Miksi keskusta haluaa upottaa itsensä Kulmunin puheenjohtajuuteen?
Alusta asti näki, ettei tuosta naisesta ole tehtävään, koska haasteet saavat hänet jäätymään ja piilottelemaan. Sammakoita vähän väliä, miten on mahdollista, että keskusta antaa puheenjohtajan upottaa puolueen lopullisesti?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Olen äänestänyt joskus keskustaa tai aika useinkin, vaikka olen kaupungista kotoisin ja asun kaupungissa. Kulmunin aikana on mahdottomuus saada selville mitä puoluekannattaa ja ajaa. Alussa korosti syrjäseutujen tärkeyttä mutta ei sitä miten ja miksi alueet pitää pelastaa. Ei siis osaa puhua äänestäjille.
Outoa tuollainen että kulmunista kriittisesti ajattelevat ovat jotain persuja setämiehiä.
Eihän keskusta olisi voinut saavuttaa yli 20 prosentin kannatusta ja olla puolueista useimmin pääministeripuolue pelkästään maalla asuvien äänillä. Keskustan ohjelma ja ajatukset vetoavat suurimpaan osaan suomalaisia, jos ne osataan esittää oikein. Toki politiikkakin vaikuttaa, siinä on Kulmunin ohella toinen iso ongelma, kun ollaan hallituksessa, jossa poltellaan miljoonia lyhytnäköiseen politiikkaan. Esimerkkinä vaikka se, että ammattikouluihin lisätään opettajia miljoonien panostuksella neljäksi vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo sen enempi persu kuin keskustalainenkaan.
Kansalaisena mua hirvittää, että Kulmuni on valtionvarainministeri. Eli se ministeri, jolla pitäisi olla kovin kantti. Pitäisi olla kykyä ajatella koko Suomen etua eikä omaa puoluetta tai edes hallitusta.
En ole myöskään demari, mutta Marinissa on sellaista kanttia ja jämäkkyyttä eli kyllä nuoresta naisesta voi olla vaikka mihin eli tässä ei ole nyt kyse iästä tai sukupuolesta.
Eiköhän legioona avustajia ja virkamiehiä hoida tarvittaessa koko homman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä puheenjohtaja osaa esittää ja perustella myös ikävät asiat julkisuudessa sillä tavalla, että luottamus säilyy. Hyvänä esimerkkinä tästä vaikkapa pääministeri Marin. Kuka tahansa osaa esittää kivoja asioita julkisuudessa.
Kulmuni pakoilee ikäviä asioita.
Nämä muut naiset siellä ovat päteviä esiintyjiä, Kulmunin heikkous korostuu entisestään. Hyvä johtaja kasvaa tehtävän myötä, mutta Kulmuni muuttuu päivä päivältä epävarmemmaksi ja pakoilevammaksi. Siksi hänen pitäisi itsensä erota, jos tilanne ei muuten ratkea.
Valitettavan totta.
Puoluejohtajalla pitää olla visio, josta pitää kiinni ja johon uskoo. Hänen pitää olla tarmokas ja tarvittaessa kovaääninen. Pitää reagoida heti kun kommentoitavaa tulee. Hänen pitää olla äänessä ja näkyvissä.
On hallituspuolueenakin uskallettava kritisoida hallituskumppanien tekemisiä kun tarve vaatii. On oltava kansaa lähellä, pitää sanansa ja kestää omienkin kritiikki. Jos on sanavalmis ja huumorintajuinen, ihmiset tykkäävät. Kulmunissa ei toteudu yksikään kohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä puheenjohtaja osaa esittää ja perustella myös ikävät asiat julkisuudessa sillä tavalla, että luottamus säilyy. Hyvänä esimerkkinä tästä vaikkapa pääministeri Marin. Kuka tahansa osaa esittää kivoja asioita julkisuudessa.
Kulmuni pakoilee ikäviä asioita.
Nämä muut naiset siellä ovat päteviä esiintyjiä, Kulmunin heikkous korostuu entisestään. Hyvä johtaja kasvaa tehtävän myötä, mutta Kulmuni muuttuu päivä päivältä epävarmemmaksi ja pakoilevammaksi. Siksi hänen pitäisi itsensä erota, jos tilanne ei muuten ratkea.
Valitettavan totta.
Puoluejohtajalla pitää olla visio, josta pitää kiinni ja johon uskoo. Hänen pitää olla tarmokas ja tarvittaessa kovaääninen. Pitää reagoida heti kun kommentoitavaa tulee. Hänen pitää olla äänessä ja näkyvissä.
On hallituspuolueenakin uskallettava kritisoida hallituskumppanien tekemisiä kun tarve vaatii. On oltava kansaa lähellä, pitää sanansa ja kestää omienkin kritiikki. Jos on sanavalmis ja huumorintajuinen, ihmiset tykkäävät. Kulmunissa ei toteudu yksikään kohta.
Näin on. Tuohon lisäisin vain, että johtajuutta ei anneta kultalautasella viitaten toistuviin lausuntoihin, joilla Kulmuni on yrittänyt vedota keskustalaisiin. Yhdessä teemme työtä jne. Kyllä puheenjohtajalla on ratkaiseva merkitys, nyt ja aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista että palstan setämiespersut ovat päivittäin kovin huolissaan Keskustan kohtalosta.
En ole persu, vaan entinen pitkäaikainen kepulainen.
Kaikki persut ovat entisiä jotain.
Voi olla, mutta minusta ei persua tule ikinä.
Lehti twitterissä
Vierailija kirjoitti:
Kansalaisena mua hirvittää, että Kulmuni on valtionvarainministeri. Eli se ministeri, jolla pitäisi olla kovin kantti. Pitäisi olla kykyä ajatella koko Suomen etua eikä omaa puoluetta tai edes hallitusta.
En ole myöskään demari, mutta Marinissa on sellaista kanttia ja jämäkkyyttä eli kyllä nuoresta naisesta voi olla vaikka mihin eli tässä ei ole nyt kyse iästä tai sukupuolesta.
Ei todellakaan. Jos ei muuta puolustusta keksi poliitikolle kuin että syrjitään siksi että on nuori nainen niin heikot on eväät. Vaikka kuinka kannatankin naisten roolia politiikassa ja yhteiskunnassa, niin ei pysty kannattamaan tuollaista poliitikkoa. Koska kyse on kuitenkin siitä, että kannattajille pitäisi osata viestittää puolueen asioista ja mielipiteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan. Jos ei muuta puolustusta keksi poliitikolle kuin että syrjitään siksi että on nuori nainen niin heikot on eväät. Vaikka kuinka kannatankin naisten roolia politiikassa ja yhteiskunnassa, niin ei pysty kannattamaan tuollaista poliitikkoa. Koska kyse on kuitenkin siitä, että kannattajille pitäisi osata viestittää puolueen asioista ja mielipiteistä.
Allekirjoitan. Molemmat kommentit.
Voi olla, mutta minusta ei persua tule ikinä.