Voiko maanantaina vielä syödä perjantai iltana tehtyä makaronilaatikkoa?
Niin voiko? Entä uskaltaisiko lapsille tarjota?
Joskus olen pakastanut mutta ei kai siinä ole järkeä? Eikö se pakkanen vaan pilaa sen ruoan?
Kommentit (16)
,itä kylmempää laittaa, sitä helpommin menee pilalle. Makaroonilaatikkoa voi säilyttää honeenlämmössä. Kannattaa tehdä viikon satsi samalla kertaa, saa vatsan toimimaan.
Jos pakastat, niin sitten paistat sen sulamisen jälkeen voissa ja wot kun on hyvää. Ei se parissa päivässä jääkaapissa miksikään mene. Ei ku syömään.
Neljä päivää voit syödä jääkaapissa säilytettyä laatikkoa.
ÄLÄ helvetissä vaan syö!!!!
Saat aivan varmasti kaikki mahataudit, mitä ikinä on ja ruokamyrkytyksen lisäksi!
Kyllä ruoka jääkaapissa viikon säilyy.
Omassa ajattelussani tuo on siinä rajoilla. Saattaisin vielä syödä, mutta en enää yhtään pidempään säilyttäisi itse.
Meillä syödään jatkuvasti 3-4 päivää jääkaapissa säilytettyä ruokaa, eikä siitä ole tullut ongelmia. Olennaista on, että ruoka laitetaan jääkaappiin tarpeeksi nopeasti (se ei loju pöydällä tuntikausia), jääkaappi on tarpeeksi kylmä ja että ruoka lämmitetään valmistamisen jälkeen vain kerran.
Eikö aloittajalla ole haju- eikä makuaistia?
Kannattaa ihmisten tutustua hygieniapassi-aineistoon. Siitä on hyötyä joka päivä. Ruuan valmistukseen pätee perussäännöt, valmis ruoka pitää olla jäähtynyt alle 4 tunnin aikana ja sitten kylmään. Jos on iso satsi, kannattaa laittaa pienempiin rasioihin ja lämmittää vain se mitä syö minäkin päivänä. Jos makaronilaatikossa on jauhelihaa niin söisin parin päivän kuluessa. Jos on soijaa niin varmaan ihan ok maanantainakin. Ja tälle provolle käy ohjeeksi, että voi ihan säilyttää vaikka eteisen lattialla jos siltä tuntuu.
Totta helvetissä voi syödä, ja vielä myöhemminkin
Voi syödä, kun on ollut jääkaapissa ja on hyvää, vaikka pakastaisikkin.
"Joskus olen pakastanut mutta ei kai siinä ole järkeä? Eikö se pakkanen vaan pilaa sen ruoan?"
Olisit tuon jättänyt pois niin olisi ollut hyvä provo. Yritä vuoden kuluttua uudelleen.
3/5 Hyvät perusteet, toteutus vain jäi vähän huonoksi.