Mikä on tekosyysi mikset kouluta kissaasi käyttämään ihmisten vessaa?
Kommentit (13)
Kokeilin. Lopetin kokeilun kun kissa paskoi mun sänkyyn.
Jos kissani oppisi käyttämään ihmisvessaa, en tietäisi jos katille tulisi jotain esim. jotain pissaongelmaa tai ummetusta. Nehän muutenkin yrittävät viimeiseen asti salailla kaikki terveysongelmansa.
Kissan mielenterveyteen kuulu kuopsuttelu hiekkalaarilla ja peittely toimituksen jälkeen. Jotkut asiantuntijat eivät suosittele ihmisten vessaa kissoille.
Se huono puoli tuossa on, että kissa ei saa peitellä jälkiään (eli se ei voi toteuttaa tätä käyttäytymistarvettaan). Lisäksi silloin, kun kissoja on enemmän kuin yksi, myös vessapaikkojakin pitäisi olla useampi.
Voisin silti itse harkita tuota yhden kissan huuhsollissa. Tällä hetkellä ei ole kissaa, niin asia ei ole ajankohtainen.
Koska kissalla on luonnollinen tarve kuopsutella.
Koska kissallani on hyvin herkkä nenä, eikä se halua haistella ihmisten kusta vessareissuillaan.
Koska se ei ole kissalle hyväksi, vaan voi olla stressata kun ei saa ulosteitaan piiloon. Jos taas kissan opettaa vetämään vessan niin monet kissat saattavat tehdä sitä huvikseen. Siis vetää vaan vessaa kymmeniä kertoja kun on kivaa kun vesi lorisee :D Tutullani oli kissa joka oppi tekemään näin.
Hei mietis nyt vähän..
Ihmiskunta on koittanut opettaa miehiä käyttämään vessaa oikein onnistumatta muutamia vuosisatoja. Ihanko tosissaan luulet, että kissa oppisi elinaikanaan?
Mikä on tekosyysi, miksi opetat koirasi kakkimaan tien varteen?
minun kissat rakastavat kuopsutella hiekkaa, eivät taatusti alkaisi käyttämään ihmisten vessaa. muutenkaan en haluaisi, että kissa käy ulostamassa ihmisten vessaan, eläimillä kun on todennäköisemmin loisia ja sieltä saasta pytystä ne pääsisivät leviämään hyvinkin helposti.
mutta muuten voisinkin opettaa, jos kissa olisi osoittanut välinpitämättömyyttä kuopsuttelua kohtaan.
joku tuolla vinoili että miten kissan voisi opettaa avaamaan vessan oven ja pöntön kannen. ei tarvitse opettaa, fiksuimmat tapaukset oppivat sen itse. Omat kissani osaavat sen taidon. Sitä tehdään etenkin aamulla, kun minut pitää saada herätettyä: tulee kivat äänet, kun kissa availee pöntön kantta ja sitten käy läimäisemässä sen tassulla kiinni. Toinen kissa hyppää kylpyammeeseen ja alkaa läimiä tassullaan kylpyammeen tulppaa (siinä on sellainen kiva metalliketju, joka sekin pitää kivaa ääntä kun osuu ammeen pintaan). Kun olen herännyt ja tulen vessan ovelle katselemaan konserttia näytellään iloisesti yllättynyttä. että olen hereillä. Kissani osaavat avata myös ulko-oven ja poistua omatoimisesti aamu ja iltalenkille. Jos vielä sulkisivat sen perässään, niin olisi parempi.
Vierailija kirjoitti:
minun kissat rakastavat kuopsutella hiekkaa, eivät taatusti alkaisi käyttämään ihmisten vessaa. muutenkaan en haluaisi, että kissa käy ulostamassa ihmisten vessaan, eläimillä kun on todennäköisemmin loisia ja sieltä saasta pytystä ne pääsisivät leviämään hyvinkin helposti.
ihan noin ahdasmielinen suhtautuminen minulla ei ole ulosteisiin. piti kirjoittaa, että siitä samasta pytystä....
Minulla ei ole kissaa, mutta kiinnostaa kyllä miten kissan saisi opetettua avaamaan vessan oven ja pöntön kannen? Ne kun pidetään aina kiinni.