Onko Arttu Wiskari ainoa suomalainen muusikko, jonka teksteissä on tarina eikä vain hölötystä?
Kyllähän tuo Wiskari osaa homman. Ei ihme, että on ravintolankin avannut. Fiksu ihminen ei laita kaikkia munia samaan koriin.
Kahvimaitoa
Kommentit (13)
Tyhmä aloitus, mutta esim. Anssi Kelan ainakin joissain biiseissä on selkeä tarina.
Karjalainen, Kela, Putro, Martikainen... vaikka kuinka paljon.
Eiks tollaset biisit ole kaikkein tylsimpiä, jossa kaikki väännetään rautalangasta? Missä tila samaistumiselle ja omalle taiteelliselle tulkinnalle? Kaukana ollaan stairway to heavenista...
Eihän wiskari edes itse sanoita niitä biisejä täysin. Esittää vaan sen bittinikkarin tuotoksia joka niitä tietokoneella värkkää.
en pidä Wiskaria edes muusikkona joten kysymyksen asettelu on väärin...
Joo, se tissimaito -biisi oli tosi viisasta tekstiä.
Ei mutta hänen "sanomat" ovat niin lapsellisen yksinkertaisia että nuijatkin ne ymmärtävät.
Vierailija kirjoitti:
Eihän wiskari edes itse sanoita niitä biisejä täysin. Esittää vaan sen bittinikkarin tuotoksia joka niitä tietokoneella värkkää.
Wiskari ei sanoita, sävellä eikä tuota biisejään. Kaiken tekee Janne Rintala, toinen osakas levy-yhtiössä ja bändin basisti. Arttu antaa ymmärtää itse tekevänsä mikä on aika hävytöntä.
Ulkomailta tulee mieleen Maiden jolla on hyvin selkeät kertomukset monissa biiseissä.
Suomesta Leevi tietenkin kertoi tarinoita. Ja yksittäisiä biisejä muiltakin kuten Juppihippipunkkari.
Wiskarin ja Kelan soittamisesta, pitäisi joutua käräjille! Kyllä radiokanava vaihtuu heti, kun jompi kumpi on äänessä.
J.Karjalaisella on biiseissä tarinoita, mutta ne ei välttämättä avaudu kaikille. Vaatii vähän enemmän keskittymistä kuin joku Wiskarin ”nousin ylös sängystä, kävelin pöntölle, istuin alas, kakka tipahti pönttöön, nousin ylös, avasin hanan, virautin kädet...” tai Kelan kertomukset koulukavereistaan. Paljonko sillä niitä oikein on? Joko pian päästäisiin yläastetutuista eteen päin?
Vastatkaa!