Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon kuumemittarissa, kun jäät pois töistä?

Vierailija
15.02.2020 |

?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri vähän aikaa sitten luin juttua, että ihmisen keskilämpö on aikojen kuluessa laskenut. Ennen normaalilämpö ihmisellä oli juurikin tuo 37 astetta. Nykyään se on lähes poikkeuksetta alle. Sen vuoksi ihmisellä on oikeasti hieman kuumetta, kun lämpömittari näyttää 37 astetta. Harmi, etten enää muista, mistä tämän artikkelin luin.

Vierailija
22/34 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on aivan liian helppoa saada sairaslomaa, mutta vaikea saada työkyvyttömyyseläkettä.

Työterveys on ainakin julkisella puolella pelkkä sairaslomien automaatti, ei siellä mitään tutkita eikä sen paremmin myöskään hutkita, sairaslomaa saa aina niin paljon kuin pyytää.

Ei ne lääkärit siellä mitään osakaan, jos on kunnolla sairas pitää aina mennä jollekin muulle lääkäri, terveyskeskukseen tai yksityiselle.

Työterveydestä haetaan vaan sairaslomat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali lämpö minulla on 36.3 paikkeilla sanomattakin selvää, että jo 37,2 ollaan jo aika tillin tallin

Vierailija
24/34 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/34 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä tylsää olla työterveyslääkäri. Työssä ei mitään haastetta, eikä onnistumisen tunteita.

Istua vain huoneessaan ja kirjoitella saikkulappuja työntekijöille. Arvelen, että kaikki ne jotka ovat vain nipin napin läpäisseet lääkäritutkinnon, hakeutuvat työterveyteen töihin.

Siellä ei tarvitse osata mitään.

Vierailija
26/34 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ollut kuumetta yli 10 vuotta sitten. Silloin oli 40 ja jäin töistä pois.

Tällä hetkellä jos olis kuumetta, mittaisin ja olokin kai ratkaisisi

Vierailija
27/34 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä tylsää olla työterveyslääkäri. Työssä ei mitään haastetta, eikä onnistumisen tunteita.

Istua vain huoneessaan ja kirjoitella saikkulappuja työntekijöille. Arvelen, että kaikki ne jotka ovat vain nipin napin läpäisseet lääkäritutkinnon, hakeutuvat työterveyteen töihin.

Siellä ei tarvitse osata mitään.

Itse luulen, että sinne ei edes tarvita lääkärintutkintoa. Ainakin meillä joskus osaa itse paremmin tehdä diagnoosin kuin nuo "lääkärit". Helpolla saavat rahansa.

Vierailija
28/34 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainostaan kerran aikuisiällä ollut kuumetta ja silloin oli reilusti. En mittaa työkykyä kuumeen avulla. Jos tartutan, jään kotiin. Ei oo toisaalta koskaan tarvinnut, kun sairastelu sattuu aina vapaiden kohdalle.

Vierailija
29/34 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

38° niin soitan työterveyteen. Haen aina lääkärintodistuksen, kun olen oikeasti sairas.

eli kun olet leikisti sairas, et hae ltod.

Vierailija
30/34 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se virallinen kuumeen raja on?

Työterveyslääkärini väitti, että 38. Lääkiksessä ei ilmeisesti kerrottu, että ihmisillä voi olla erilainen peruslämpö.

2

Intissä otilla 37,5 on kuumetta, siitä määrätään VL (vuodelepoa), alle sen mutta yli 37 (37,1-37,4) VMTL (vapautus marssi taistelu ja liikuntakoulutuksessa), joka on kevyttä sisäpalvelua, opiskelua luokassa, siivousta rauhallisesti (ei saa tulla hiki) jne.

37, 0 ja sitä alle normaalia palvelua. Mittaus aamulla levon jälkeen, tarvittaessa uudestaan päivän kuluessa jos olo huononee ja toiminta edellisten rajojen mukaan seuraavaan aamuun asti.

Nuo ovat varsin hyvät rajat ja olen noudattanut niitä itse myös siviilissä itseni kohdalla vuosikymmeniä.

t. Lääkm EVP

Vierailija
31/34 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se virallinen kuumeen raja on?

Työterveyslääkärini väitti, että 38. Lääkiksessä ei ilmeisesti kerrottu, että ihmisillä voi olla erilainen peruslämpö.

2

Intissä otilla 37,5 on kuumetta, siitä määrätään VL (vuodelepoa), alle sen mutta yli 37 (37,1-37,4) VMTL (vapautus marssi taistelu ja liikuntakoulutuksessa), joka on kevyttä sisäpalvelua, opiskelua luokassa, siivousta rauhallisesti (ei saa tulla hiki) jne.

37, 0 ja sitä alle normaalia palvelua. Mittaus aamulla levon jälkeen, tarvittaessa uudestaan päivän kuluessa jos olo huononee ja toiminta edellisten rajojen mukaan seuraavaan aamuun asti.

Nuo ovat varsin hyvät rajat ja olen noudattanut niitä itse myös siviilissä itseni kohdalla vuosikymmeniä.

t. Lääkm EVP

Tuosssa on vaan se ongelma, että kaikilla ei nouse kuume ja olo voi silti olla tosi huono.

Vierailija
32/34 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

37, tuossa lämpötilassa tunnen itseni jo kipeäksi, on semmoinen hutera olo, jopa semmoinen epätodellinen leijuva olo, tiedätte varmaan tunteen kun on tulossa kipeäksi.

Vierailija
33/34 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

37,2 niin kilautin pomolle ja olen kotona kolme päivää. Yleensä ke-pe.

N22

Vierailija
34/34 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normilämpöni on 35.3-36.2, joten 36.8 olen jo kipeä ja jään töistä pois. 

Korkeimmillaan, oikein pahassa kuumeessa, kun olin jo ihan tolkku seis, niin lämpöni on noussut 37,6.

Ei koskaan sen enempää, vaikka olisin miten sairas.

Miehelläni taas normilämpö tuntuu keikkuvan tuossa 37 pinnassa, hänellä kuume nouseekin yli 38.

Outoa, että kaikki eivät tiedä, että tämä on yksilöllistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi