Suolamakkara vai Meetvursti?
Puhutteko arkipuheessa meetvurstista vai suolamakkarasta? Vaimon kanssa toistuvasti riidellään tästä, ahdistaa..
Kommentit (30)
Meidän perheessämme ei lihaa syödä. Olemme vegaaneja. Mutta vastaan meetwursti, hyi yöks. Hirveää olisi syödä lihaa.!
Mikä ihmeen suolamakkara? Kestomakkara se on.
Ikinä en oo suolamakkarasta kuullutkaan
Lapsena, kun jouduin muuttamaan vanhempieni matkatavaroissa Kotkasta helsinkiin (huom. pieni kirjain.), niin kukaan ei ymmärtänyt kun puhuin suolamakkarasta. Mikä makkara Suomessa voisi olla suolaisempi kuin metvursti? Nyt eläkeläisenä, kun olen muuttanut synnyinsaarelleni, voin vapaasti sanoa " suolamakkara " , ja kaikki snaijaavat mistä on kyse. Muuten olen sitä mieltä, että Helsinki on hävitettävä. Silviisii.
Suolamakkara kaakkoissuomessa ainakin vielä 80-luvulls
No kyllä se meidän lapsuudessa oli suolamakkaraa ja se oli potkynä. Kauppias leikkasi puukolla paksuiksi viipaleiksi tai yhtenäiseksi pötkyksi. Myöhemmin sen nimitys muuttui meetwurstiksi. Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Ei kannattaisi niin ärhäkkänä olla, jos toiset kutsuvat eri nimellä. Ihan kotikielemme on niin rikasta ja murteet vielä rikastuttavat lisää. Ehdotan asennetta, että ai silläkin nimellä sitä kutsutaan, onpas mielenkiintoista. 😃 Pääasia, että ymmärrämme, mistä on kysymys. Iloista syksyn jatkoa! 🤙😃 Nainen perukasta
Minä sinulle suolaista makkaraa näytän
Hevosmakkara