Romanttisen hämyisä tapetti kesähuoneeseen
Remontoidaan yläkerran ns. kesähuone eli vain kesällä (vieras)käytössä oleva huone. Haluan sinne sellaista vähän hämyisää romanttista ehkä 20-30-luvun suomifilmin tunnelmaa, olisiko joku näistä tapeteista sellainen? Myös muita saa ehdottaa, tai kertoa mitä mitä tuosta määritelmästä tulee mieleen, miten huone pitäisi sisustaa
https://sandbergwallpaper.com/fi/tapetit/kuviot/kukat/emma-dark-grey/?w…
https://www.maricken.fi/tapetit/sandberg-wallpaper/villa-dalaro/zinnia-…
https://brittfurn.fi/p/tapetit/sanderson-/sanderson-tapetti-swallows-si…
Kommentit (52)
Tykkäsin lupiineista ja zinnioista, molemmissa eka vaihtoehto. Pääskyset oli luonnottomia..!
Tapetin sopivuus riippuu niin kalusteista ym.
Kannatan ideaa, että tapetti vain yhdelle seinälle. Muu samansävyisellä, vaalealla malillla (koska isona alana maalin väri aina korostuu) tai yksivärisellä tapetilla.
Minusta pääskystapetti oli hieno. Näyttävä mutta samalla rauhallinen. Olen tuon nähnyt mustapohjaisena jossain brittisarjassa joka muistaakseni sijoittui jonnekin 30-40-luvulle.
Googlaa Birger Kaipiainen Kiurujen yö tapettia. Se on klassikko ja sitä saa monissa eri väreissä.
Itseni suosikki jos olisin tapetoimassa makkara tms . Sellainen tapetti meillä oli lapsena, kauniin tummansinisenä.
Vierailija kirjoitti:
Googlaa Birger Kaipiainen Kiurujen yö tapettia. Se on klassikko ja sitä saa monissa eri väreissä.
Itseni suosikki jos olisin tapetoimassa makkara tms . Sellainen tapetti meillä oli lapsena, kauniin tummansinisenä.
Meillä on tätä tapettia makkarissa, mutta sanoisin, että se ei ole ihan sitä tunnelmaa, mitä aloittaja kuvaa. Ihana tapetti kyllä!
Mä en todellakaan ole sitä mieltä, että tumma tapetti olisi joka seinällä synkkä tai pimeä, tai mitä sanoja täällä nyt käytettiinkään. Omassa kodissani en ole katunut muuta kuin valkoisia seiniä (joita en jaksa maalata/tapetoida kovin pian uudelleen mm. siksi, että putket ja patterit pitäisi taas irrottaa), ja nyt olen päättänyt, että en laita enää ainuttakaan valkoista seinää kotiini.
Kaipiaisen tapetti Kiurujen yö on klassikko. Orvokkeja ja lintuja ( kiuruja). Iki- ihana tapetti.
Ritva Kronlundin juhannusruusu ois suomalaiseen kesäyöhön sopiva.
Pidin ensimmäisestä kukkatapetista ja lintutapetti oli mielestäni viehättävä. Keskimmäinen oli aika tumma.
Kauniita tapetteja olet löytänyt.
En alkaisi säästämään kujkausikaupalla tapettien vuoksi. Kannattaa kierrellä kaupoissa. Poistoeristä voi löytää todella edullisesti tapetteja. Pitää vaan osata arvoioida määrä oikein, koska lisää samaa tapettia ei saa.
Toinen etu kierrellessä on se, että voi löytyä just se oma mielitapetti. Me esimerkiksi oltiin suunniteltu, että ostetaan yhtä tiettyä tapettia. Poistoeristä löytyi paljon paremman näköistä 15 euroa rulla. Normaalihinta olisi ollut yli 50 euroa rulla.
Tuo Kronlundin Juhannusruusu-tapetti on ihana, mutta meillä on sitä jo toisaalla :) Kiurujen Yö menee minulla mielessä jostain syystä enemmän 50-60-luvuille, vaikka kaunis toki sekin. Siinä kyllä on sellaista unenomaista tunnelmaa. Kiitos ehdotuksista. Ap
Ei hitto. Tää on kyllä mielensäpahoittamisen parasta A-luokkaa. Ja vielä noin paljon yläpeukkuja?