Anteeksi, mutta ärsyttää nämä yksinäisyyden välittäjät jotka ovat parisuhteessa
Moni on unohtanut ystävät parisuhteen takia. Aina nyhjätään kahdestaan tai tehdään kaikki puolison kanssa. Kai onkin vaikea saada ystäviä. Pitää olla aidosti kiinnostunut muista ja antamaan aikaansa.
Kommentit (10)
Samalla tavoin ärsyttää muutkin yksinäisyydestä valittavat. Olisivat ystävien kanssa ja muistaisivat että pitää olla aidosti kiinnostunut muista ja antamaan aikaansa.
En minä ainakaan ole ystäviä jättänyt. Ovat vain kaikonneet enkä ole viitsinyt yksin yhteyttä pitää. Puolisokin päätti sitten lopettaa puhumisen ja sanoi suoraan ettei jaksa tehdä minun kanssa toivomiani asioita.
No erosin ja sain sisältöä elämääni muista ihmisistä. Ex karkotti ilmeisesti ystäväni.
Pyh. Olen aina kiinnostunut toisten asioista ja minulla on useita hyviä ystäviä.
Kaikki seurustelevat tai ovat naimisissa tms. ja viettävät suurimman osan ajastaan perheineen ja sukulaisten kanssa.
Tapaan n. kolmea ystävääni joka viikko ja lisäksi joitain silloin tällöin. Kuitenkin olen yksin joulut ja juhannuksen, kaikki yöt ja useimmat illat kuten nytkin koko viikonlopun.
Sitten ne vielä väittää, että parisuhteessa he ovat vielä yksinäisempiä kuin sellainen, jolla ei ole edes parisuhdetta. Jos heille ehdottaa, että erotkaa, jotta ette ole enää yhtä yksinäisiä, niin saa pelkkiä alanuolia vastaukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Sitten ne vielä väittää, että parisuhteessa he ovat vielä yksinäisempiä kuin sellainen, jolla ei ole edes parisuhdetta. Jos heille ehdottaa, että erotkaa, jotta ette ole enää yhtä yksinäisiä, niin saa pelkkiä alanuolia vastaukseksi.
Ehkä sinä vain et ole käsittänyt mitä yksinäisyys on. Se ei ole sitä että olet joku hetki ilman että seurassasi on joku ihminen, kuten vaikka jouluna, vaan se on henkinen tila jossa kukaan ei kiinnostu sinun asioistasi tai kanssasi olemisesta.
Kuten tuo joka valittaa että on yksin jouluna, juhannuksena ja nyt tuskin on yksinäinen, hän tapaa useita ystäviä viikon aikana ja varmasti käy näiden kanssa keskusteluja ja näitä ystäviä kiinnostaa hänen seurassa olla.
Hän ei ole yksinäinen, hän on hetkittäin yksin. Siinä on suuri ero.
Huomattavasti enemmän kuin yksinäisyydesä valittajat minua ärsyttää se, että turhauttavan usein monella vaikuttaa menevän sekaisin se, mitä on olla yksin verrattuna siihen, mitä on olla ja elää yksinäisenä. - Kun joku avauuu omasta yksinäisyydesään, niin yritän jaksaa lukea hänen kirjoituksensa loppuun asti; ämä palsa saatttaa olla joillekin yksinäsille ainoita ellei ainoa paikka, jossa voi saada osakseen huomiota ja mahdollisuuden kokea vastavuoroisuutta.
Sinkkumies
Haluan vastata kyllä tuohon, koska se koskee minua. On ihanaa, että on hyviä ystäviä. Olen itsekin tuntenut itseni yksinäiseksi parisuhteessa, pahinta oli elää jonkun kanssa, joka ei puhunut, katsonut eikä koskettanut. Siksi lähdin ja olen mieluummin yksin.
Ystävät korvaavat puuttuvaa sukua, parisuhdetta ja perhettä ja olen heistä onnellinen. Olen silti todella paljon yksin ja kaipaan läheisyyttä ja läsnäoloa. Ei ole ilo viettää vakituisesti juhlapäivät yksin, tai yöt. Koen esim. nyt olevani liian yksin. Se, että jollain ei ole edes ystäviä, on surullista, mutta ei vähennä minun yksinäisyyttäni.
Mulla on ystävä, jolla on perhe, jonka kanssa tekee asioita. Silti vähän väliä on yksinäistä ja tylsää. Olen ihan kyllästynyt valitukseen.
Valittajat siis 😂