Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaippalehti: Ex-kansliapäällikkö: Sanna Marinin hallituksen paisuneen avustajajoukon taustalla on vedätys – ”Haluttiin kavereille mukavia töitä”

Vierailija
13.02.2020 |

Vaihtoehtoiset mediat taisivat tämänkin faktan todeta jo aikapäiviä sitten. Kansanvedätyshallitus. Etovaa sakkia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/6f9fda60-b43b-43cb-bf0f-57e2385f2…

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulipunahallituksella olisi nyt oiva tilaisuus kohottaa mainettaan, irtisanomalla nämä turhat avustajat pois.

Nähdäänkö sitä, en usko. Valta turmelee iästä ja sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
82/107 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se on, että edes valtio työllistää Suomessa.

Avustajana saa moni osaavaa koulutettu ihminen työpaikan ja se tietää heille kokemusta ja verotuloja kunnalle.

Esim. Li Anderssonin erityisavustajana toimiva anarkisti Dan Koivulaakso voidaan lukea vaikeasti työllistettäviin henkilöihin, joten työpaikkka jossain muualla olisi ollut kiven takana.

Hän on loistava esimerkki näistä "kaverityöllistetyistä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, Sipilän hallituksessa avustajien määrä oli pieni ja miten kävi lakiesitysten? Törmäsivät sellaisiin pikkuasioihin kuin perustuslaki ja oikeuskansleri. Valmistelu oli ala-arvoista. Mutta joo, jatkakaa vain nykyhallituksen haukkumista kun noin koville näyttää ottavan. Jospa se suunsoitto vähän helpottaa oloa ;DD

Tämä joidenkin logiikka on kyllä verratonta. Pitäisi olla ihan hys hys tästä törkeästä kähminnästä, koska joku muukin joskus...

Siis kenenhän logiikka tässä ontuu? Voi luoja näiden aivopieruja. 

No voit osoittaa ihan vapaasti, jos olen sortunut johonkin logiikkaerheeseen. Myönnän kyllä virheeni, jos sellaisen osoitat.

Mutta nyt kun paheksuttiin nimenomaan hallituksen korruptiota, niin sinä vedit aiheeseen mukaan ex-hallituksen. En puolustele edellisten hallitusten kähmintöjä, mutta ne eivät tee tyhjäksi nykyhallituksen harrastamaa fiilunkia.

Älä siis suotta vie keskustelua sivuraiteelle.

Enhän minä puhunut mistään ex-hallituksen kähminnöistä (joita varmasti myös on tapahtunut), mihin sinä viittasit kommentissasi. Toin vain esille että kyseisen Sipilän hallituksen avustajamäärä oli  historiallisen pieni, kun halusivat osoittaa olevansa "säästäväisiä". Sitten heidän lakiesityksensä olivat niin huonosti valmisteltuja, taisi olla myös historiallisen suuri osa, mikä oli suoraan perustuslain vastaisia ja joihin oikeuskansleri joutui puuttumaan. Eli jos sinä tällaiseen kommentiin vastaat haukkumalla kirjoittajan logiikkaa (kun tuon vain esille tosiasian) sanomalla: "Pitäisi olla ihan hys hys tästä törkeästä kähminnästä, koska joku muukin joskus..", niin onhan se vähän epäloogista, kun en puhunut mitään Sipilän hallituksen kähminnästä. Eli itse rinnastit "kähminnän" tunarointiin. Hieman eri asia kuitenkin. Noin, nyt on rautalangasta väännetty. 

Tässä odottelen sitä virheen myöntämistä, en kuitenkaan pidätä hengitystä ;DD

t. ohis

Miksi ylipäätään aloit jauhamaan jostain Sipilän hallituksesta, kun aiheena oli Marinin hallitus? Emmekö voisi pysyä aiheessa vai onko aihe liian epämiellyttävä sinulle?

-eri

No jos tarkoitus on keskustella nykyisen hallituksen avustajamäärästä, niin eikö silloin ole aika oleellista verrata sitä edellisten hallitusten avustajamääriin ja niiden seurauksiin? Minusta aika oleellisesti kuuluu aiheeseen. Minäkin odottelen sitä virheen myöntämistä, kun se luvattiin. Mutta taidetaan odotella turhaan. 

Vierailija
84/107 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olihan toi ihan massiivinen lisäys avustajiin. Lisäkuluja puoli miljoonaa euroa vain näistä uusista. Etenkin hämmentää se että päätöksenteko on ollut tästä huolimatta aika hidasta, etenkin työllisyyspolitiikan osalta.

Parempi puolimiljoonaa avustajiin kuin aktiivimallilaki joka aiheutti enemmän kustannuksia kuin hyötyjä.

Onko noi jotenkin vaihtoehtoisia? Tuskin noita kaikkia nyt aktiivimallin poistamiseen vaadittiin. Lisäksi oon käsittänyt että hallitus olisi tuomassa aktiivimallin takaisin jonkin verran muunneltuna/kevennettynä.

Vierailija
85/107 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huulipunahallituksella olisi nyt oiva tilaisuus kohottaa mainettaan, irtisanomalla nämä turhat avustajat pois.

Nähdäänkö sitä, en usko. Valta turmelee iästä ja sukupuolesta riippumatta.

Siksikö sinä superälykkö et ole päättämässä mistään?

Vierailija
86/107 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, Sipilän hallituksessa avustajien määrä oli pieni ja miten kävi lakiesitysten? Törmäsivät sellaisiin pikkuasioihin kuin perustuslaki ja oikeuskansleri. Valmistelu oli ala-arvoista. Mutta joo, jatkakaa vain nykyhallituksen haukkumista kun noin koville näyttää ottavan. Jospa se suunsoitto vähän helpottaa oloa ;DD

Tämä joidenkin logiikka on kyllä verratonta. Pitäisi olla ihan hys hys tästä törkeästä kähminnästä, koska joku muukin joskus...

No voit osoittaa ihan vapaasti, jos olen sortunut johonkin logiikkaerheeseen. Myönnän kyllä virheeni, jos sellaisen osoitat.

Mutta nyt kun paheksuttiin nimenomaan hallituksen korruptiota, niin sinä vedit aiheeseen mukaan ex-hallituksen. En puolustele edellisten hallitusten kähmintöjä, mutta ne eivät tee tyhjäksi nykyhallituksen harrastamaa fiilunkia.

Enhän minä puhunut mistään ex-hallituksen kähminnöistä (joita varmasti myös on tapahtunut), mihin sinä viittasit kommentissasi. Toin vain esille että kyseisen Sipilän hallituksen avustajamäärä oli  historiallisen pieni, kun halusivat osoittaa olevansa "säästäväisiä". Sitten heidän lakiesityksensä olivat niin huonosti valmisteltuja, taisi olla myös historiallisen suuri osa, mikä oli suoraan perustuslain vastaisia ja joihin oikeuskansleri joutui puuttumaan. Eli jos sinä tällaiseen kommentiin vastaat haukkumalla kirjoittajan logiikkaa (kun tuon vain esille tosiasian) sanomalla: "Pitäisi olla ihan hys hys tästä törkeästä kähminnästä, koska joku muukin joskus..", niin onhan se vähän epäloogista, kun en puhunut mitään Sipilän hallituksen kähminnästä. Eli itse rinnastit "kähminnän" tunarointiin. Hieman eri asia kuitenkin. Noin, nyt on rautalangasta väännetty. 

t. ohis

Miksi ylipäätään aloit jauhamaan jostain Sipilän hallituksesta, kun aiheena oli Marinin hallitus? Emmekö voisi pysyä aiheessa vai onko aihe liian epämiellyttävä sinulle?

-eri

No jos tarkoitus on keskustella nykyisen hallituksen avustajamäärästä, niin eikö silloin ole aika oleellista verrata sitä edellisten hallitusten avustajamääriin ja niiden seurauksiin? Minusta aika oleellisesti kuuluu aiheeseen. Minäkin odottelen sitä virheen myöntämistä, kun se luvattiin. Mutta taidetaan odotella turhaan. 

Sinä tuskin tulet millään takomisella ymmärtämään, että harrastat nyt vain sivuraiteelle menevää "mutta kun nekin"-öyhötystä. Ei sinun kanssasi jankkaamiseen kannata kenenkään tuhlata aikaansa.

Vierailija
87/107 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kataisen hallituksessa avustajia oli melkein yhtä paljon kuin tässä nykyisessä.

Millä matikalla? Kataisen hallituksessa oli 19 ministeriä ja 48 erityisavustajaa. Marinin hallituksella samoin 19 ministeriä ja 82 avustajaa.

Vihervassarit eivät osaa laskea. Niiden mielestä 48 on sama kuin 82.

Vierailija
88/107 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokkari Virtasen mielipiteet on kyllä käyty täällä jo perusteellisesti läpi.

Koska siitä kokkari tuli?

Virtanen on oman ilmoituksensa mukaanpoliittisesti sitoutumaton pitkän linjan virkamies.

Parhaiten hänet varmaan tunnetaan 90-luvun lama-ajan leikkauksista yhdessä Raino Sailaksen kanssa.

Vaikka äänestinkin yhtä hallituspuoluetta, olen Virtasen kanssa samaa mieltä, nyt on haalittu kavereille töitä oikein urakalla.

Tosiaalta, hallituksen uudistuksen valmistuvat nopeasti ja ainakin toistaiseksi ilman perustuslakiin tärmääviä ongelmia.

Vierailija
89/107 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tämä hallitus lypsääkin valtion tyhjäksi ja sitten menevät elämään sopeutumisrahalla.

Vierailija
90/107 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

11,5 miljoonaa. Tavoitteena nopeampaa ja realistisempaa lain valmistelua.  100 ihmistä hyvä palkkaisissa töissä. Osa miljoonista palautuu verotuloina ja kulutuksena.  Toisin kuin kulttuuriavustuksissa ja monen moisissa tukiaisissa, tai ma####

Vierailija
91/107 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ohis

-eri

Sinä tuskin tulet millään takomisella ymmärtämään, että harrastat nyt vain sivuraiteelle menevää "mutta kun nekin"-öyhötystä. Ei sinun kanssasi jankkaamiseen kannata kenenkään tuhlata aikaansa.

Siis voi jeesus. :DDDD

Mutta kun en ole harrastanut mitään "mutta kun nekin" -öyhötystä, päinvastoin :DDD

No, ei voi tietenkään kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu. 

Vierailija
92/107 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olihan toi ihan massiivinen lisäys avustajiin. Lisäkuluja puoli miljoonaa euroa vain näistä uusista. Etenkin hämmentää se että päätöksenteko on ollut tästä huolimatta aika hidasta, etenkin työllisyyspolitiikan osalta.

Parempi puolimiljoonaa avustajiin kuin aktiivimallilaki joka aiheutti enemmän kustannuksia kuin hyötyjä.

Onko noi jotenkin vaihtoehtoisia? Tuskin noita kaikkia nyt aktiivimallin poistamiseen vaadittiin. Lisäksi oon käsittänyt että hallitus olisi tuomassa aktiivimallin takaisin jonkin verran muunneltuna/kevennettynä.

Kovapalkkaisen avustajarälssin ylläpito vero- ja velkavaroin neljävuotisen vaalikauden ajan maksaa useamman kymmenen miljoonaa - puoli miljoonaa riittää vain muutamaan valtiosihteeriin...

Vierailija
93/107 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virtanen on oman ilmoituksensa mukaanpoliittisesti sitoutumaton pitkän linjan virkamies.

Parhaiten hänet varmaan tunnetaan 90-luvun lama-ajan leikkauksista yhdessä Raino Sailaksen kanssa.

Vaikka äänestinkin yhtä hallituspuoluetta, olen Virtasen kanssa samaa mieltä, nyt on haalittu kavereille töitä oikein urakalla.

Tosiaalta, hallituksen uudistuksen valmistuvat nopeasti ja ainakin toistaiseksi ilman perustuslakiin tärmääviä ongelmia.

Tämä viimeinen lause on mainio ironiassaan: "hallituksen uudistuksen valmistuvat nopeasti".

Vierailija
94/107 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huulipunahallitus rämpii kuin rampa ankka avustajajoukon tukemana eikä oman tontin vastuutkaan ole selvillä, mutta on hei kiva poseerata yhteiskuvissa! Voihan jukran pujut kun ollaan edistyksellisiä, melkein liikuttuu.😭

Olipa lapsellinen kommentti.  Kuvastaa esittäjänsä henkistä tasoa.

Vierailija
95/107 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M51 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä viimeinen lause on mainio ironiassaan: "hallituksen uudistuksen valmistuvat nopeasti".

Pahoittelen kirjoitusvirheitä.  Olen korkeassa kuumeessa, eli sairauslomalla. Kuumeisena en nuku, univajetta on jo kolmelta vuorokaudelta.

Hallitus on toiminut vasta vähän aikaa ja useita päätöksiä on jo aikaansaatu. Yksikään taho ei ole esittänyt niiden olevan perustuslain vastaisia tai ongelmallisia sen suhteen. Melkoinen muutos Sipilän hallituksen toimintaan.

Muistan hyvin, kuinka virkamiehet valittivat Sipilän hallituksen aikaan liiallista kiirettä ja ongelmia sen suhteen, että eivät saaneet tehdä työtään hyvin, saati rauhassa.

Siihen verrattuna toistaiseksi ovat asiat edenneet loistavasti. Hoitajamitoitus, perhevapaiden uudistaminen, sähköveron alentaminen ovat kaikki asioita, jotka olivat päydällä jo edellisen hallituksen aikaan, mutta mitään ei saatu aikaan.

Minä olen valmis kritisoimaan myös äänestämäni puolueen toimintaa. En harrasta puolueuskontoa, kuten useimmat palstamammat, myös sen kommentin esittäjä, johon nyt vastaan.

Vierailija
96/107 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M51 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa: päätöksiä on alkanut tippua. Pääasiallinen kritiikkini ja turhautumiseni kohdistuu talouteen ja eritoten työllisyystoimiin ja -työryhmiin.

Pahoittelen kirjoitusvirheitä.  Olen korkeassa kuumeessa, eli sairauslomalla. Kuumeisena en nuku, univajetta on jo kolmelta vuorokaudelta.

Hallitus on toiminut vasta vähän aikaa ja useita päätöksiä on jo aikaansaatu. Yksikään taho ei ole esittänyt niiden olevan perustuslain vastaisia tai ongelmallisia sen suhteen. Melkoinen muutos Sipilän hallituksen toimintaan.

Muistan hyvin, kuinka virkamiehet valittivat Sipilän hallituksen aikaan liiallista kiirettä ja ongelmia sen suhteen, että eivät saaneet tehdä työtään hyvin, saati rauhassa.

Siihen verrattuna toistaiseksi ovat asiat edenneet loistavasti. Hoitajamitoitus, perhevapaiden uudistaminen, sähköveron alentaminen ovat kaikki asioita, jotka olivat päydällä jo edellisen hallituksen aikaan, mutta mitään ei saatu aikaan.

Minä olen valmis kritisoimaan myös äänestämäni puolueen toimintaa. En harrasta puolueuskontoa, kuten useimmat palstamammat, myös sen kommentin esittäjä, johon nyt vastaan.

97/107 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marin on Suomen kaikkien aikojen kaunein PM.

Tästä ei kahta puhetta.

Kaunista nähnykkää, pöllöltä muistuttava olemus.... HUUUUUUUU!

Vierailija
98/107 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M51 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama nähtiin maahanmuuttovirastossa. Viime hallituksen aikana saatii pitkiä käsittelyaikoja ja valituksia päätöksistä. Nykyinen hallitus toimii ja ongelmat ratkeavat!

Vierailija
99/107 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehoviisikko toiminnassa ja Suomi nousuun!!

100/107 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituspuolueiden kansanedustajat ovat nykyään erityisavustajia. Palkkaus sen mukaan. Äänestyksessä järki käteen. Puolueryhmät erottuvat selkeästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi