Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun "ystävät" eivät anna minun kasvaa ihmisenä

Vierailija
14.02.2020 |

Jouduin jättämään osan vanhoista kavereista pois elämästäni, sillä he eivät tuntuneet voivan hyväksyä että muutun ihmisenä, tai että itsetuntoni kasvaa tai että voisin pystyä erilaisiin asioihin. Tuntuu että he halusivat lyttäävillä kommenteilla pitää mut "ruodussa" eli sinä epävarmana ja kiusattuna vähän säälittävänö tyttönä joka olin kouluaikoina. Tai oikeastaan se, jollaiseksi minut jotkut ilkeät tyypit määritteli kouluaikoina. Ajan kanssa sain varmuutta toteuttaa itseäni, en ole alkanut ylimieliseksi, mutta olen uskaltanut elää ja tehdä asioita näiden odotusten ulkopuolella. Ja sitten sen sijaan että ystävä olisi ollut iloinen mun puolesta, saankin vaan hiljaisuutta, hapanta naamaa tai nihkeitä kommentteja ("sori mut en voi kuvitella sua äidiksi" tyyppisiä).

Väkisinkin ajattelee että eri ilmapiirissä olisin voinut paremmin jo paljon aikaisemmin. Mutta näin tämä nyt meni. Ei sille voinut mitään millaiseen perheeseen tai ahdasmieliseen tuppukylään sitä syntyi.

Onko teillä vastaavia kokemuksia? Näin ystävänpäivänä sitä pysähtyy miettimään millaisia "ystäviä" elämässä onkaan ollut.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuuluu valitettavasti ihmisenä kehittymiseen. Kaveripiirit muodostuvat tietyssä elämäntilanteessa, ja kun tilanne on ohi, osa jää samaan vaiheeseen, ja osa menee ohi. Tämä porukka ei enää edusta sinun elämäntilannettasi, joten on aika mennä eteenpäin.

Minun kokemukseni mukaan ei kannata tehdä asiasta mitään numeroa näille ihmisille, kunhan et vain sovi uusia tapaamisia heidän kanssaan. Ei ihmiset ymmärrä sitä, ettet enää saa virikkeitä heidän seurastaan.

Muistakaa arvostaa itseänne <3

Vierailija
2/4 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia kokemuksia on. Oli aika ikävää huomata, että ne joita luulin läheisimmiksi ihmisiksi eivät esim. onnitelleet uudesta työpaikastani tai kommentoineet mitenkään muitakaan kivoja asioita elämässäni. Huomasin että kelpaan heille niin kauan kun olen se sama epävarma ja ujo ihminen, jonka suhteen voivat tuntea ylemmyydentunnetta. Onneksi on sittemmin löytynyt ystäviä joille kelpaan sellaisena kuin olen ja jotka ovat aidosti iloisia puolestani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan surullista kun on tunnettu kauan ja on hyviäkin hetkiä, mutta sitten paljastuu tuollaisia vähätteleviä asenteita toista kohtaan.

4/4 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että itsetuntosi on vahvistunut. Ja sekin on todella hyvä, että olet tajunnut tuon entisen ystäväporukkasi lannistavan vaikutuksen. Helposti voisi käydä niin, että ei tajuaisi sitä, vaan luottaisi vain vanhoihin ystäviinsä ja niin jäisi heidän "ruotuunsa".

Toivottavasti olet saanut tai saat lähellesi oikeita ystäviä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän