Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä halvat metsurit

14.02.2020 |

Pitäisi kaataa 20 hehtaaria metsää ja jalostaa se klapiksi saakka.
Inhoan metstöitä ja kun ei ole halpaa metsuria perheenä pitäisi kaataa metsä moottorisahoilla.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsurille toki kuuluu maksaa alanmukainen palkka.

Työ melko raskasta, mutta joku itara metsänomistaja haluaisi saada teetetyksi työn ilmaiseksi.

Eikös sinulla ole ketään tuttuja metsureita tai heidän suosittelijoitaan seudulla, jolla metsäsi sijaitser.

Ja tuo määrä on jo metsäkonehommeleita, kai niillä seuduilla ainakin jollakulla on Ponsse. joka hakkas nopeasti metsän siisteiksi pinoiksi kuljetusta varten.

Suostumme maksamaan max puolet alan normi palkoista

Sinä olet saituri

Vierailija
22/42 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 jatkaa

Meillä moto teki päättöhakkuun. Alueella oli noin 250kuutiota puuta hehtaarilla. Eli tuo kertaa 20 hehtaaria niin saa olla aika iso varasto puille tiedossa erityisesti jos aikoo myydä tutuille (tai sitten ostavia tuttuja pitää olla paljon).

Varastointi on hoidossa

Sinun tässä pitäisi olla hoidossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/42 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varjossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 jatkaa

Meillä moto teki päättöhakkuun. Alueella oli noin 250kuutiota puuta hehtaarilla. Eli tuo kertaa 20 hehtaaria niin saa olla aika iso varasto puille tiedossa erityisesti jos aikoo myydä tutuille (tai sitten ostavia tuttuja pitää olla paljon).

Varastointi on hoidossa

Sinun tässä pitäisi olla hoidossa.

En tarvitse hoitoa

Vierailija
24/42 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan noita veisteltyjä klappejakin. Keilapulloiksi veistettyjä tikuttomia klappeja myytiin jossain vaiheessa kruunuhaassa 1e/kpl. Niitä voi sitten seurapiirirouva poltella noissa keraamisissa jugendtakoissa.

Vierailija
25/42 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varjossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteestakaan en käy katsomassa tuota blogia tämän ketjun jälkeen.

Miksi jonkun pitäisi suostua tekemään teille halot puoleen normaalista palkasta??

Jos tyhjäätte 20 hehtaaria niin kuinka iso varasto teillä on missä aiotte säilyttää noita puita kuivaamisvaihessa ja kuivina?

Jos käsitin apn ajatukset oikein niin jonkun pitäisi tehdä teille halvalla(alle puoleen hintaan oikeasta) tuo työ koska se on sinusta liian rankkaa teidän perheen tehtäväksi?

Ala mennä metsään ja opettele homma äläkä vikise täällä. Kaikki voittavat (ainakin vauvapalstan lukijat).

T. Nainen joka on tehnyt metsästä sahan kanssa polttopuita tänä talvena noin 30 kuutiota...

Vihaan fyysistä työtä. Se on jotenkin alhaista. Tulee hiki ja puu haisee hirveälle kun sitä sahaa.

Harvoinpa olen lukenut noin pahoin keltaisen nesteen kyllästämää viestiä.

Silppu raivosi ja uhkaili lääkäriä oikeustoimilla, koska vei hänen yrittäjämieheltään ajokortin aivoinfarktin(vai oliko se -verenvuoto)takia.

Mies ei jää päivänkään sairaslomalle, koska ei ole kommunistiluuseri.

Tyyli on sama.

Vierailija
26/42 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjossa kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 ha metsää polttopuuksi on kaupunkilaisen harhoja.

Kannattaa ap googlella selvittää minkä määrän puuta saatte.

Tietenkin on.

Toki jos haluaa harventaa 20ha ylitiheää metsää, mutta tulee siitäkin melko kasa.

Aloitus kertoo siitä, ettei ap ymmärrä metsästä/metsätöistä mitään.

Esim. hakkuukoneen tuomitseminen ylihintaiseksi.

Järkikin sanoo, että kone työskentelee tehokkaammin kuin mies sahan kanssa.

Ilmainen orja pitäisi saada raatamaan metsään. Höpöä.

Tehokkuudella ei merkitystä vain hinnalla on

Tehokkuus=hinta, kun on tietty määrä hommaa tehtävänä ja hommasta joutuu maksamaan.

Vaikka turhaanpa minä kanssasi kinaan.

27/42 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Varjossa kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on.

Toki jos haluaa harventaa 20ha ylitiheää metsää, mutta tulee siitäkin melko kasa.

Tehokkuus=hinta, kun on tietty määrä hommaa tehtävänä ja hommasta joutuu maksamaan.

Ymmärrä jo me emm maksa pyydettyjä yli hintoja

Vierailija
28/42 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-vuotisen tutkimukseni pohjalta olen selvittänyt, missä "halvat metsurit" ovat. Heidät löytää parhaiten maaseudun kaljakuppiloista kaikkina viikonpäivinä. Lupaavat tehdä halvalla, mutta  . . . !

Ammattimiehiä löytää eimerkiksi metsänhoitoyhdistysten tai puunostoorganisaatioiden kautta. Tulos on huomattavasti parempi ja varmempi kuin halpatyövoimaa käyttäen!

Vierailija
29/42 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-vuotisen tutkimukseni pohjalta olen selvittänyt, missä "halvat metsurit" ovat. Heidät löytää parhaiten maaseudun kaljakuppiloista kaikkina viikonpäivinä. Lupaavat tehdä halvalla, mutta  . . . !

Ammattimiehiä löytää eimerkiksi metsänhoitoyhdistysten tai puunostoorganisaatioiden kautta. Tulos on huomattavasti parempi ja varmempi kuin halpatyövoimaa käyttäen!

Maaseudulla ei ole enää kaljakuppiloita.

Juopot istuvat kotona kittaamassa Pirkka-olutta ja napsimassa pameja, eivät istu baarissa, vaikka sellainen vielä kylällä olisikin.

Vierailija
30/42 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjossa kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Varjossa kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on.

Ymmärrä jo me emm maksa pyydettyjä yli hintoja

No, sielläpä niitä honkia humisee tuolla Suomen sydänmailla...

Vierailija
31/42 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollilla paskablogille mainostilaa. Miksi nämä sallitaan täällä? Ymmärtääkseni puskamarkkinointi on yksiselitteisesti palstan sääntöjen vastaista. 

Poistoon kiitos.

Vierailija
32/42 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tarjoukset usealta niin kuin muutkin tekee. Jos päätehakkuu niin istutus samaan syssyyn sitten, koska sekin liian fyysistä oletan.

20 ha on jo harvennushakkuuna iso ala, miksi kukaan haluaa tehdä niin isolta alalta polttopuuta kerralla. Jo siitä voi huomata, ettei kysyjä, eli Silppu, tiedä metsästä yhtään mitään.

Toisekseen kuusitukin hinta oli ainakin vähän aikaa sitten aivan huippu., joten olet totaalisen myöhässä. Nyt taisi lakko sotkea hintoja.

Vaivaannuinpas silti vastaamaan, vaikka Silpun harhat onkin kyseessä. Voi minua.

Vierailija
33/42 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynnän ja tarjonnan laki. Kun tarjottu hinta on liian alhainen, ei tekijöitä löydy. Sitten on nostettava hintaa tai tehtävä itse. Ei auta ap:lla totutella reippaaseen ulkoliikuntaan ja hien hajuun. Bonuksena säästöä tulee kun ei mene kuntosalimaksuja.

Vierailija
34/42 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 jatkaa

Varastointi on hoidossa

Aikamoinen halli täytyy olla😂😂😂

Vierailija
35/42 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt ihan oikeasti enää ruokkiko trollia. Näkeehän ton sokee reettakin, että yrittää vain trollaamalla pitää avauksensa esillä, että saisi surkealle blogilleen mainostilaa. Ei kenenkään pidä noin onnettomasta räpellyksestä provosoitua. Itse olen tehnyt metsurinhommia viraapelina yli 20 vuotta ja minua tuo säälittävä trolli lähinnä vain naurattaa.

Vierailija
36/42 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt ihan oikeasti enää ruokkiko trollia. Näkeehän ton sokee reettakin, että yrittää vain trollaamalla pitää avauksensa esillä, että saisi surkealle blogilleen mainostilaa. Ei kenenkään pidä noin onnettomasta räpellyksestä provosoitua. Itse olen tehnyt metsurinhommia viraapelina yli 20 vuotta ja minua tuo säälittävä trolli lähinnä vain naurattaa.

Mutta onhan tämä hauska! Melkein yhtä hauska oli yksi neropatti, joka etsiskeli 100 ha tonttia. Ei siis metsätilaa tms vaan nimenomaan tonttia.

Kaupunkilaiset ovat suloisia.

Vierailija
37/42 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan homman halvalla. 25e tunti+ sahan polttoaineet. Perjantai pullo ja seksiä pari kertaa viikossa.

Vierailija
38/42 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et tee itse, jos ei kiinnosta maksaa? Sinustapa ei taida olla siihen, siitähän tämä kiikastaa. Ehkä joku voimaantunut nainen voisi tehdä, kun kerran miesvaltaisilla aloilla on liian suuret palkat. Missä päin porvoota metsä sijaitsee?

Vierailija
39/42 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motolla taitaisi tulla halvemmaksi kuin yhdellä metsurilla😂😂😂

Vierailija
40/42 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsuri kirjoitti:

Minä hoidan homman halvalla. 25e tunti+ sahan polttoaineet. Perjantai pullo ja seksiä pari kertaa viikossa.

Millähän aikavälillä, vai loppu elämäksikö meinasit pilhartsia tienata 20 hehtaarin urakalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä