Haaste: Hanki itsellesi lukittu kirstu, ja laita sinne ylimääräiset rahasi
Kaikki mitä kuukaudesta jää yli. Suosi kirpputoreja ja kuluta fiksusti! Vähennä rahapelejä ja päihteiden käyttöä! 10 vuoden päästä katso, miten paljon rahaa siellä on. Saatat yllättyä.
Kommentit (14)
Kirstu on helppo varastaa.
Erityisesti kodeista voi helposti kähveltää tavaraa: olet vessassa tai saunassa tai toisessa huoneessa niin jopa ketku kaveri ehtii napata jo monta hyvää tavaraa.
Huoneistoissa käy myös huoltomiehiä, putkimiehiä, ilmastointimiehiä, kiinteistönhoitajia,
ja tuo työporukka on nykyisin melko värikästä.
Koti on viimeinen paikka, missä kannattaa säilyttää suuria määri käteistä rahaa.
Mulla on vuodesta 1930 asti rahaa kirstussa, mutta suurin osa ei kelpaa enää maksuvälineeksi. Jos ei tykkää katsella vanhoja rahoja huvikseen niin en suosittele :p
Ei hyvä..mulla on pankissa sähköinen säästöpossu. Pankkikorttiostoista menee aina 5€/osto. Käteistä en käytä koskaan.
Laittelen possuun silloin tällöin 10-100€.
Mukava summa jo on.
Tein tommosen joskus 12v vanhana ja täytin aarteilla. Paljon on sekalaisia kolikoita, hopeakeräilykolikoita, kultaa jne.
Se jäi sinne vanhan huoneeni vaatekomeron lundiahyllyn alle. 3v sitten löytyi taas 25v myöhemmin ja mamma osasi kyl arvaa kuka sen oli tehnyt. Taidan olla ainoa lapsista joka keräsi aarteita.
Vierailija kirjoitti:
Kirstu on helppo varastaa.
Erityisesti kodeista voi helposti kähveltää tavaraa: olet vessassa tai saunassa tai toisessa huoneessa niin jopa ketku kaveri ehtii napata jo monta hyvää tavaraa.Huoneistoissa käy myös huoltomiehiä, putkimiehiä, ilmastointimiehiä, kiinteistönhoitajia,
ja tuo työporukka on nykyisin melko värikästä.Koti on viimeinen paikka, missä kannattaa säilyttää suuria määri käteistä rahaa.
Näiden lisäksi tulipalo vie rahat hetkessä. Jos ei ole varaa paloturvalliseen järeään kassakaappiin, pankki on paras vaihtoehto.
Haaste on siis se, miten saada rahat lukittuun kirstuun? Vai mikä?
Siitä vaan kauppaamaan rahalippaita.
Ei ole ylimääräisiä rahoja.
Ei ole kuin alimääräisiä.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Haaste on siis se, miten saada rahat lukittuun kirstuun? Vai mikä?
Tää on uus, katos .. is the money in the box?
Sitä sitten 10 vuotta arvuutellaan on, ei, on, no pakkohan sen on olla, ei, on ..
Zinc
Voiko raha olla kahdessa paikkaa samaan aikaan ?
Zinc
ÖÖÖÖÖöööööö...... Kannattaisi kyllä sijoittaa sekin raha, niin saisi sille tuottoa. Jossain kirstussa tai tilillä makuuttaessa inflaatio nakertaa.
Siis onko haasteena se että miten saa rahan lukittuun kirstuun? Itse kokeilisin työntää setelirahaa kannen välistä.
Mulla on pieni kassakaappi kiinnitetty vaatekaapin sisälle.
Siellä on käteistä tällä hetkellä noin kolme tonnia ja koruja. Kun lähden matkalle laitan lääkkeetkin sinne.
Käteistä pitää olla aina, koska nettipankkiyhteyder, luotto - ja pankkikortilla maksamiset takkuilee kuten tänään.
Ja tietysti pre paid-puhelin, jos toisen puhelimen liittymä ei toimi.
Ok. Tulen 10 vuoden päästä kertomaan, miten meni.