Pyykkietikka, käytätkö?
Miksi ja mitä hyötyä? Suosituksia mikä olisi hyvä pyykkietikka?
Putsaako se muuten samalla pyykkikonetta?
Kommentit (26)
Käytän etikkaa, tavallista halvinta etikkaa. Käyttänyt jo vuosikausia, lakkasi pyyhkeet ja lenkkivaatteet haisemasta tunkkaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän alusvaate- ja urheiluvaatepyykissä Smarketista ostettua jotain Onni tms. merkkistä pyykkietikkaa. Mä tykkään, kun noissa kaupan pyykkietikoissa on joku vieno kiva tuoksu ja maksan sen takia mieluusti niistä vähän enemmän kuin ihan perusetikasta.
Etikka poistaa jumppakampperista pinttynyttäkin hienhajua, eukä tekstiilit ole sähköisiä pesun jälkeen. Ihan hyvä tuote on, suosittelen.
Teen pyykkietikan itse ja laitan kyllä siihen tuoksua, tosi helppo ja halpa tehdä itsekin.
Minä olen myös tehnyt noin. Kummipojalta sain joulumuistamiseksi Adeliina-merkkistä. Se on ollut oikein hyvä tuote.
Täälla ulkosuomalainen ihmettelee: Asun Ruotsissa. En ole nähnyt koskaan pyykkietikkaa kaupoissa. Lukenut kyllä ett voi itse tehdä. Onko se pesuaineen korvike vai huuhteluaineen korvike. Miten sekoitan itse ja kuinka käytän pesukoneessa. En ole vuosin käyttänyt huuhteluaineita kun huomasisn ettei ole mitään eroa pyykissä vaikka jättää huuhteleuaineen pois.
Vierailija kirjoitti:
Täälla ulkosuomalainen ihmettelee: Asun Ruotsissa. En ole nähnyt koskaan pyykkietikkaa kaupoissa. Lukenut kyllä ett voi itse tehdä. Onko se pesuaineen korvike vai huuhteluaineen korvike. Miten sekoitan itse ja kuinka käytän pesukoneessa. En ole vuosin käyttänyt huuhteluaineita kun huomasisn ettei ole mitään eroa pyykissä vaikka jättää huuhteleuaineen pois.
Huuhteluaineen korvike. Ei sitä ole pakko käyttää. Itse laitan välillä että pysyy pesuainejäämät pois koneesta. Ihan siis loraus väliviinaetikkaa huuhteluainelokeroon. Voi tehdä itse tuoksullista sekottamalla etikkaa ja eteeristä öljyä valmiiksi pulloon tai tiputtamalla öljy sinne etikan sekaan sen ollessa jo lokerossa.
Ostin Le Pere Pelletier pyykkietikkaa, koska sitä oli paljon kehuttu, mutta täytyy sanoa, että tuoksu on omaan nenään aika kaamea. Kuin vanhan mummon hajuvesi! Todellakin hajuvesituoksu, ei hento ja luonnollinen niinkuin olin toivonut. Ostin tyhmänä vielä säästöpakkauksen niitä, eli nyt on kotona 4 purkkia mummon hajuvesi -tuoksuista pyykkietikkaa. Tuoksut, joita kokeilin oli ruusu ja puuteri.
Käytän vain pinttyneisiin hajuihin, jotka eivät ole edellisessä pesussa häipyneet pois. Olen käyttänyt lakanoihin, pyyhkeisiin, urheilu- ja puuvillakankaisiin paitoihin. Ihan tavallista väkiviinaetikkaa, kaupan halvinta.