Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä ihmeestä saisin ruokaa :(

Vierailija
16.02.2020 |

Olen syönyt koko viikonloppuna yhteensä vain 3 kananmunaa. Kaikki kuiva-aineet on loppu ja ei oikeasti ole YHTÄÄN mitään. Toimeentulotuki hakemus on käsittelyssä. On niin nälkä, että ihan heikottaa. Ei ole ketään keneltä lainata. Fb kirppiksellä olen yrittänyt myydä tavaroita, mutta ei ole ollut ostajia.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat ede muutaman ison limsapullon, voit ostaa kilon sokeria.

Vierailija
62/91 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppoa pyytää apua. Itse olin kerran viikon syömättä. Töissä pihistin pari sokeripalaa. Oksensin keltaista sappinestettä ja pyörryin kun ei ollut ruokaa.

Moni utelias haluaa nähdä minkä näköinen tuollainen ihminen on. Jos sen ruoka-avun voisi jättää johonkin sovittuun paikkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita tilinumero voin laittaa kympin

Minä myös.

Vierailija
64/91 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa veneessä:( mulla kans toi diakoniapäivystys on, mutta vasta torstaina... <3

On täyttä muutenki että onnekas täällä helsingissä päin on jos parin viikon sisään saa ajan. ja sillä 20e ruokalapulla ei oikein elä kuun loppuun. Ei paljoo naurata. Onneks tiistaina on ruokajako ja ke hursti... ja voi luoja joku vielä kadehtii meitä työkyvyttömiä, eihän meillä mitään stressiä oo, maataan päivät pitkät.

Tsemppiä ap!

Vierailija
65/91 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vähän olisit ennakoinut niin olisit käynyt eilen ja tänään aamulla keräämässä viikonloppujuhlijoiden pulloja ja tölkkejä. Voipi olla jo myöhäistä mutta kävisin vielä katsomassa.

Ite esim. perjantaiöisin koiraa pissattaessa ihan tosta viereiseltä bussipysäkiltä yleensä tulee saaliiksi vähintään pari tölkkiä, saatikka sitten jos tekisi pidemmän lenkin muovipussin kanssa. Parillakymmenellä tölkillä saat jo pussin makaroonia, kananmunaa ja vaikka sämpylätarvikkeet (jauhoa ja hiivaa). Jos jää yli niin osta vielä pussi kuivattuja herneitä ja porkkanaa ja keitä niistä keitto.

Aika ikävä sävy sulla "ennakointeinesi" kun et tiedä aloittajan tilannetta. Itse esim. saisin tarpoa aivan varmasti vähintään 7 km taajamaan että olisi yhdestäkään tölkistä toivoa. Sitä on paha tehdä munan/päivä syöneenä,

Mikä sinun pointtisi siis olisi valittaa sunnuntaina nälkää, jos tuo on tilanne? Kaapissa ei ole ruokaa etkä voi kävellä seitsemää kilometriä. Mitä apua sinä toivoisit av:lta? Rahaako tilille?

Totta, meistä ei kukaan tiedä aloittajan tilannetta, mutta se on varmaa, että se tilanne oli parempi perjantaina, ja vielä parempi torstaina, ja hänen olisi silloin pitänyt tehdä jotain enemmän kuin mitä nyt teki, eikä odottaa sunnuntaihin. Vai pitääkö meidän uskoa, että hän odotti ruokasäkin tippuvan taivaasta su-aamuna?

Aivan kuten sinun olisi tuossa tilanteessa pitänyt viimeistään perjantaina kävellä se 7 km löytääksesi yhden pullon tai kerjätäksesi ruokaa. Valitettavasti maailma on sellainen, että nälkäisenkin pitää pystyä ennakoimaan edes yhden päivän tarpeet. 

Mutta alapeukkujahan tästä kommentista saa, se on selvä. Jokainen köyhä silti tietää, että viikonloppuun ei pidä odottaa, paitsi tietysti jos tarkoitus on saada joku av:n höplästä vedettävä lähettämään tilille rahaa. 

Vierailija
66/91 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yleensä pidä pullonkeräys ehdotuksia hyvänä, mutta ehkä kannattaisi käydä kävelemässä toivoen löytyvän pari pulloa joilla saa vaikka sen makaroonipussin

Tätä minäkin ehdottaisin. Kaupasta voi myös ostaa ihan muutaman perunan, sipulin tai porkkanoita, jotka ei maksa paljon.

Vierailija
67/91 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna miehen kutsua sinut treffeille. Jälkkäriksi annat sille. Molemmat voittavat.

Vierailija
68/91 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoiko ap kaupungin, kun en löytänyt? Jos Espoo (tai lähellä Leppävaaraa Helsingin / Vantaan puolella) voin ostaa satsin ruokaa.

Vierailija
69/91 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kittaa vähemmän sitä kaljaa jatkossa ja jätä tupakat kauppoihin. Olet ap varmaan aika ylipainoinen , että kyllä se vesipaasto tekee sinulle oikein hyvää.

Vierailija
70/91 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näet nälkää eikä rahaa ole pennin latia mene kauppaan ja kysy hävikki ruokaa. Kannattaa käydä myös hampparipaikassa huoltoasemalla, pitseriassa tms. Kannattaa kyseistä myös naapurista apua; ihmiset auttaa kyllä jos selittää tilanteen.

Vierailija
71/91 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole helppoa pyytää apua. Itse olin kerran viikon syömättä. Töissä pihistin pari sokeripalaa. Oksensin keltaista sappinestettä ja pyörryin kun ei ollut ruokaa.

Moni utelias haluaa nähdä minkä näköinen tuollainen ihminen on. Jos sen ruoka-avun voisi jättää johonkin sovittuun paikkaan?

Tämän takia en itsekin hain opiskeluaikana "vain" virallisista ruokajonoista. Sieltä ei ikävä kyllä sa kovin kummoista jos on allergioita jne. Mutta niin vain sekin opiskelijarahattomuuspainajainen loppui ja sain töitä :)

Vierailija
72/91 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kittaa vähemmän sitä kaljaa jatkossa ja jätä tupakat kauppoihin. Olet ap varmaan aika ylipainoinen , että kyllä se vesipaasto tekee sinulle oikein hyvää.

Ylipainoinen kuolee nälkään ihan samalla lailla kuin  laihakin. Ei elimistö ensin käytä kaikkea ylimääräistä rasvaa pois niin, ettei tarvitsisi mitään syödä.

Vierailija
73/91 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rahaa vailla. Mietin vain pääni puhki, että mistä ruokaa sunnuntaina. Olen kyllä hyvinkin yrittänyt ennakoida. Ap

Vierailija
74/91 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoinen kuolee nälkään ihan samalla lailla kuin  laihakin. Ei elimistö ensin käytä kaikkea ylimääräistä rasvaa pois niin, ettei tarvitsisi mitään syödä.

Ei kyllä pidä paikkansa. Telkkarissa on ollut niitä my 600 pound life sarjoja joissa se superlihava ihminen pelkän veden ja vitamiinien voimin pysyy elossa jopa puoli vuotta kehon rasvavarannoilla, ja painoa tippuu rutkasti.

Vierailija
75/91 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vähän olisit ennakoinut niin olisit käynyt eilen ja tänään aamulla keräämässä viikonloppujuhlijoiden pulloja ja tölkkejä. Voipi olla jo myöhäistä mutta kävisin vielä katsomassa.

Ite esim. perjantaiöisin koiraa pissattaessa ihan tosta viereiseltä bussipysäkiltä yleensä tulee saaliiksi vähintään pari tölkkiä, saatikka sitten jos tekisi pidemmän lenkin muovipussin kanssa. Parillakymmenellä tölkillä saat jo pussin makaroonia, kananmunaa ja vaikka sämpylätarvikkeet (jauhoa ja hiivaa). Jos jää yli niin osta vielä pussi kuivattuja herneitä ja porkkanaa ja keitä niistä keitto.

Aika ikävä sävy sulla "ennakointeinesi" kun et tiedä aloittajan tilannetta. Itse esim. saisin tarpoa aivan varmasti vähintään 7 km taajamaan että olisi yhdestäkään tölkistä toivoa. Sitä on paha tehdä munan/päivä syöneenä,

Mikä sinun pointtisi siis olisi valittaa sunnuntaina nälkää, jos tuo on tilanne? Kaapissa ei ole ruokaa etkä voi kävellä seitsemää kilometriä. Mitä apua sinä toivoisit av:lta? Rahaako tilille?

Totta, meistä ei kukaan tiedä aloittajan tilannetta, mutta se on varmaa, että se tilanne oli parempi perjantaina, ja vielä parempi torstaina, ja hänen olisi silloin pitänyt tehdä jotain enemmän kuin mitä nyt teki, eikä odottaa sunnuntaihin. Vai pitääkö meidän uskoa, että hän odotti ruokasäkin tippuvan taivaasta su-aamuna?

Aivan kuten sinun olisi tuossa tilanteessa pitänyt viimeistään perjantaina kävellä se 7 km löytääksesi yhden pullon tai kerjätäksesi ruokaa. Valitettavasti maailma on sellainen, että nälkäisenkin pitää pystyä ennakoimaan edes yhden päivän tarpeet. 

Mutta alapeukkujahan tästä kommentista saa, se on selvä. Jokainen köyh

ä silti tietää, että viikonloppuun ei pidä odottaa, paitsi tietysti jos tarkoitus on saada joku av:n höplästä vedettävä lähettämään tilille rahaa. 

Minun kohdallani se perjantainkin kävely olisi ollut ihan taatusti turhaa. Niitä pulloja ei maalaispitäjässä ole eikä kenenkään kannata tuhlata energiaansa niiden perässä.

Ap on ottanut yhteyttä sossuun viikolla. Minä oletin että hän kysyy ideoita mitä muuta voisi tehdä esim. huomenna tai ensi viikolla jos sossu ei auta.

Sossukaan ei auta aina, niillä on ne laskennalliset tulot ja menot, joten ne voivat ap:llekin antaa hylkäävän päätöksen jos hänellä on korkea vuokra tai esim. velkaa.

Vierailija
76/91 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua tuo syömättömyys, oksensin jopa vedet ulos, kun maha ihan tyhjä, ei ollut ruokaa, aivan uskomaton päänsärky, väsymys, pyörrytti ja tein lisäksi sellaista työtä missä piti olla koko ajan liikkeellä... Töissä kanssa pihistin 2 suklaata, mut ei nekään pysynyt mun sisällä, vatsa vaati ruokaa

Vierailija
77/91 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole rahaa vailla. Mietin vain pääni puhki, että mistä ruokaa sunnuntaina. Olen kyllä hyvinkin yrittänyt ennakoida. Ap

Turhaa kitinää, sulla on pankki mukana koko aika. Laita tase töihin !

Olet hirviö, mene hoitoon!

Vierailija
78/91 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä pidä paikkansa. Telkkarissa on ollut niitä my 600 pound life sarjoja joissa se superlihava ihminen pelkän veden ja vitamiinien voimin pysyy elossa jopa puoli vuotta kehon rasvavarannoilla, ja painoa tippuu rutkasti.

Kerropa vielä ketkä heistä ovat olleet pelkällä vedellä? En ole sattunut näkemään yhtäkään.

Vierailija
79/91 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jakaa helluntaisrk jotain kauppojen ylijäämäruokaa hyvinkin runsaskätisesti arkisin. Tutki onko lähistöllä sellaista. Tyhjiä pulloja kai kannattais lähteä etsimään mutta onko siihen energiaa tuolla syömisellä

Vierailija
80/91 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta alapeukkujahan tästä kommentista saa, se on selvä. Jokainen köyhä silti tietää, että viikonloppuun ei pidä odottaa, paitsi tietysti jos tarkoitus on saada joku av:n höplästä vedettävä lähettämään tilille rahaa. 

Todella kylmä ja ymmärtämätön asenne. Ymmärrätkö sinä, millaista on, kun ne rahat ovat koko ajan lopussa? Ap:han oli yrittänyt koko viikon saada sosiaalitoimesta ihmistä kiinni ja aika oli järjestynyt vasta tiistaille. Nälän heikentämänäkö pitäisi kävellä yhteensä 14 km? Ihan tosissasiko ehdotat? Ymmärrätkö miten lamaantunut ja heikoilla ihminen voi tuossa tilanteessa olla? Ja sinä tulet lyömään lisää. 

Toivon koko sydämestäni, että sinä löydät itsesi mahdollisimman pian vastaavasta tilanteesta.