Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnin Juna Turkuun

Vierailija
13.02.2020 |

Miksi ihmeessä pitää tyhjän junan päästä tunnissa Turkuun? Andessonkin ajaa todennäköisesti taksilla tai Audin takapenkillä välin.
Onnibussilla pääsee 7 eurolla matkan 30 min hitaammin.
Ei näytä enää olla varaa edes kehäteillä vaikka menisi 50 000 autoa vrki paikata monttuja, puhumattakaan rapistuvasta kantatieverkostosta.
Unohtakaa viherpiipertäjät tämä hulluus, moottoritie valmistu jo 10 vuotta sitten, pidetään se henkilöautolla ajokelpoisena.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjän junan? Aika täynnä nuo ovat olleet. Paljon ihmiset tekevät junassa töissä, opiskelevat tms.

Vierailija
2/36 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnibus ajaa 2 h tai 2h 20 minuuttia riippuen vuorosta.

Mutta täysin turha on kyllä tämä tunnin juna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä tunnin juna tulee, arvaa että lippujen hinnat ovat pilvissä. Varmaan samaa hintaluokkaa kuin Helsinki - Berliini lentolippu.

Vierailija
4/36 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten bussikortti ja jatketaan loppumatka paikallisliikenteellä.

Omalla autolla olisit jo perillä.

Vierailija
5/36 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi?

Eikö se ole ihan hyvä että pääsee Turusta äkkiä pois?

Vierailija
6/36 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoituksena tappaa Turun lentoliikenne. Ei kiitos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/36 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä tunnin juna tulee, arvaa että lippujen hinnat ovat pilvissä. Varmaan samaa hintaluokkaa kuin Helsinki - Berliini lentolippu.

Nämä poliitikothan näitä junia nyt kovasti puuhaa, joku Tampereen kokoomus kansanedustaja ylisti miten kätevä asua Tampereella ja kulkea Hesassa töissä. Unohti vain kertoa, että kansanedustajat saavat juniin vapaa liput ja taksikortti toimii jatkoyhteyksissä. Pitää olla hyvä palkka, että pystyy kulkemaan Hesassa töissä Tampereelta tai Turusta.

Vierailija
8/36 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjän junan? Aika täynnä nuo ovat olleet. Paljon ihmiset tekevät junassa töissä, opiskelevat tms.

Se että junalla pääsisi tunnissa Helsingistä Turkuun, tarkottaa sitä, että se ei voi pysähtyä kertaakaan väliasemilla. Palveleeko se sitten niitä paikkakuntia, mitkä ovat Helsingin ja Turun välillä. Kallis hanke!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/36 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa se tunnin juna joskus saataisiinkin! Nykyinen Turku-Helsinki-Turku -väli päivittäin töihin junalla vie melkein neljä tuntia. Neljä tuntia työmatkoihin alkaa olla liikaa. Ja ennen kuin joku neropatti tulee mölisemään etätyöstä: Kaikki eivät voi tehdä etätöitä.

Vierailija
10/36 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa se tunnin juna joskus saataisiinkin! Nykyinen Turku-Helsinki-Turku -väli päivittäin töihin junalla vie melkein neljä tuntia. Neljä tuntia työmatkoihin alkaa olla liikaa. Ja ennen kuin joku neropatti tulee mölisemään etätyöstä: Kaikki eivät voi tehdä etätöitä.

Oma valintasi. Miksi et muuta Helsinkiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/36 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjän junan? Aika täynnä nuo ovat olleet. Paljon ihmiset tekevät junassa töissä, opiskelevat tms.

Se että junalla pääsisi tunnissa Helsingistä Turkuun, tarkottaa sitä, että se ei voi pysähtyä kertaakaan väliasemilla. Palveleeko se sitten niitä paikkakuntia, mitkä ovat Helsingin ja Turun välillä. Kallis hanke!

Ainakin esityksen mukaan juna pysähtyisi väliasemilla. Suurin osa kyytiin tulijoista on Helsingin ja Leppävaaran välillä tai sitten Salosta Turkuun mentäessä. Pois jäisi Karjaa, joka korvaantuisi Lohjalla.

Vierailija
12/36 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten bussikortti ja jatketaan loppumatka paikallisliikenteellä.

Omalla autolla olisit jo perillä.

Salosta voisi pk-seudulla töissä.

Oma lehmä ojassa, kallis asunto ympäryskunnista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/36 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjän junan? Aika täynnä nuo ovat olleet. Paljon ihmiset tekevät junassa töissä, opiskelevat tms.

Se että junalla pääsisi tunnissa Helsingistä Turkuun, tarkottaa sitä, että se ei voi pysähtyä kertaakaan väliasemilla. Palveleeko se sitten niitä paikkakuntia, mitkä ovat Helsingin ja Turun välillä. Kallis hanke!

Ainakin esityksen mukaan juna pysähtyisi väliasemilla. Suurin osa kyytiin tulijoista on Helsingin ja Leppävaaran välillä tai sitten Salosta Turkuun mentäessä. Pois jäisi Karjaa, joka korvaantuisi Lohjalla.

Ei tunnin juna ehdi pysähtymään Pasila-Salo välillä.

Vierailija
14/36 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjän junan? Aika täynnä nuo ovat olleet. Paljon ihmiset tekevät junassa töissä, opiskelevat tms.

Se että junalla pääsisi tunnissa Helsingistä Turkuun, tarkottaa sitä, että se ei voi pysähtyä kertaakaan väliasemilla. Palveleeko se sitten niitä paikkakuntia, mitkä ovat Helsingin ja Turun välillä. Kallis hanke!

Kyllä Salossa ehtii pysähtymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/36 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä tunnin juna tulee, arvaa että lippujen hinnat ovat pilvissä. Varmaan samaa hintaluokkaa kuin Helsinki - Berliini lentolippu.

Onko Lahden oikoradalla hinta moinen myös?

Vierailija
16/36 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoituksena tappaa Turun lentoliikenne. Ei kiitos

Onko mitään järkeä muka lentää tku-hki välillä?

Vierailija
17/36 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun suunnan "Tunnin juna" tulee maksamaan tämänhetkisen hinta-arvion mukaan 3,5 miljardia. Eli 3500 miljoonaa. Summalla 3500 turkulaista/salolaista saisi Helsingistä miljoonan euron kämpän. Miksi pitää asua Turussa, jos haluaa käydä Helsingissä töissä?

Vierailija
18/36 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden rahoilla on kiva haluta kaikenlaista. Kyllä Valde maksaa!

Vierailija
19/36 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tähän rahat saadaan, noin miljardi, kun ei ole vanhusten hoitoon rahaa?

Ettei vaan olisi arvopohja taas liikkeellä?

Vierailija
20/36 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjän junan? Aika täynnä nuo ovat olleet. Paljon ihmiset tekevät junassa töissä, opiskelevat tms.

Se että junalla pääsisi tunnissa Helsingistä Turkuun, tarkottaa sitä, että se ei voi pysähtyä kertaakaan väliasemilla. Palveleeko se sitten niitä paikkakuntia, mitkä ovat Helsingin ja Turun välillä. Kallis hanke!

Ainakin esityksen mukaan juna pysähtyisi väliasemilla. Suurin osa kyytiin tulijoista on Helsingin ja Leppävaaran välillä tai sitten Salosta Turkuun mentäessä. Pois jäisi Karjaa, joka korvaantuisi Lohjalla.

Ei tunnin juna ehdi pysähtymään Pasila-Salo välillä.

Miksei ehtisi? Sen mukaan tuo esitys on tehty. https://www.tunninjuna.fi/tunnin-juna/usein-kysyttya

Minkä kaupunkien kautta uusi junayhteys kulkee ja millä asemilla se pysähtyy?

Tunnin juna kulkee Turusta Salon kautta Lohjalle, Espooseen ja Helsinkiin. Kaksoisraide lisää kapasiteettia, jolloin radalla voi liikennöidä myös paikallisjunaliikenne. Paikallisjunat pysähtyisivät myös muilla väliasemilla.

Kuinka paljon matka-aika lyhenee Turun ja Helsingin välillä?

Alkuvaiheessa matka-aika lyhenee reilulla puolella tunnilla. Kun kalusto saadaan uusittua ja radalla voidaan ajaa maksiminopeutta (300km/h), matka-aika lyhenee lähes tunnilla. Tavoitetila on, että matka kestää Turun keskustasta Helsingin keskustaan tunnin ja viisitoista minuuttia. Matka Kupittaan ja Pasilan välillä lyhenee tasan tuntiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi