Kysy uskovaiselta!
Heip! Tylsyyttäni tällänen.. heittäkää jtn kysymyksiä uskoon, raamattuun, helluntaiseurakuntaan, Jumalaan jne. Liittyen. Vastaan parhaani mukaan :)
Kommentit (101)
En ole parempi kuin muut. Itseasiassa vihaan ylpeyttä ja sitä kuinka monet ajattelee juurikin olevansa parempia vaikka kaikki olemme samalla viivalla. Kaikki syntisiä ja Jumalan kirkkautta vailla. T ap
Onko jeesus keksinyt pythagoraan väittämän?
Kyllä palvelen seurakunnassa mm. Lapsien parissa. Ja se on kyllä tosi kivaa :) ap
Vierailija kirjoitti:
En ole parempi kuin muut. Itseasiassa vihaan ylpeyttä ja sitä kuinka monet ajattelee juurikin olevansa parempia vaikka kaikki olemme samalla viivalla. Kaikki syntisiä ja Jumalan kirkkautta vailla. T ap
Mutta hellarit nimenomaan kuvittelevat olevansa pikkuisen parempia kristittyjä kuin kaikki muut melkein kahden tuhannen vuoden ajan ennen teitä. Liikkeenähän tuo on hyvin nuori.
Montako kertaa päivässä pyhität rukoukselle?
Aamulla rukoilen yleensä samalla kotitöitä tehdessä. Ja aika monesti päivän aikana muutenkin. Yleensä illalla on se hetki kun oikeasti ehtii istua alas ja rukoilla ns. Rauhassa. Mutta parasta rukoilussa on just se että ihminen voi rukoilla missä vaan, teki mitä tahansa! Eikä tarvita mitn alttareita :)
Koetko Joulun uskonnolliseksi juhlaksi? Mitä perinteitä joululle?
Jouluna oikeastaan ainut sellainen uskonnollinen perinne on ollut jouluevankeliumin lukeminen.
Millään muulla ei ole väliä kuin että uskoo Jumalaan, kaikki kasteet ynnä muut rituaalit ovat ihmisen keksimää.
Ei se kaste ihan ihmisen keksimää ole, voi lukea raamatusta :) ap
Miksi jumala ei piittaa maailman pahuudesta? Antaa pienten viattomien lasten kärsiä ja kuolla. Antaa sairauden ja nälän piinata. Mitä syntiä joku vastasyntynyt on voinut tehdä?
Seurakunnassa on erilaista toimintaa. On musiikkia, rukousta, kokouksia, ruokajakoa, pyhäkoulua jne. :) ap
Nää on näitä mitä itsekin välillä mietin..miksi tapahtui näin, miksi toinen sairastaa jne. On vaan hyväksyttävä että kaikkiin kysymyksiin emme saa vastauksia. Ja muistettava se tosi asia että on olemassa Jumala mutta myös itse pahuus eli saatana joka tekee tuhoa täällä pimeässä maailmassa. Syntiinlankeemuksen kautta Jumalan luoma kaunis maailma ikäänkuin turmeltui ja vihollinen sai sen valtaansa. Ap
Evoluutioteoria on kiistaton fakta.
Saat kommentoida, vaikka faktat ovat tietysti aina faktoja.
Miksi jumala tahtoi luoda saatanan? Kertomusten mukaan jumala on luonut kaiken. Joten viimekädessä jumala on vastuussa kaikesta olemassaolevasta. Eihän kaikkivoipa jumala ole voinut olla pakotettu mitään luomaan. Olisi voinut tyytyä tekemään pelkkiä kivoja juttuja.
Hei, olen n.30 vuotias naimisissa oleva lestadiolais tyttö, olen naimisissa ja mieheni oli ensimmäinen seksikumppani. Nyt ennen joulua olin työpaikan koulutus matkalla ja join hieman alkoholia ja erehdyin vieraan miehen mukaan, vaikka tunnenkin syyllisyyttä ja katumusta en voi olla ajattelematta kuinka paljon parempaa tämä kielletty seksi oli ja kuinka jollain miehellä onkin paljon isompi penis kuin minun aviomiehellä. Suuttuuko jumala jos jatkan tätä suhdetta työkaverini kanssa?
Miten uskot evoluutioteorian mukaan että jostain räjähdyksestä olisi syntynyt jtn niin kaunista kuin luonto on. Räjähdys aina tuhoaa ei sillä ole päinvastaista tarkoitusta :D ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi jumala tahtoi luoda saatanan? Kertomusten mukaan jumala on luonut kaiken. Joten viimekädessä jumala on vastuussa kaikesta olemassaolevasta. Eihän kaikkivoipa jumala ole voinut olla pakotettu mitään luomaan. Olisi voinut tyytyä tekemään pelkkiä kivoja juttuja.
Jumala ei luonut saatanaa. Jumala loi enkeli ja antoi heille vapaan tahdon (kuten myöhemmin ihmisellekin) valita tehdä joko hyvää tai pahaa. Lucifer valitsi tehdä pahaa.
t. ei ap
Kaste ja usko siihen että kaste on välttämätön taivaaseen pääsemiseen ovat kaksi tyystin eri asiaa.
Raamattukin jo todistaa että kaste ei ole välttämätön. Mutta se on kehoitus.