Sinä nykyajan vahva ja itsenäinen nainen! Loukkaantuisitko kosinnasta
Kommentit (83)
Mitä,jos isä kieltäytyy antamasta lupaa. Perinteitä kunnioittava aikuinen nainen hylkää sitten miehen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä nykyajan vahva ja itsenäinen nainen loukkaantuisitko yhdynnästä, jos mies on kysynyt äidiltäsi lupaa?
Kyllä. Äitini kuoli 6 vuotta sitten ja tekisin varmasti myös rikosilmoituksen, jos hänen kanssaan yhtyisit.
Voitko lopettaa sairaat juttusi vai pyydänkö virkamieskuntaa lopettamaan ne?
Ajatusraiskauksen uhri ilmoittautuu lankaan :)
t.eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että loukkantujat nimenomaan antavat tuolle eleelle näin suuren merkityksen. Entäs jos olette menossa naimisiin ja kaaso on järjestämässä yllätyspolttareita. Suututteko siinäkin tapauksessa kaasolle, jos hän kysyy neuvoja tai vinkkejä polttareiden järjestämiseen vanhemmiltasi tai mieheltäsi? Miksi tämä olisi yhtään sen kummempi juttu.
Minua loukkaisi se, että mies keskustelisi avioitumisaikeistaan ENSIN isäni kanssa ja vasta sitten minun. Neuvot ja vinkit tiedossa olevaan tapahtumaan on ihan eri asia. Kyllä, lasken polttarit tiedossa olevaksi, vaikka ajankohta ja yksityiskohdat olisivatkin yllätyksiä.
Eikös se kuitenkin ole melko normaalia ja ymmärrettävää, että kosimisaikeista puhutaan esim kaverin kanssa? Vaikka naimisiinmenosta olisi jo puhuttu aiemmin? Vai oletko ylipäätään sitä vastaan, että kositaan eikä vain spontaanisti keskustelun lomassa sovita, että mennään naimisiin? Eikö aika monilla mene niin, että puhutaan naimisiinmenosta ja sitten asiaa sulatellaan jonkin aikaa ja sitten jompikumpi tekee sen "virallisen" kosinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mikään kauppatavara, josta ukot sopii keskenään. Moisen tahvon kanssa ei kyllä tulisi edes parisuhdetta, että kysymys on lähinnä hypoteettinen.
No sinun parisuhteesi kestävätkin noin yhen illan
A) et sinä siitä mitään tiedä, kun ensimmäinenkin "suhteesi" on kokematta
B) olet viimeinen puhumaan kunnioituksesta kun itseäsikin halveksit aloittamalla näin aasimaisen inttämisen
C) olet halveksittava ilmapalloegoinen pikku narsisti
Nykyinen aviomieheni teki niin. Silloin olin otettu ja liikuttunut ja samoin isäni. Olin vasta 23. Jos nyt eroaisin ja löytäisin uuden kumppanin, en haluaisi hänen tekevän niin. Olen nyt aikuinen ja itsenäinen nainen. Voin päättää tästä asiasta itse.
Aloittajalla on jotain pelkoja vahvoja ja itsenäisiä naisia kohtaan.
Liittyneekö seksuaaliseen pelkoon, heikkoon itsetuntoon vai orastavaan psykoosiin? Veikkaan: kaikkiin näihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että loukkantujat nimenomaan antavat tuolle eleelle näin suuren merkityksen. Entäs jos olette menossa naimisiin ja kaaso on järjestämässä yllätyspolttareita. Suututteko siinäkin tapauksessa kaasolle, jos hän kysyy neuvoja tai vinkkejä polttareiden järjestämiseen vanhemmiltasi tai mieheltäsi? Miksi tämä olisi yhtään sen kummempi juttu.
Minua loukkaisi se, että mies keskustelisi avioitumisaikeistaan ENSIN isäni kanssa ja vasta sitten minun. Neuvot ja vinkit tiedossa olevaan tapahtumaan on ihan eri asia. Kyllä, lasken polttarit tiedossa olevaksi, vaikka ajankohta ja yksityiskohdat olisivatkin yllätyksiä.
Eikös se kuitenkin ole melko normaalia ja ymmärrettävää, että kosimisaikeista puhutaan esim kaverin kanssa? Vaikka naimisiinmenosta olisi jo puhuttu aiemmin? Vai oletko ylipäätään sitä vastaan, että kositaan eikä vain spontaanisti keskustelun lomassa sovita, että mennään naimisiin? Eikö aika monilla mene niin, että puhutaan naimisiinmenosta ja sitten asiaa sulatellaan jonkin aikaa ja sitten jompikumpi tekee sen "virallisen" kosinnan.
Suunniteltu kosinta ei haittaa. Spontaani kosinta keskustelun yhteydessä ei haittaa. Keskustelu oman kaverin kanssa ennen kosintaa ei haittaa. Kosijan keskustelu oman isänsä kanssa ennen kosintaa ei haittaa. Luvan pyytäminen kosittavan isältä haittaa.
Kysypä ap uudestaan sitten kun olet asuntolainasi maksanut ja oppinut omin jaloin kävelemään. Nythän sinulla on täysin kuvittelyn asteella niin naiset, seksi, parisuhde kuin sekin, mitä on itsenäisyys ja vahvuus.
Olet höyhenenkevyt saippuakupla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunniteltu kosinta ei haittaa. Spontaani kosinta keskustelun yhteydessä ei haittaa. Keskustelu oman kaverin kanssa ennen kosintaa ei haittaa. Kosijan keskustelu oman isänsä kanssa ennen kosintaa ei haittaa. Luvan pyytäminen kosittavan isältä haittaa.
Niin, jotakuta se keskustelukin tuntui haittaavan. Harvemmin kai se tilanne ihan oikeasti on mitään luvan pyytämistä. Ei kai se ole yhtään sen kummempaa kuin morsiamen alttarille saattaminenkaan. Se nyt vain on jäänyt tavaksi, jota jotkut noudattavat ja jotkut ei. Turha siitä on sen enempää nillittää.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen aviomieheni teki niin. Silloin olin otettu ja liikuttunut ja samoin isäni. Olin vasta 23. Jos nyt eroaisin ja löytäisin uuden kumppanin, en haluaisi hänen tekevän niin. Olen nyt aikuinen ja itsenäinen nainen. Voin päättää tästä asiasta itse.
Oikeastiko koit, että isäsi päätti naimisiinmenostasi?
Vierailija kirjoitti:
Liittyneekö seksuaaliseen pelkoon, heikkoon itsetuntoon vai orastavaan psykoosiin? Veikkaan: kaikkiin näihin.
Vahva ja itsenäinen nainen: Loukkaantuu kaikesta vahvasti, myös toisille ns.itsenäisille naisille :)
Vierailija kirjoitti:
Vahva ja itsenäinen nainen: Loukkaantuu kaikesta vahvasti, myös toisille ns.itsenäisille naisille :)
Uli laudan haisevat teinihanuristit ilmoitettu poliisille. Hoitopaikka kutsuu.
Hymiöhullu taitaa pilata tämänkin ketjun
Ai juu, hiihtoloma. Nuorisopsykiatriselta pantu lomille kaikki finninpuristelijat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jotakuta se keskustelukin tuntui haittaavan. Harvemmin kai se tilanne ihan oikeasti on mitään luvan pyytämistä. Ei kai se ole yhtään sen kummempaa kuin morsiamen alttarille saattaminenkaan. Se nyt vain on jäänyt tavaksi, jota jotkut noudattavat ja jotkut ei. Turha siitä on sen enempää nillittää.
Tilanne 1:
"Isä, olen ajatellut kosia Annaa. Miten olisi hyvä toimia?"
Tilanne 2:
"Haluan naimisiin tyttäresi kanssa, saanko luvan?"
Etkö ihan tosissaan näe näissä mitään eroa?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. En ole isäni omaisuutta.
Jos kysyisit vanhemmiltani, niin ehkä ymmärtäisin, mutta minusta sekin on vähän vanhanaikaista.En kuitenkaan usko, että sellainen mies joka seurustelisi minun kanssa olisi menossa kysymään lupaa isältäni.
Vastauksista päätellen taidat olla julkista omaisuutta :)
Mikä oikeus sinulla on loukata toisia näillä asiattomilla kommenteillasi?
Sananvapaus.
Eikä se ole asiatonta tai "loukkaavaa" käyttää ihmisen omia sanoja arvioimaan millainen ihminen on kyseessä.
Ja mitä heikko ja epäitsenäinen uli tällä ajaa takaa? Nykyään ei sentään pikkusakolla selviä vaimon murhasta kuten 1500-luvulla.