Kuvasi Ruotsissa tänä yönä auto-onnettomuudessa kuolleita neljää nuorta ja laittoi videon nettiin --- nyt uhkaa kahden vuoden VANKEUS!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K376KE/filmade-bilvrak-med-fyra-un…
Hullu Ruotsi taas vauhdissa!
Kommentit (30)
Saiso Suomessakin tulla vankeutta.
Ja ihan oikein! Ihmettelen vielä, kuka sellaisia kuvia haluaisi vapaaehtoisesti katsella! Sairasta sekin.
Oikein! Huomiotahan hän tällä kuvaamisella haki, nyt sitä saa.
Vankeus on älytön idea, kohta kaikki ovat siellä vankilassa keskenään eri rikkeistä. Yleensä noista tulee sakkoja, siis niille jotka pystyvät ylipäänsä maksamaan edes. Ehkä autojutuissa pelätään että omainen saa trauman ja halutaan että uhrit saavat avun.
Viimeinkin tuolle perseilylle aletaan tekemään jotain.
Kaikki nekin jotka levittää noita videoita voisi sakottaa.
En osaa ruotsia tarpeeksi hyvin ymmärtääkseni mitä uutisessa sanotaan, mutta huomauttaisin kuitenkin, että myös ehdollinen katsotaan vankeusrangaistukseksi. Rangaistusasteikko on ainakin Suomessa myös saman rikosnimikkeen alla usein varsin laaja, tyyliin sakoista parin vuoden vankeuteen. Suomessa sitten yleensä tuomitaan sen asteikon alapäästä.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että onnettomuudessa kuolleiden kuvaaminen ja kuvien levittäminen nettiin osoittaa kyllä todella suurta piittaamattomuutta ja empatian puutetta. Sietää sellaisesta rangaistus tullakin.
Ja mun pitäisi sääliä ihmisiä, jotka aiheuttavat ajelullaan vaaraa muille autoilijoille?
Aika moni kännikuljettaja tai nukahtanut tappanut viattomia.
Kirjottakaa youtubeen "car crash compilation". Noita videoita on tuhansia. Missä itun kivikaudella elätte?
Ongelmahan tuossa oli auttamisvelvollisuuden laiminlyönti, ei kuvaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Ja mun pitäisi sääliä ihmisiä, jotka aiheuttavat ajelullaan vaaraa muille autoilijoille?
Kirjottakaa youtubeen "car crash compilation". Noita videoita on tuhansia. Missä itun kivikaudella elätte?
Tässä onnettomuudessa esimerkiksi on kolme muutakin kuin se auton kuljettaja. Enkä usko että kuolleet kaipaavat sääliäsi, mutta omaisille aika rankkaa että heidän rakkaidensa ruumiiden kuvia kierrätetään jonain runkkumateriaalina pervopiireissä.
Vierailija kirjoitti:
No niin, aletaan sakottamaan näiden videoiden ja kuvien levittäjiä. Maan talous on pelastettu!
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuisi jos se kuvan henkilö olisi oma siskosi/veljesi/lapsesi/tyttöystäväsi/paras kaverisi? Olisiko se sitten ihan sama? Kun niitähän on jo niin paljon, turha enää muuttaa ihmisten tapoja.
Saksassa poliisi kuvaa ohiajavia kun vakava onnettomuus ja onnettomuuden kuvaajille lätkästään sakot samantien.
No ei ole lopputuloksena tuodtakaan kahta vuotta vankeutta vaan joko sakkoja tai ehdollista kuten Suomessakin. Tuo 2v vankeutta on paikallisen rikoslain sallima maksimi, se ei tarkoita että se olisi mitenkään todennälöinen seuraus.
Aivan oikein, että tuollaisesta laitetaan vankilaan. Aivan käsittämättömän törkeää toimintaa.
Maksimirangaistus on kaksi vuotta, sitä aiotaan tavoitella rangaistukseksi oikeudessa. Täysin oikein.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmahan tuossa oli auttamisvelvollisuuden laiminlyönti, ei kuvaaminen.
Kyllä kuvaaminen oli se ongelma, mistä rangaistusta tavoitellaan.
Kyllähän tuollaisesta ääliömäisyydestä sietääkin mennä pariksi vuodeksi linnaan miettimään tekosiaan.