Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuavatko ihmiset, kuinka pienellä voi joutua elämään, jos on tippunut toimeentulotuen varaan?

Vierailija
15.02.2020 |

Ei todellakaan saa vuokraa, sähköä ja sen päälle neljää-viittäsataa euroa/henkilö.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se 4-500 ole lakisääteinen, mikä pitää jäädä käteen kaikkien menojen jälkeen ?

Zinc

Pitäisi olla, mutta ei käytännössä ole.

Miksette tee valitusta sitten oikeusasiamiehelle, jos näin laissa kerran lukee, että se on jäätävä räpylään ?

Miksi ette ?

Zinc

Jos se lain mukaan kerran teille kuuluu.

"Miksi ette, miksi ette?" No siksi emme, koska yleensä tuohon tilanteeseen ajautuneet ovan sairaana eikä siinä kunnossa todellakaan jaksa mitään oikeusasiamiesrumbaa, kun ei oman arkensakaan kanssa yksin pärjää.

Mutta eihän sitten voi sanoa, ettei saa semmoisia. Vaan pitäisi sanoa, ettei jaksa hakea niitä.

Se onkin ihan ymmärrettävä syy. Siinä on vain sellainen ongelma, että jos niitä ei kukaan jaksa hakea, niin ette te tule niitä koskaan saamaankaan.

Tämähän pitäisi saada lehtiin tämmöinen epäkohta, että asia korjaantuu kuntoon!

Zinc

Vierailija
22/89 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se 4-500 ole lakisääteinen, mikä pitää jäädä käteen kaikkien menojen jälkeen ?

Zinc

Pitäisi olla, mutta ei käytännössä ole.

Miksette tee valitusta sitten oikeusasiamiehelle, jos näin laissa kerran lukee, että se on jäätävä räpylään ?

Miksi ette ?

Zinc

Jos se lain mukaan kerran teille kuuluu.

Haluamme elää liian ylellisesti, eli tässä lähes 30-vuotta vanhassa lähiökaksiossamme. On syitä, joiden takia emme tästä muuta. No kärsimme sitten tästä ylellisyydestämme. Tai no, tietenkin kauppiaat ja palvelujen tuottajat ja kulttuurintarjoajat kärsivät. 1200 euroa vuodessa pois kulutuksesta. No, pääasia, että rikkaat pulskistuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitte kannattaa menne töihin, jos tiukkaa tekee.

Kyllä. Siksi olemme tälläkin viikolla hakeneet töitä, itse muistaakseni seitsemään paikkaan. Ihan sama hainko yhteen vai kahteenkymmeneenyhteen. Yli viisikymppistä ei töihin haluta.

Sitä en muuten ymmärrä, miksi nuori, kaunis, fiksu, pätevä, täydellinen ihminen Susanna Koskikaan ei MENE sinne töihin.

Takuulla menee, jos haluaa. Nyt on tohtoriopiskelija 1.1.2020 alkaen Vaasan yliopistossa.

Ohis

Vierailija
24/89 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet pois rotilta!

Vierailija
25/89 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin ongelmahan on ainakin itsellä kun on ollut liian sairaana, eikä kykene hakemaan edes tuota toimeentulotukea, mutta kaikenlaista laskua ja lääkettäkin pitäisi hommata. Ei, siinä vaiheessa tää ikiviisaus töihinmenosta ei todellakaan ole vaihtoehto. Aivan järjetöntä byrokratiapallottelua ton toimeentulotuen kanssa etenkin nyt kun se siirtyi kelalle. Ei mitään harkintaa, vaan joka kuukausi pitäisi kyetä hoitamaan se rumba ja tuet tulee sitten milloin tulee, ei ainakaan siinä kuussa missä niitä tarttis...

Juuri siksi Sinccis kannattaakin Perustuloa, koska on ihmisläheinen ja humaani.

Zinc

Ja "humanitaarien" lemmikit ovatkin niin kiitollisia, että vaativat lisää ja rötöstelevät minkä ehtivät.

Kaikki on Jumalan luomaa ja toteuttaa vain olotilaansa. Turha se on krokotiiliäkään siitä syyttää, että se syö.

Zinc

Vierailija
26/89 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan, koska olen elänyt koko lapsuuteni sellaisessa perheessä. Tiedän varsin hyvin, että toimeentulotuella pärjää. Jos tekee tiukkaa ruoasta, niin silloin on taloudenhallinnassa ongelmia.

Vierailija
27/89 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet pois rotilta!

Rotilla ei ole tukia. 

Zinc

Vierailija
28/89 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei tajua.

Se pitäisi kaikkien kokea jotta ymmärtää.

Vierailija
29/89 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä tajuatko sinä ap että suurin osa ei saa toimeentulotukea vaikka sen tarpeessa olisikin? Sympatiat ei ole sun puolella tässä asiassa. Mene töihin tai opiskelemaan.

Vierailija
30/89 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen, joka osaa laskea, tajuaa sen oikein hyvin. Siksi toimeentulotuki onkin VIIMEISSIJAINEN etuus. Ei sillä ole tarkoitus elellä pitkiä aikoja, vaan taata toimeentulo akuutissa tilanteessa. 

Vierailija
31/89 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Mitä hyötyä siitä olisi vaikka ihmiset ymmärtäisivät tilanteesi. Yritä saada töitä. On surullista, että joudut laskemaan joka sentin. Joku voisi vähän jeesata, mutta siitä jää aina kiitollisuuden velkaa. Toisaalta on voimaannuttavaa tulla toimeen omillaan.

Vierailija
32/89 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuan, koska olen elänyt koko lapsuuteni sellaisessa perheessä. Tiedän varsin hyvin, että toimeentulotuella pärjää. Jos tekee tiukkaa ruoasta, niin silloin on taloudenhallinnassa ongelmia.

Olen samaa mieltä, mutta oikeasti olen myös sitä mieltä, että ihmisillä, meillä surkeimmillakin, jotka olemme erehtyneet vanhenemaan, olisi hyvä olla varaa muuhunkin kuin ruokaan, julkisen liikenteen kausilippuihin ja museokorttiin.

Vierailija
33/89 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä tajuatko sinä ap että suurin osa ei saa toimeentulotukea vaikka sen tarpeessa olisikin? Sympatiat ei ole sun puolella tässä asiassa. Mene töihin tai opiskelemaan.

Tahdotko sanoa, että laiskat yrittäjät eivät saa?

Vierailija
34/89 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, mutta oikeasti olen myös sitä mieltä, että ihmisillä, meillä surkeimmillakin, jotka olemme erehtyneet vanhenemaan, olisi hyvä olla varaa muuhunkin kuin ruokaan, julkisen liikenteen kausilippuihin ja museokorttiin.

Onhan teillä, kun hankitte toimeentulonne ihan itse. Toimeentulotuki on vain tilapäisapu.

Vierailija
35/89 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko ei poista köyhyyttä.

Palkkani käteen nettona 2000€, vuokra vesimaksuineen 900€. Jää 1100€. Lapsen päivähoitomaksu 130€, sähkölasku 20€, kännykkälaskut + nettilasku 50€. Jää 900€. Auton lainanlyhennys ja vakuutus 300€, bensat 100€. Jää 500€. 

Palkan päälle tulee minimielari yhdestä lapsesta sekä lapsilisä, yhteensä n. 270€. 770€ siis kuukaudeksi minulle ja 6-vuotiaalle. Auto on aivan pakko olla, asunto on niin koruton ja vanha että halvempaa on turha etsiä tältä alueelta + työpaikan lähellä asuminen nostaisi vuokraa ainakin 300€ kuussa. 

Asumistuki lakkautettiin koska "tienaan liikaa". Hassua, koska kuitenkin päivähoitomaksuni kolminkertaistui. Logiikka? Sitä ei ole.

Vierailija
36/89 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä todellakaan kadehdi työttömiä. Eihän sellainen kädestä suuhun eläminen ole kivaa. Mutta mua rasittaa elämäntapatyöttömät, jotka aina jaksavat valittaa vähäisiä tukia. Ne tuet kattavat kaiken, mitä ihminen tarvitsee. Jos haluaa enemmän, voisi yrittää tehdä asialle jotain.

Ja tiedän monen olevan työtön tahtomattaan. Mutta on myös paljon elämäntapatyöttömiä, joilla ei ole edes aikomusta tehdä yhtään mitään.

Vierailija
37/89 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap. Mitä hyötyä siitä olisi vaikka ihmiset ymmärtäisivät tilanteesi. Yritä saada töitä. On surullista, että joudut laskemaan joka sentin. Joku voisi vähän jeesata, mutta siitä jää aina kiitollisuuden velkaa. Toisaalta on voimaannuttavaa tulla toimeen omillaan.

En minä mitään jeesiä tarvitse. Tietenkin saamme rahamme riittämään. Kyllä aikuiset ihmiset osaavat kokata ja ostaa vaatteensa kirpputorilta.

Ihmisten olisi vain hyvä tajuta, kuinka vähällä tt-tuella elävät joutuvat pärjäämään, jotta ne päättömät kirjoitukset täällä ja ip-lehdissä ylellistä elämää viettävistä loisista loppuisivat.

Vierailija
38/89 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä? Minun mielestäni noin 500€ toimeentulotukea ja noin 300€ asumistukea on ihan hyvä tienesti ottaen huomioon, että sen saa vastikkeettomasti tekemättä mitään. Tuon lisäksi maksetaan mm. sähkö, vesi, reseptilääkkeet. Ei tulisi mieleenikään valittaa. t. tt-tuella muutaman kuukauden elävä 

Vierailija
39/89 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkani käteen nettona 2000€, vuokra vesimaksuineen 900€. Jää 1100€. Lapsen päivähoitomaksu 130€, sähkölasku 20€, kännykkälaskut + nettilasku 50€. Jää 900€. Auton lainanlyhennys ja vakuutus 300€, bensat 100€. Jää 500€. 

Palkan päälle tulee minimielari yhdestä lapsesta sekä lapsilisä, yhteensä n. 270€. 770€ siis kuukaudeksi minulle ja 6-vuotiaalle. Auto on aivan pakko olla, asunto on niin koruton ja vanha että halvempaa on turha etsiä tältä alueelta + työpaikan lähellä asuminen nostaisi vuokraa ainakin 300€ kuussa. 

Asumistuki lakkautettiin koska "tienaan liikaa". Hassua, koska kuitenkin päivähoitomaksuni kolminkertaistui. Logiikka? Sitä ei ole.

Tämä nyt ei tuota oikein minkäänlaista empatiaa, jos olet asiasi ihan itse näin järjestänyt. Kenenkään ei ole pakko asustella 900e vuokrilla. Mistä sinä oikein sen olet vuokrannut? 

100e bensakulutkaan eivät kuullosta pakolliselta ajolta. 

Zinc

Avaappa vähäsen. Kyllä mulle yksi työntekijä myöskin sanoi, että ei pääse mitenkään töihin ajoissa.

Tutkin itse aikataulut ja sanoin, että pääsethän kun teet tuolla ja tuolla yhden vaihdon ja lähdet tällä bussilla. 

Juu, mutta kun ei katsos kiinnosta vaihtaa bussia eikä etenkään lähteä töihin aikaisemmin ;)

Kivempi on myöhästyä joka päivä se 5 minuuttia, kun eihän se kato mitään haittaa ..

Olet vähän samaa tyyppiä.

Vierailija
40/89 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko nyt kysyä, paljonko pitäisi jäädä käytettäväksi, jos 770e ei riitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän