan janssa buffa on helpoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fazerin Sininen 3.50 e.
Laivalla myynnissä 250 gramman levy. Ei enää 300 grammaista.
https://shopping.tallink.com/fi/hel-sto/product/makeiset/suklaat/maitos…
En voi käsittää, että miten laivalla voi olla karkit kalliimpia kuin maassa?
Missä se tax free näkyy oikein?
Ainoat hyvät on ne jättipussit, kuten esim jättipussit pandan suklaarusinoita (jotka saisi tulla kauppoihin maissakin). Niissä voi olla jotain arvoa rahoille.
Ruotsin laivoilla ei ole mitään Tax Free hintoja enään.
"Euroopan unionin sisällä ei ole ollut verotonta myyntiä 3. heinäkuuta 1999 alkaen"..
Täältä saat kaksi kiloa suklaarusinoita 14 eurolla, https://urjalanmakeistukku.fi/2665.html
Ikävä kyllä Pandan suklaarusinat on ainoat todelliset hyvät suklaarusinat, muita on turha edes harkita.
Miks lähteä laivalle kun viinakset voi tilata Saksasta kotiovelle toimitettuna? Tobleronen ja buffetin hinnalla saa jo monta pulloa hyvää juomaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on tuplahinta buffasta, en maksaisi.
Missä buffassa maksat 19.50? Raxissa?
Ja siihen sisältyy viinit ja oluet?
Lisäksi Turun reitillä Siljan hytit haisevat ihan viemärille ja satamissa haisee viemäri ihan yleisissäkin tiloissa. Viking Grace on ainut jossa voi risteillä.
Onhan tuo nyt ihan järkyttävä hinta buffetista, varsinkin kun raaka-aineet ei varmasti ole sieltä laaduikkaimmasta päästä eikä viinit edes keskinkertaisia. Miksi sen buffetin hinta nousee joka vuosi, mutta laatu ja valikoima supistuu? Hävikkikin on saatu moninkertaisesti pienemmäksi, mutta koko ajan vaan kallistuu.
Järkyttävän kallis buffetin hinta! Olen kyllä risteillyt, mutta olen pärjännyt aamiaisella niin etten ole vuosiin syönyt sen kummemmin laivassa. No eipä tarvi näköjään jatkossakaan syödä.
A la cartessa en ole myöskään syönyt varmaan koskaan. Eikö tuolla hinnalla siis saisi jo a la cartesta jonkun hyvän annoksen? Tuo 43,50 on siis hinta yhdelle?
Eniten mua harmittaa kalaruokien häviäminen.
Vielä muutama vuosi sitten Siljalla oli hyvät kalat, kylmä- ja lämminsavulohta, graavia lohta ja jopa siikaa.
Nyt on esim karpalomarinoidut silakat, limemarinoidut silakat, raitajuurella marinoidut silakat tms.. kikkailua. Sekä ohuen ohutta graavattua kirjolohta.
Eikä ne edes maistu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Miks lähteä laivalle kun viinakset voi tilata Saksasta kotiovelle toimitettuna? Tobleronen ja buffetin hinnalla saa jo monta pulloa hyvää juomaa.
Nyt pitäisi vielä sun vaikka jaksaa kertoa että mistä sielä suuresta saksanmaalta niitä juomia kotiisi tilaat? Ihan tosissaan. Mistä?
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävän kallis buffetin hinta! Olen kyllä risteillyt, mutta olen pärjännyt aamiaisella niin etten ole vuosiin syönyt sen kummemmin laivassa. No eipä tarvi näköjään jatkossakaan syödä.
A la cartessa en ole myöskään syönyt varmaan koskaan. Eikö tuolla hinnalla siis saisi jo a la cartesta jonkun hyvän annoksen? Tuo 43,50 on siis hinta yhdelle?
Kyllä. Hinta yhdelle aikuiselle.
Lasten hinta on 11.5 e ja nuorten hinta on 16.5 e. Täällä hinnat ja ruokalistat
Toista se oli siihen aikaan kun siljalla puhuttiin ensisijaisesti ruotsia, koska finskit sikailijat meni viikkarilla ja suomenruotsalaisilla oli oma laivayhtiö. Joo muutama soluttautujakin oli mutta ne koetti olla paljastumatta.
Buffetit oli siihen aikaan mahtavia.
Tarvittaisiin taas apartheidia: ei koiria, spitaalisia tai suomenkielisiä. Vain bättrefolkille.
no jo on hapokasta kirjoitti:
mitä älyä mennä risteilemään ja syödä nakkeja ja ranskalaisia kiskurihintaan! Niitä saa kotona halavalla ja naapurin mättöpaikastakin.
Otitko edes nakkipiilon,nauravia nakkeja tai nakkitalon?
Hölmöä touhua.
Mitä järkeä on mennä yhtään minnekään 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli aikuiset maksaa lähes neljä kertaa enemmän kuin lapset :o Uskomatonta mutta ne alkohanathan siinä syynä on. Voisivat ottaa valikoimaan aikuisten buffan ilman alkoholia meille jotka menemme vain syömään.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo nyt ihan järkyttävä hinta buffetista, varsinkin kun raaka-aineet ei varmasti ole sieltä laaduikkaimmasta päästä eikä viinit edes keskinkertaisia. Miksi sen buffetin hinta nousee joka vuosi, mutta laatu ja valikoima supistuu? Hävikkikin on saatu moninkertaisesti pienemmäksi, mutta koko ajan vaan kallistuu.
Se hinta on niin korkea siksi, koska typerät hakevat ison syvän lautasen täyteen mätiä ja smetanaa... ja sitten tietenkin jättävät 90% siitä syömättä ja roskikseen menee +30e edestä mätiä.
Onpa tuosta riitoja nähty, kun jopa työntekijät vittuuntuu tuollaisen näkemisestä. Näiden ruokaa roskiin jättävien sankareiden takia se buffetin hinta on muillekin niin korkea.
Hinta on laitettava alemmaksi ja sitten punnittaan kaikki ruuat mitä jättää pöytään ja maksetaan niistä extraa jälkikäteen. Näin saamme hävikin alas ja buffetin hinnan ei tarvitse olla niin korkea.
Kamala hinta. Kyllä mä heidän buffaruuasta tykkään, mutta on toi ihan järkky hinta.
Taxfreesta en ole ostanut aikoihin mitään, koska karkki on kalliimpaa kuin maissa ja alkoholia en juo, en polta enkä nuuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli aikuiset maksaa lähes neljä kertaa enemmän kuin lapset :o Uskomatonta mutta ne alkohanathan siinä syynä on. Voisivat ottaa valikoimaan aikuisten buffan ilman alkoholia meille jotka menemme vain syömään.
Tämä olis hyvä. Alkollinen buffa eri hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Eniten mua harmittaa kalaruokien häviäminen.
Vielä muutama vuosi sitten Siljalla oli hyvät kalat, kylmä- ja lämminsavulohta, graavia lohta ja jopa siikaa.
Nyt on esim karpalomarinoidut silakat, limemarinoidut silakat, raitajuurella marinoidut silakat tms.. kikkailua. Sekä ohuen ohutta graavattua kirjolohta.
Eikä ne edes maistu hyvältä.
Marinadeilla kikkailusta tulee väkisinkin mieleen, että tässä nyt ei ole tuoreesta kalasta kyse. Tuore maistuu hyvälle ihan kevyesti suolattunakin kylmä- ja lämminsavulohena ja graavikalana. Voimakkaat marinadit peittää kalan maun.
Fast linella on graavilohileipä 6 e. Ei todellakaan kannata sinne buffaan mennä.
Juu, ihan vaan siksi käytiin autolla Ruotsissa että voidaan ostaa se 24 tölkkiä limpparia. Mitään muuta syytä autolla Ruotsissa käymiselle ei voi olla ja jos on, niin ei silloin samalla voi ohimennen limpparia ostaa. Koska Tokmanniltakin saa!