Täysin langattomat vastamelukuulokkeet nukkumiseen
Onko kellään suosituksia? Kuulokkeiden peittää aika reilusti ääniä, sillä herään seinänaapurin sek,siääniin öisin. Olen nukkunut nyt Bosen QuietComforteilla, mutta ne painavat ikävästi korvaa öisin, kun tykkään nukkua kyljelläni. Löysin myös nukkumiseen tarkoitetut vastamelukuulokkeet, mutta niiden hinta oli aika suolainen. Tämän vuoksi haluaisin tietää, voiko normaaleilla täysin langattomilla vastamelukuulokkeilla peittää epämieluisat äänet. Kertokaa suosituksenne!
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Aika ihme vehkeitä, jos hävittävät äänet paremmin kuin tavallinen korvatulppa.
Tykkään kuunnella musiikkia/äänikirjaa nukahtaessani, joten vastamelukuulokkeet olisivat paremmat tarkoitukseeni.
En tiedä mikä laji on mutta on pantamallisia kuulokkeita, jotka on hyvät yöksi.
Kokemuksesta voin sanoa, etteivät pitemmän päälle toimi. Tunnin pari voi onnistua nukuumaan selällään, kyljellään ei juurikaan. Miten olisi moottoripyöräkypärä ja in ear tulpat?
Jos ne jyskyttää niinkuin juna niin vastamelu voi toimia.
Itse kuulokkeet tuntuvat aikalailla samanlaisilta kun nukkuu kyljellään. Monet paksut pehmeä-reunaiset kuulokkeet ”lässähtävät” ikävästi, jos kääntää kylkeä, ja ajoittain kuulokkeet voi myös vuotaa. Kyljeellään pitää ns. ”Nukkua oikeassa kulmassa”
Tasaiset äänet ja muminat vastamelukuulokkeet vie tosi hyvin pois esim. Naapurin muminat ja kuorsaus. Mutta esim. Nauru, koiran haukkuminen ja mopo kyllä kuuluu hyvin läpi.
Itse käytän Boshea, usein kyllä suosin kuulosuojaimia. Jos hankkii paristoilla toimivat kuulokkeet, suosittelen ladattavia paristoja.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta voin sanoa, etteivät pitemmän päälle toimi. Tunnin pari voi onnistua nukuumaan selällään, kyljellään ei juurikaan. Miten olisi moottoripyöräkypärä ja in ear tulpat?
Oletko kokeillut nukkua kypärä päässä? Et takuulla, jos sitä ehdotat.
Ohis
Minulla ovat QC-kuulokkeet olleet päiväkäytössä niin pitkään, että olen jo käyttänyt muutaman parin loppuun. Nukkua niissä en voi muuten kuin selälläni. Totuttelin aikoinani nukkumaan Sonyn langallisten korvanappi-vastamelukuulokkeiden kanssa, enkä kertaakaan kuristunut johtoon eivätkä napit pudonneet korvistani. Jos pystyt nukkumaan QC:t korvillasi, totut kyllä tavallisiin langallisiin nappikuulokkeisiinkin.
Nykyisin nukun korvatulppien avulla, mutta himoitsen noita hirmuisen kalliita langattomia nappeja. Ehkä jonakin päivänä tai yönä..?
Kannattaisi tehdä mieluummin ilmoitus melusta isännöitsijälle ja naapurille kuin nukkua kuulokkeissa.
Kypärää en ole itse kokeillut, mutta voisin kuvitella sen olevan mahdollista ilman tyynyä, tai jopa "negatiivisella tyynyllä".
Vierailija kirjoitti:
Kypärää en ole itse kokeillut, mutta voisin kuvitella sen olevan mahdollista ilman tyynyä, tai jopa "negatiivisella tyynyllä".
Tämä kommentti on ollut koko päivän paras juttu. Kiitos.
Noi QuietOnit on kyllä hyvät, ja käsittääkseni vielä suomalaiset.
Ole hyvä. Luota vain bisnesmiehiin, äläkä ajattele itse.
Ihme ettei markkinoilla pahemmin ole äänieristettyjä, lämpötilasäädettyjä, hieromatoiminnoinnoilla varustettuja luxus nukkumakammioita. Syynä lampaat, jotka odottavat sen ensin saavan some- hyväksynnän.
Ja tässä on taas paikallaan varoitus, että älkää puolittako nuukuuttanne muovattavia vahakorvatulppia, sillä liian pienenä ne saattavat juuttua korvaan.
Vahatulpissa on hyvä nukkua kyljellään, sillä ne eivät rahise.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi tehdä mieluummin ilmoitus melusta isännöitsijälle ja naapurille kuin nukkua kuulokkeissa.
En ole ap, mutta omassa talonyhtiössä sama ongelma. Isännöitsijä aika voimaton, kun on normaalia elämisen ääniä. Samoin se, että naapuri laittaa herätyskellon soimaan klo 4, eikä sammuta sitä/herää itse siihen...
Ap ennen ostoa tarkista onko kuulokkeet vastamelukuulokkeet VAIN musiikin soidessa vai myös neutraalissa tilassa. Itsellä oli hyvät jbl vastamelukuulokkeet joita käytin kun väliaikaisasunto moottoritien varrella oli sietämättömän meluinen. Oli hyvät. No, kaveri halusi ostaa, möin ne ja ostin boset tilalle. Ne ei toimi ilman musiikkia!! Eli siis jotta se vastamelu toimii pitää olla musiikkia, e ei vaimenna ”normaalia ympäristöä” pelkästään. Pettymys :(
Sonylla on ne pienet vastamelutulpat. Hinta muistaakseni jotain 300e. Muilta valmistajilta ei löydy tietääkseni samantasoisia. No en tiedä jotain musa-ammattilaisten korvatulppia sitten mutta ne on eri asia.
Onko isojakin norsuja naapurissa?
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/68267/mngmr/Sony-WF-1000XM3-Blu…
Noi on varmaan parhaasta päästä mitä tällä hetkellä löytyy, mutta rajoite tuossa on että yhdellä latauksella vastamelu toimii vain 6h.
Vierailija kirjoitti:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/68267/mngmr/Sony-WF-1000XM3-Blu…
Noi on varmaan parhaasta päästä mitä tällä hetkellä löytyy, mutta rajoite tuossa on että yhdellä latauksella vastamelu toimii vain 6h.
Siis jos haluaa että se musiikin toisto on myös tosi hyvä.
Muilta valmistajilta löytyy toki vastaavia malleja, mutta niissä taas musiikin toisto ei välttämättä ole noin hyvä.
Aika ihme vehkeitä, jos hävittävät äänet paremmin kuin tavallinen korvatulppa.