Miksi ihmiset eivät osta oikean kokoisia vaatteita?
Tätä ihmettelen ja tätä näen myös paljon töissä. Milloin on aivan liian pieniä vaatteita (ei kehdata ostaa M-koon sijasta sitä L-kokoa?) tai sitten ihan liian suuria (nähdään itsensä isompana, kuin oikeasti onkaan?).
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei kiinnosta mitä mieltä joku muu on mun vaatteista. Enkä kyylää itsekään muiden vaatteita yhtään.
Minä tulen pinnallisemmaksi kokoajan. Tutkin, onko vaatteet istuvia ihmisten päällä, onko oikeanpituiset hihat ja lahkeet.
Käyn ompelijalla tosi usein. Melkein kaikissa vaatteissa on jotain korjattavaa. Lasken vaatteen hinnan päälle vielä korjauskulut, eli 10-30 €.
Painonvaihtelun vuoksi
-kesällä 2016 painoin 130kg
-keväällä 2017 100kg
-keväällä 2018 115kg
-syksyllä 2018 90kg
-keväällä 2019 110kg
-syksyllä 2019 100kg
-joulukuussa 2019 115kg
-nyt 100kg
-kesällä varmaan taas 90kg
Joo olen jojoilija mutta minulta ei onnistu tuollaiset "elämäntapamuutokset". Joko laihdutan tai sitten en. Ellen laihduta, paino nousee. Kun laihdutan, paino laskee tehokkaasti.
Aika kalliiksi tulisi joka kerta ostaa uudet vaatteet kun paino muuttuu. Jos vaikka pari kk sitten olisin ostanut laatufarkut satasella, nyt olisivat liian isoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei kiinnosta mitä mieltä joku muu on mun vaatteista. Enkä kyylää itsekään muiden vaatteita yhtään.
Minä tulen pinnallisemmaksi kokoajan. Tutkin, onko vaatteet istuvia ihmisten päällä, onko oikeanpituiset hihat ja lahkeet.
Käyn ompelijalla tosi usein. Melkein kaikissa vaatteissa on jotain korjattavaa. Lasken vaatteen hinnan päälle vielä korjauskulut, eli 10-30 €.
Jos perustaisin vaateliikkeen, ottaisin viereen ompelijan. Ihmiset saisivat oikean kokoisia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Painonvaihtelun vuoksi
-keväällä 2017 100kg
-keväällä 2018 115kg
-syksyllä 2018 90kg
-keväällä 2019 110kg
-syksyllä 2019 100kg
-joulukuussa 2019 115kg
-nyt 100kg
Joo olen jojoilija mutta minulta ei onnistu tuollaiset "elämäntapamuutokset". Joko laihdutan tai sitten en. Ellen laihduta, paino nousee. Kun laihdutan, paino laskee tehokkaasti.
Aika kalliiksi tulisi joka kerta ostaa uudet vaatteet kun paino muuttuu. Jos vaikka pari kk sitten olisin ostanut laatufarkut satasella, nyt olisivat liian isoja.
Osta sellaiset, jossa on elastaania ainakin 3 %. Farkut istuvat, vaikka paino heittelehtisi. Myös korkea vyötärö, joten housuja voi vyöllä nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painonvaihtelun vuoksi
-keväällä 2017 100kg
-keväällä 2018 115kg
-syksyllä 2018 90kg
-keväällä 2019 110kg
-syksyllä 2019 100kg
-joulukuussa 2019 115kg
-nyt 100kg
Osta sellaiset, jossa on elastaania ainakin 3 %. Farkut istuvat, vaikka paino heittelehtisi. Myös korkea vyötärö, joten housuja voi vyöllä nostaa.
Minulla erittäin harvat farkut istuvat hyvin (olen mies), ainoastaa Jack & Jones tietyt mallit eikä niitä saa elastaanilla. Onneksi farkkuihin painonvaihtelu ei niin vaikuta. Pahimpia ovat ulkotakit, näyttää niin rumalta kun liian isoja mutta menevät heti pieneksi kun lihoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painonvaihtelun vuoksi
-keväällä 2017 100kg
-keväällä 2018 115kg
-syksyllä 2018 90kg
-keväällä 2019 110kg
-syksyllä 2019 100kg
-joulukuussa 2019 115kg
-nyt 100kg
Minulla erittäin harvat farkut istuvat hyvin (olen mies), ainoastaa Jack & Jones tietyt mallit eikä niitä saa elastaanilla. Onneksi farkkuihin painonvaihtelu ei niin vaikuta. Pahimpia ovat ulkotakit, näyttää niin rumalta kun liian isoja mutta menevät heti pieneksi kun lihoo.
Osta sitten pienen painon takki ja isomman painon takki. Nyt ovat säät olleet tosi huonot, joten talvitakkeja voi löytää -80 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painonvaihtelun vuoksi
-keväällä 2017 100kg
-keväällä 2018 115kg
-syksyllä 2018 90kg
-keväällä 2019 110kg
-syksyllä 2019 100kg
-joulukuussa 2019 115kg
-nyt 100kg
Isommasta saa aina pois, mutta pienestä ei. Tämä on hyvä muistaa. Hirveätä katsoa, kun ihmisellä on liian pieni talvitakki, jonka saumat huutaa. On varmaan todella epämukava päälläkin.
En ostaisi ikinä housuja, joissa ei ole elastaania. Housujen kuuluu joustaa, kun istuu tai kumartelee. Vain halpamerkkien housuissa ei ole elastaania. Ei elastaania -tarkoittaa, että housut ovat huonosta materiaalista tehty. Tämä ei tietenkään korreloi hintalapun kanssa. Yhtälailla 200 € maksava vaate voi olla huonosti tehty.
En ole niinkään kiinnittänyt huomiota vaatekokoihin, mutta varsinkin naiset käyttävät ihan liian pieniä kenkiä ja sitten valittavat, ettei villasukat mahdu kenkiin tai että kynnet kipeytyvät lenkkareissa.
Oma valintahan se on, mutta miksi tehdä elämästä niin vaikeaa, kun voisi vain ostaa numeron tai pari isommat lenkkarit.
Vierailija kirjoitti:
En ole niinkään kiinnittänyt huomiota vaatekokoihin, mutta varsinkin naiset käyttävät ihan liian pieniä kenkiä ja sitten valittavat, ettei villasukat mahdu kenkiin tai että kynnet kipeytyvät lenkkareissa.
Oma valintahan se on, mutta miksi tehdä elämästä niin vaikeaa, kun voisi vain ostaa numeron tai pari isommat lenkkarit.
Juuri viikko sitten tajusin, että juoksukenkien pitää olla 1 1/2 numeroa liian isot. Jalka liikkuu kengässä ja varpaat tulee kipeäksi, kun osuvat kengän kärkeen. Salikenkien pitää olla ehkä 1/2 numeroa isommat, koska jalka on siinäkin liikkeessä.
Olenkin miettinyt, miksi liikunta on epämukavaa. Kun on oikean kokoiset kengät, ei edes huomaa kengän olemassaoloa.
Löysin loistavan juoksukengän, joka joustaa kuin sukka, mutta on varresta tiukka 👍 Lisäksi jotain pehmennyksiä pohjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri viikko sitten tajusin, että juoksukenkien pitää olla 1 1/2 numeroa liian isot. Jalka liikkuu kengässä ja varpaat tulee kipeäksi, kun osuvat kengän kärkeen. Salikenkien pitää olla ehkä 1/2 numeroa isommat, koska jalka on siinäkin liikkeessä.
Olenkin miettinyt, miksi liikunta on epämukavaa. Kun on oikean kokoiset kengät, ei edes huomaa kengän olemassaoloa.
Löysin loistavan juoksukengän, joka joustaa kuin sukka, mutta on varresta tiukka 👍 Lisäksi jotain pehmennyksiä pohjassa.
Kenkä muotoutuu päältä ja sivuilta jalan mukaan täydellisesti, mutta on nilkasta tukeva ja tiukka. Melkein niin tiukka, että pitäisi käyttää kenkälusikkaa. Nerokasta.
Ja nettikirppiksillä naiset myyvät "liian isoja vaatteita", ja kuvassa kun ovat ne päällään, vaatteet suorastaan soivat päällä, niin tiukkoja :O. Ei mitään käsitystä millaiset sopisivat.