Mikä on sinun lukusi? Seksikumppanien määrä vaikuttaa syöpäriskiin, väittää tutkimus
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä syöpiä siitä tulee jos käyttää kortsua?
Kondomi ei ole 100% suoja seksitautejakaan vastaan. Esim HPV:ltä se suojaa vain noin 70 prosenttisesti.
HPV:tä voi vältellä hyvin kun käy papakokeessa silloin tällöin. Ja kyllä se kortsu vähentää noiden tautien riskiä niin paljon, että tuskin näkyy missään syöpätilastoissa.
Välität siis että papassa käyminen estää HP-virusta tarttumasta? Selvä.
Vierailija kirjoitti:
Siis tässä tutkimuksessa verrataan yli 10 ihmisen kanssa seksiä harrastaneita naisia naisiin, joilla on ollut korkeintaan 1 seksikumppani. Ou jee...
Miksi vedät tähän naiset mukaan? Tässä ei puhuta mitään sukupuolesta. Koskee miehiä ja naisia.
Kyse on tilastoista, ei suorasta syy-seuraus -suhteesta. Tilastollisesti todennäköisyys sukupuolitauteihin kasvaa seksikumppanien määrän mukaan. Näiden kahden muuttajan välillä on positiivinen korrelaatio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
22.
Viimeiset 20 vuotta yhden ja saman kanssa.
Kohonnut syöpäriski sulla ja syyttömälle miehellesi
Siis mille syyttömälle miehelle? Mistä tiedät montako kumppania hällä ollut?
Meidän suvussa on todella korkea riski rintasyöpään. Se vaikuttanee enemmän kuin seksikumppaneiden määrä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen "tutkimus". Kunnon naiset elävät täysin eri maailmassa kuin spermaimurit.
Jahas. Eli seksikumppanien lukumäärä määrittää kunnon naisen ja spermaimurin? Mikäs on sun mielestä se lukumäärä johon tuo raja vedetään?
Tietenkin todennäköisyys saada papilloomavirus kasvaa, jos on useamman kanssa. Mutta mi sain sen heti ensimmäiseltä poikakaveriltani, joten yhtä hyvin sen voi saada, vaikka olisi vain yhden ksnssa. Nuo ovat vain todennäköisyyksiä.
Lisäksi siihen on nykyään rokote, joka kannattaa ottaa, niin ei sitä saa ollenkaan.
Paljonkohan tuo tutkimusryhmä vaikuttaa, eli brittiläiset? Siellä meinaan on sivistyneiden maiden tasolla aika olematon tuo seksuaaliterveyden tietämys ja käsitykset ehkäisystäkin sinne päin. Olisi mielenkiintoista lukea samanlainen tutkimus Suomen väestöstä tehtynä.
Eli ei huomioitu mitenkään onko käytetty kondomia?
Mahtava tutkimus tosiaan 😂
Vierailija kirjoitti:
Täysin looginen asia. Jokainen uusi kumppani on riski saada joku tauti. Sama tuttu kumppani ei levitä mitään (jos terve), ellei käy vieraissa ja lisää siten riskiä.
Tämä nykypäivän "kokeile kaikkea ja mahdollisimman monen kanssa" ei ole hyväksi päälle eikä kropalle. Luulisi jokaisen täysjärkisen tämän tietävän.
Perustele väite ettei tee hyvää päälle? Kaikki seksiä rakastavat eivät ole henkisesti rikki olevia raukkoja.
En usko. Kaikki seksi ei ole perinteistä penetraatioseksiä, enkä ole sitä harrastanutkaan kaikkien seksikumppanieni kanssa.
Syöpä selvästi vältetään sivuuttamalla elämästä kaikki nautinnot. Ei saa syödä sokeria eikä rasvaa, mutta ei myöskään liikaa hiilihydraatteja. Pysytellään vaan proteiinijauheessa ja parsakaalissa. Istua ei saa liian kauan eikä ruutuakaan saisi tuijottaa tuntia pidempään kerralla. Ja tietenkään seksiä ei saa harrastaa ainakaan useamman kumppanin kanssa.
Mulla n. 50 mutta viimeiset reilut 20 vuotta vain yksi ja sama mies. Ilmeisesti olin aika huolellinen noina villeinä vuosina kun en koskaan yhtään sukupuolitautia saanut, hpv:takaan ei ole ja papat aina olleet puhtaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen "tutkimus". Kunnon naiset elävät täysin eri maailmassa kuin spermaimurit.
Mitä tarkoitat? Missä eri maailmassa?
Palstan naistenvihaaja rajoittamassa taas naisten oikeutta elää samoin kuin mies. Hänelle naiset on alempiarvoisia ja tehty vain miehen omaisuudeksi, yhden miehen omaisuudeksi. Noita ääliömäisiä kommentteja sitten tulee. Olisi vaan tuonkin äitinsä niellyt ohimennen niin olisi jäänyt syntymättä.
Minä sain HPV:n ensimmäiseltä poikaystävältä. Olin siis vain sen yhden kanssa 7 vuotta ja kun se 7 vuotta oli kulunut ensitartunnasta, todettiin mulla HPV reilu parikymppisenä ja muuttuneet alueet kohdunsuulla poistettiin loopilla sairaalassa.
Poikaystävä oli ollu todella monen kanssa ennen mua.
Että jos huono tuuri käy, riittää tasan yksi seksikumppani sairastuttamaan.
Sen takia mua aina ärsyttää nää otsikot, että monta seksikumppania lisää riskiä HPV:en. Yksi kumppani riittää!
Vierailija kirjoitti:
Mulla n. 50 mutta viimeiset reilut 20 vuotta vain yksi ja sama mies. Ilmeisesti olin aika huolellinen noina villeinä vuosina kun en koskaan yhtään sukupuolitautia saanut, hpv:takaan ei ole ja papat aina olleet puhtaat.
Ei, vaan sulla on ollu vain hyvä tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Eli ei huomioitu mitenkään onko käytetty kondomia?
Mahtava tutkimus tosiaan 😂
Kondoomi ei suojaa HPV-virus tartunnalta. Virus voi pesiä kurkkuun, peräsuoleen ja värkkeihin.
Virus tarttuu ihokosketuksen avulla. Ajattelitko käyttää koko vartalo kondomia?
Minulla ja miehellä molemmilla 1, satuttiin parikymppisinä olemaan toistemme ensimmäiset eikä olla vielä nähty tarvetta vaihtaa.
Eipä noista sairauksista aina tiedä, toki voi yrittää elää terveellisesti mutta omassakin tuttavapiirissä on niin monta sekä terveelliset elämäntavat omannutta syöpäsairasta että täysin sääntökirjojen vastaisesti elänyttä terveenä vanhuuteen tai tapaturmaan kuollutta, että aika sattuman kauppaa näyttää syöpään sairastuminen olevan.