Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun esimies jostain selittämättömästä syystä vihaa minua?

Väsynyt kulkija
13.02.2020 |

En kohta enää kestä töissä. Olen ollut jo kerran pitkällä sairauslomalla esimiehen minuun kohdistaman kaltoinkohtelun takia. Nyt näyttää taas siltä, että olen joutunut esimiehen hampaisiin ilman mitään erityistä syytä. Olen yrittänyt jutella hänelle asioista, mutta hänen mukaansa olen huono työntekijä ja kuulemma muutkin työntekijät ovat tyytymättömiä minuun.

Yritän jatkuvasti tehdä parhaani työssä, en ole ollut kuin yhden päivän sairauslomalla (flunssan takia) viimeisen 7kk:n aikana viime sairauslomalta töihin palaamiseni jälkeen.

En tiedä, mitä tehdä. Esimies ei katso tehneensä mitään väärin enkä itse ymmärrä, miten voisin korjata virheitäni, koska en tiedä, mitä olen tehnyt väärin. Tuntuu kamalalta olla yhden ihmisen vihan kohde, kun itse pyrin aina kohtelemaan muita ystävällisesti.

Neuvoja kaivataa...

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valita HR:ään

Vierailija
22/23 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on täynnä surkeita esimiehiä. Itse jään parin vuoden kuluttua eläkkelle ja ei tule työelämää ikävä. Minua on joskus auttanut se että olen lukenut työyhteisön toimivuuteen littyviä kirjoja. Antaneet aineksia ajattelulle. Toivotan jaksamista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku hakeutuu esimieheksi niin hän on jo paikkaa hakiessaan omasta mielestään paljon taitavampi ja parempi sekä ihmisenä että työssään kuin kukaan muu samassa organisaatiossa. Puuttuu siis nöyryyttä. Ja yleensä puttuu taito kuunnella, kannustaa ja kiittää. Eli näinollen tuo pomopahainen ei siitä muuksi muutu. Kun on niin erinomainen omasta mielestään. 

Siispä työpaikan vaihto voi auttaa jos pomo on aivan kauhea tai sitten auttaa se, että muuttaa omaa ajattelutapaa. Tai tekee molemmat. 

Tietysti voisi ryhtyä yrittäjäksi

..ken uskaltaa. 

Minulla on kaikenlaisia kokemuksia takana..kohta 40 työelämässä..mutta yksi pöyristyttävimmistä oli se kun pomo soitti työasiaa sairaalaan kun olin toipumassa leikkauksen jälkeen nukutuksesta. Ja kyseessä oli vakava tilanne. 

Mutta tuo oman ajattelutavan muuttaminen voisi olla hyvä neuvo. Siihen voit itse vaikuttaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi