Miksi keskusta haluaa upottaa itsensä Kulmunin puheenjohtajuuteen?
Alusta asti näki, ettei tuosta naisesta ole tehtävään, koska haasteet saavat hänet jäätymään ja piilottelemaan. Sammakoita vähän väliä, miten on mahdollista, että keskusta antaa puheenjohtajan upottaa puolueen lopullisesti?
Kommentit (28)
Miten on mahdollista että palstan setämiespersut ovat päivittäin kovin huolissaan Keskustan kohtalosta.
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista että palstan setämiespersut ovat päivittäin kovin huolissaan Keskustan kohtalosta.
Ehkä he lukevat Paavon blogia, Paavolla on nyt aikaa päivittää ja asiaa joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
En ole persu, vaan entinen pitkäaikainen kepulainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä he lukevat Paavon blogia, Paavolla on nyt aikaa päivittää ja asiaa joka päivä.
Väärin meni tuokin, ei keskustassa ole Väyrysen kannattajia enää.
Vierailija kirjoitti:
Kulisseissa varmaan mietitään kuka suostuisi haastajaksi kesällä.
Sellaisessa suossa nyt rämmitään, ettei halukkaita varmaan jonoksi asti ole.
Kaikki perinteiset puolueet, ja viimeksi nyt keskusta, pitävät kaupunkilaista naisäänestäjää jotenkin arvokkaampana. Näkeehän sen miten siinä käy.
(En minä tiedä, piip piip, Suomen parastahan minä tässä yritän.)
Hyvä puheenjohtaja osaa esittää ja perustella myös ikävät asiat julkisuudessa sillä tavalla, että luottamus säilyy. Hyvänä esimerkkinä tästä vaikkapa pääministeri Marin. Kuka tahansa osaa esittää kivoja asioita julkisuudessa.
Kulmuni pakoilee ikäviä asioita.
Ehkäpä nyt on vaan se hetki tullut, ettei maaseudun puolueelle ole enää tarvetta eikä käyttöä. Ovat liiaksi jumiutuneet "koko Suomi asuttuna" -ideologiaansa. Eivät voi ajaa yhtäaikaa sekä maaseudun että eteläsuomalaisen kaupunkilaisen asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki perinteiset puolueet, ja viimeksi nyt keskusta, pitävät kaupunkilaista naisäänestäjää jotenkin arvokkaampana. Näkeehän sen miten siinä käy.
(En minä tiedä, piip piip, Suomen parastahan minä tässä yritän.)
Pohjoisesta kuskattiin bussilasteittain porukkaa Kulmunia äänestämään, joten menee harvinaisen pieleen nyt analyysi. Jo ohjelmasta näki, ettei siitä mitään tule. Aivan lapsellista tyhjenevien pitäjien kosiskelua ja tyhjää huuhaata syrjäseutujen pelastamisesta sekä persujen kosiskelua.
Ota ihan rauhassa. Otetaan sitten Matti käyttöön, kun aika on oikea.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Hyvä puheenjohtaja osaa esittää ja perustella myös ikävät asiat julkisuudessa sillä tavalla, että luottamus säilyy. Hyvänä esimerkkinä tästä vaikkapa pääministeri Marin. Kuka tahansa osaa esittää kivoja asioita julkisuudessa.
Kulmuni pakoilee ikäviä asioita.
Nämä muut naiset siellä ovat päteviä esiintyjiä, Kulmunin heikkous korostuu entisestään. Hyvä johtaja kasvaa tehtävän myötä, mutta Kulmuni muuttuu päivä päivältä epävarmemmaksi ja pakoilevammaksi. Siksi hänen pitäisi itsensä erota, jos tilanne ei muuten ratkea.
Koska on muotia että puheenjohtaja on nuori nainen. Ilmeisesti kuvitellaan että tällä saadaan nuorison ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä nyt on vaan se hetki tullut, ettei maaseudun puolueelle ole enää tarvetta eikä käyttöä. Ovat liiaksi jumiutuneet "koko Suomi asuttuna" -ideologiaansa. Eivät voi ajaa yhtäaikaa sekä maaseudun että eteläsuomalaisen kaupunkilaisen asiaa.
Keskustan ohjelmassa ei ole mitään vikaa, vika on johtamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Ota ihan rauhassa. Otetaan sitten Matti käyttöön, kun aika on oikea.
Zinc
Jonkun on nyt uhrauduttava, Mattihan kerran jo uhrautui.
Mä en oo sen enempi persu kuin keskustalainenkaan.
Kansalaisena mua hirvittää, että Kulmuni on valtionvarainministeri. Eli se ministeri, jolla pitäisi olla kovin kantti. Pitäisi olla kykyä ajatella koko Suomen etua eikä omaa puoluetta tai edes hallitusta.
En ole myöskään demari, mutta Marinissa on sellaista kanttia ja jämäkkyyttä eli kyllä nuoresta naisesta voi olla vaikka mihin eli tässä ei ole nyt kyse iästä tai sukupuolesta.
Olen äänestänyt joskus keskustaa tai aika useinkin, vaikka olen kaupungista kotoisin ja asun kaupungissa. Kulmunin aikana on mahdottomuus saada selville mitä puoluekannattaa ja ajaa. Alussa korosti syrjäseutujen tärkeyttä mutta ei sitä miten ja miksi alueet pitää pelastaa. Ei siis osaa puhua äänestäjille.
Outoa tuollainen että kulmunista kriittisesti ajattelevat ovat jotain persuja setämiehiä.
Minä haluaisin upottaa itseni kulmuneihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole persu, vaan entinen pitkäaikainen kepulainen.
Kaikki persut ovat entisiä jotain.
Myöskin hädänalaisista vastuun ottaminen kuuluu keskustalaisuuteen kristillisen arvomaailman pohjalta kuten Sipilän esimerkki osoitti. En pitänyt Kulmunin lausunnoista, joissa korostettiin persumaisesti tulijoiden epäilyksenalaisuutta. Samaten nyt Kaikkosen selän takana piileskeli, vaikka olisi voinut hyvin itse tulla sanomaan mitä keskusta asiasta ajattelee.
On niin sekavaa keskustan viestintä, että en voi sitä äänestää jos ei muutu. Luottamus mennyt tähän kulmuniin täysin.
Kulisseissa varmaan mietitään kuka suostuisi haastajaksi kesällä.