Kerro EU n tuomat hyödyt
Tämä ei ole jonneille.
Minä aloitan. Vapaa liikkuvuus (varauksin...), halvemmat kananmunat, yhteisvaluutan toisinaan tuoma pieni hyöty.
Muuta en löytänyt.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisämaksuton roaming EU-alueella. Jos kesäaika-talviaikaveivuusta päästään eroon EU:n kautta niin myös se.
Kesäaika on alunperin EU:n keksintö.
Suomi oli kesäajassa jo - 82. Silloin ei oltu EUssa.
Tottahan tuo mutta siitä huolimatta se on alunperin EU-virkamiesten keksintö. Eihän suomalaisten olisi sitä tietenkään tarvinnut ottaa käytännöksi mutta ottivat kuitenkin
Miksi suomalaisten pitää aina nöyristellä ulkomaalaisille? Kumarrellaan itään, länteen ja nyt etelään.
Itsetunto taitaa olla olematon. Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU on taannut rauhan suurimmassa osassa Eurooppaa Saksa, Ranska, Italia ja muut isot maat tällä mantereella ovat säännöllisesti tekemisissä toistensa kanssa. Suomi hyötyy myös yleisestä rauhantilasta ja EU-jäsenyys tuo ulkopoliittista turvaa.
EUlla ei ole armeijaa. Mihin väitteesi perustuu?
Suomen turvallisuuspoliittinen asema on selvempi EU-jäsenmaana ja länsimaana eikä olla enää epämääräisesti jossain idän ja lännen välissä kuten YYA-aikana. Venäjäkään ei ole vielä hyökännyt yhteenkään EU-maahan toisin kuin Ukrainan ja Georgian suunnalla on käynyt.
Kiellot. Ne on minun suuri fetissini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin aikoinaan että länsimaiset arvot ja yksilönvapaudet tulee vauhdilla tänne, mutta reaktio olikin sellainen kuin simpukka työntyy entistä syvemmälle kuoreensa ja sanoo hui.
Eli ei tässä nyt sitten tullutkaan mitään. Järkevää.
Tavallaan netti itsessään sivistää ihmisiä osmoottisesti enemmän kuin tämä ns vapaa liikkuvuus, jossa sormet jostain syystä sujahtaa suoleen kaikesta huolimatta, jos näyttää pitkätukkaiselta ja paita on värikäs. No, onhan sekin eräänlaista vapaata liikkuvuutta ja onneksi käytetään liukastetta, mutta en kyllä ihan sellaista ajatellut.
Olisin kuitenkin äänestänyt puolesta, jos olisin ollut vuoden vanhempi.
Että kyllä Suomi on henkisesti lähellä Venäjää monessa mielessä arvoiltaan. Jotenkin se tulee ilmeisesti ihmisillä kasvatuksesta, en tiedä.
Olen aina ollut identiteetiltäni eurooppalainen, suomalaista ihmistä en ymmärrä.
Sen voin sanoa että EU ei lisännyt tippaakaan suomalaisten sivistystä. Eikä sen myötä edes käytöstavat tulleet kuntoon.
Minä koen olevani mm. savolainen, suomalainen, eurooppalainen ja länsimaalainen. Esimerkiksi Yhdysvallat ja Australia kuuluvat samaan kulttuuripiiriin Suomen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU on taannut rauhan suurimmassa osassa Eurooppaa Saksa, Ranska, Italia ja muut isot maat tällä mantereella ovat säännöllisesti tekemisissä toistensa kanssa. Suomi hyötyy myös yleisestä rauhantilasta ja EU-jäsenyys tuo ulkopoliittista turvaa.
EUlla ei ole armeijaa. Mihin väitteesi perustuu?
Suomen turvallisuuspoliittinen asema on selvempi EU-jäsenmaana ja länsimaana eikä olla enää epämääräisesti jossain idän ja lännen välissä kuten YYA-aikana. Venäjäkään ei ole vielä hyökännyt yhteenkään EU-maahan toisin kuin Ukrainan ja Georgian suunnalla on käynyt.
En ymmärrä mikä ongelma tässä on jos liitytään Natoon. Itse kannatan Natoon liittymistä.
EUlla ei ole omaa armeijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin aikoinaan että länsimaiset arvot ja yksilönvapaudet tulee vauhdilla tänne, mutta reaktio olikin sellainen kuin simpukka työntyy entistä syvemmälle kuoreensa ja sanoo hui.
Eli ei tässä nyt sitten tullutkaan mitään. Järkevää.
Tavallaan netti itsessään sivistää ihmisiä osmoottisesti enemmän kuin tämä ns vapaa liikkuvuus, jossa sormet jostain syystä sujahtaa suoleen kaikesta huolimatta, jos näyttää pitkätukkaiselta ja paita on värikäs. No, onhan sekin eräänlaista vapaata liikkuvuutta ja onneksi käytetään liukastetta, mutta en kyllä ihan sellaista ajatellut.
Olisin kuitenkin äänestänyt puolesta, jos olisin ollut vuoden vanhempi.
Että kyllä Suomi on henkisesti lähellä Venäjää monessa mielessä arvoiltaan. Jotenkin se tulee ilmeisesti ihmisillä kasvatuksesta, en tiedä.
Olen aina ollut identiteetiltäni eurooppalainen, suomalaista ihmistä en ymmärrä.
Sen voin sanoa että EU ei lisännyt tippaakaan suomalaisten sivistystä. Eikä sen myötä edes käytöstavat tulleet kuntoon.
Minä koen olevani mm. savolainen, suomalainen, eurooppalainen ja länsimaalainen. Esimerkiksi Yhdysvallat ja Australia kuuluvat samaan kulttuuripiiriin Suomen kanssa.
Olen koko ikäni yrittänyt päästä perille suomalaisuudesta, en ole päässyt. Nyt olen luovittanut. Olen länsimaalainen ja eurooppalainen ja olen aina kokenut kuuluvani vahvasti eurooppalaiseen kulttuuripiiriin. Ja näin olen kokenut ennen EUta.
Vapaa liikkuvuus on se jota eniten mainostetaan tavan kansalaisille. Matkustan paljon ja en ole mitenkään kokenut ongelmalliseksi passikontrollia valtioiden rajalla. Sehän on turvallisuuskysymys. Minulla ei ole salattavaa - mielelläni esitän passini siirtyessäni maasta toiseen.
Toinen käytännön etu on yhteisvaluutta. Kieltämättä kätevää mutta kovaa hintaa joudumme siitä maksamaan jos meidän asia on pitää Kreikan pankkeja pystyssä. Rahanvaihtoa en ole kokenut isoksi ongelmaksi.
Ihmiset eivät tajua, että pääomien ja väestön vapaa liikkuvuus on nimenomaan kaupan etua palveleva käytäntö. Suurpääoma hyötyy eniten.
Kun liityimme EU:hun, liityimme yhteistyöjärjestöön. Nykyinen liittovaltiokehitys on alkanut sen jälkeen. Suomi luovuttaa itsemääräämisoikeutensa pois onnellisena ja eturintamassa. Aivan kuin uskonnon lahkolaiset seuraten karismaattista johtajaansa. Halleluja!
Suomi vietiin eurovaluuttaan myös laittomasti kahden ihmisen toimesta. Nimiä en uskalla sanoa ainakaan vielä, mutta sen tietävät kaikki.