Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun esimies jostain selittämättömästä syystä vihaa minua?

Väsynyt kulkija
13.02.2020 |

En kohta enää kestä töissä. Olen ollut jo kerran pitkällä sairauslomalla esimiehen minuun kohdistaman kaltoinkohtelun takia. Nyt näyttää taas siltä, että olen joutunut esimiehen hampaisiin ilman mitään erityistä syytä. Olen yrittänyt jutella hänelle asioista, mutta hänen mukaansa olen huono työntekijä ja kuulemma muutkin työntekijät ovat tyytymättömiä minuun.

Yritän jatkuvasti tehdä parhaani työssä, en ole ollut kuin yhden päivän sairauslomalla (flunssan takia) viimeisen 7kk:n aikana viime sairauslomalta töihin palaamiseni jälkeen.

En tiedä, mitä tehdä. Esimies ei katso tehneensä mitään väärin enkä itse ymmärrä, miten voisin korjata virheitäni, koska en tiedä, mitä olen tehnyt väärin. Tuntuu kamalalta olla yhden ihmisen vihan kohde, kun itse pyrin aina kohtelemaan muita ystävällisesti.

Neuvoja kaivataa...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkreettisesti: millä tavalla huono työntekijä?

Vierailija
2/23 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi uusi työpaikka. Ei tuohon muu auta, kokemusta on.

Sillä välin, pidä mahdollisimman viileät ja etäiset välit. Älä avaudu mistään henkilökohtaisesta. Tee työsi ja anna kaiken muun mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä kaltoinkohtelu ilmenee?

Vierailija
4/23 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy rauhallisesti esimerkkejä, millä tavoin olet toiminut väärin ja miten tulisi jatkossa toimia. Kerro että muutat toimintaa ilman muuta, kun saat tietää mitä tulee muuttaa ja millä tavalla. Ota sellainen teflon-hymy, myötäile ja kysy joka kerta niitä esimerkkejä, älä anna mennä ihon alle äläkä näytä että harmittaa.

Vierailija
5/23 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan anna esimiehen vaikuttaa siihen, mitä itse ajattelet itsestäsi. t: Saman kokenut

Vierailija
6/23 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.monsterklubi.fi/ristiriidat-esimiehen-kanssa-miten-ratkaist…

"2. Pyydä apua

Jos tilannetta ei saada selvitettyä osapuolten kesken, pyydä työpaikan luottamusmies ja työterveyspsykologi avuksi. He osaavat katsoa tilannetta puolueettomasti ja ulkopuolisin silmin, jolloin keskustelu pysyy oikeilla raiteilla."

Kannattaa tehdä selväksi se, että et ole saanut rakentavaa palautetta esimieheltäsi.

Vierailija
7/23 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konkreettisesti: millä tavalla huono työntekijä?

Tätä esimies ei suostu sanomaan eikä myöskään sitä, kuka muu työntekijä on minusta valittanut. Kiva meininki siis...

Vierailija
8/23 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoihhoi, sama tilanne.

En ole ollut saikulla, olen hoitanut työtehtäväni niin kuin kuuluu ja ottanut jopa ylimääräisiä vastuutehtäviä, joita kukaan muu ei suostunut tekemään. En puutu muiden työskentelyyn tai tekemisiin, kysyttäessä neuvon ja opastan, opiskelijoita ohjaan mielelläni.

Esimies on aika uusi, ei aavistustakaan mistä syystä on vetänyt palkokasvit nenäänsä. Ei väliä sinänsä, on jo verkot vesillä uuden työpaikan suhteen.

Vierailija
9/23 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkreettisia esimerkkejä ja johonkin työsuojeluun yhteyttä, jos toi on perusteetonta, tai sitten työpaikan vaihto, mut tee vasta kun uusi työpaikka varma, sit irtisanoudu. Älä jää työttömäksi tuon takia.

Vierailija
10/23 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaltoinkohtelu ilmenee? Onko vaadittu tekemään töitä, eikä esim. whatsuppaamaan tai nettisurffaamaan puolet päivästä?

Vierailija
11/23 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takamies kirjoitti:

Miten kaltoinkohtelu ilmenee? Onko vaadittu tekemään töitä, eikä esim. whatsuppaamaan tai nettisurffaamaan puolet päivästä?

Työni on senlaatuista, etten yksinkertaisesti pysty whatsappaamaa/nettisurfaamaan päivän aikana kuin korkeintaan ruokatunnilla, jos silloinkaan. Joten laiskottelusta ei ole kyse.

Vierailija
12/23 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan alkkis lähiesimies nainen taas kyseessä. Niitä riittää tässä maassa.

Vierailija
13/23 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä taas väärä tyyppi esimiehen asemassa. "Valta" noussut hattuun ja luultavasti vain sattumanvaraisesti ottanut sinut hampaisiinsa, nauttii kun pääsee kyykyttämään jotain kun omassa elämässä on vaan joku huonosti.

Vierailija
14/23 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tilanteessa paljastui, että eräs toinen työntekijä puhui p...kaa minusta selkäni takana, koska pelkäsi itse menettävänsä työpaikan. Itse kysyisi esimieheltä, että voisitko kertoa, mitä minun pitää tehdä toisin. Ketjussa on aikaisemmin jo tullut hyviä ohjeita.

Vierailija
15/23 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei esimies sinua vihaa, jos on terve. Vaan huonoa työnjälkeä.

Oletko pohtinut onko siinä jotain vikaa, jos kerran muutkin työntekijät ovat sanoneet, että siinä on vikaa ?

Zinc

Vierailija
16/23 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei esimies sinua vihaa, jos on terve. Vaan huonoa työnjälkeä.

Oletko pohtinut onko siinä jotain vikaa, jos kerran muutkin työntekijät ovat sanoneet, että siinä on vikaa ?

Zinc

Olen töissä perusopetuksessa, joten työni "jäljen" arviointi on hieman mutkikkaampaa ja myös subjektiivisempaa kuin muunlaisen työn jäljen arviointi. Voihan olla, että olenkin tehnyt jotain väärin, mutta en nyt heti osaa itse sanoa, mitä.

Vierailija
17/23 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehesi on epävarma itsestään ja totaalisen ammattitaidoton. Näitä tyyppejä riittää.

Vierailija
18/23 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esimies ottaa tasaisin välein jonkun hampaisiin. Heittää toimarin kuullen vähän asiattomia heittoja työmoraalista, töihintuloajoista, virheistä, tuloksista jne.

Sellasta pientä myrkyttämistä.

Itse on selkeesti narsisti, kehuskelee saavutuksillaan eikä osaa ottaa vastaan kehitysehdotuksia ellei ne ole suosikkiporukalta.

Ihan pevseestä.

Vierailija
19/23 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kehittää itseään. Vika löytyy yleensä sieltä peilistä. Esimieskin on vain ihminen ja 99% osaa olla puolueeton.

Vierailija
20/23 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsiä uusi työpaikka per heti.Olet jo pahasti myöhässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi