Toxic friendship
Mulla on siis ollu nyt kaksi kaveria aika pitkään, n. 7-9 vuotta, ja luulen, että meillä on nyt aika myrkyllinen kaverisuhde, tai niin musta ainakin tuntuu. Mut ku yritän puhuu joillekki läheisille, tuntuu et ne ei ymmärrä ja sanoo et ylireagoin vaan. Yksi näistä puhuu aina kaikista jotain selän takana, kun sitä tiettyä ihmistä ei oo paikalla, on nolannu mua muiden edessä heittämällä läppää, jostain mulle arasta tai häpeällisestä aiheesta, ei selvästi pysty olla iloinen puolestani, kun on heti mollaamassa tai sanomassa jotain negatiivista, mut kaikista pahin on varmaan se, et oon varma et se yrittää aina saada muut kaverit mua vastaa, jos oiski kyseessä pieni vastoinkäyminen, ja näin huomaan, et nää kaverit sit käyttäytyy mua kohtaan oudosti ja tylysti. Tästä tulis iso lista jos vain luettelis kaiken tänne. En pienempänä ymmärtäny tällast käytöstä, enkä sit myöskää uskaltanu tehä asialle mitään. Nyt oon vaan tajunnu etten jaksa olla porukassa, jossa en luota ihmisiin tai mis tunnen vaa itteni epämukavaks.
Oon yrittäny vältellä niitä, ajatellen et se auttais asiaa jotenki, mut tuntuu silt et se vaa aiheutti lisää draamaa, ajattelee et mä oon huono frendi ja jos oon sit niiden kans, huomaan vaa et jotkut niistä ei oikee kiinnitä muhun huomiota. En vaa tiiä et pitäiskö mun vaan antaa asian olla, antaa sen tapahtuu vain itsestään, vai sitte sanoo niille jotain asiasta? Luulen vaan et mul ei oo tarpeeks hyvää syytä sanoo asiasta yhtään mitään, ku ehkä mä sit oikeesti on vaan tosi herkkä ihminen ja keksiny päästä joitain asioita, tai sit en?? Mut mut varmaan vaan haukuttais pystyyn ja ne alkais vihaamaan mua viel enemmän.