~*~*~*~ Tonskat viikolla 31 ~*~*~*~
ESITTELYT:
NIMIMERKKI: Ainoaurora
OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38
ASUINPAIKKA: Sibbo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo
NIMIMERKKI Alessandra
OMA & MIEHEN IKÄ 30/33
ASUINPAIKKA Pirkanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009
SYNNYTYSSAIRAALA Vammala
NIMIMERKKI: -amanda-
OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36
ASUINPAIKKA: Hki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09
SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka
NIMIMERKKI Coltsfoot
OMA & MIEHEN IKÄ 25&28
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008
SYNNYTYSSAIRAALA OYS
NIMIMERKKI: flipperi
IÄT: 24/24
ASUINPAIKKA: Espoo
ESIKOINEN: Kia 21.04.2007
TONSKAN LA: 06.10.2008
SYNNÄRI: JS
NIMIMERKKI Han-han
OMA & MIEHEN IKÄ 22&26
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07
TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09
SYNNYTYSSAIRAALA OYS
NIMIMERKKI iida-linnea
OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30
ASUINPAIKKA Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008
SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää
NIMIMERKKI: Jepsis
OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31
ASUINPAIKKA: Pirkanmaa
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala
NIMIMERKKI: kamomilla06
OMA & MIEHEN IKÄ:32/42
ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: HYS
NIMIMERKKI: Karssuli
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28
ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)
SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri
NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)
OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29
ASUINPAIKKA: Espoo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2008
TONSKAN LASKETTU AIKA: Helmi-maaliskuu 2009
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS
NIMIMERKKI: Larsku85
OMA & MIEHEN IKÄ: 23 ja 25
ASUINPAIKKA: Pirkkala
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eemeli 13.10.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.7.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Tays
NIMIMERKKI: Laventeli
OMA JA MIEHEN IKÄ: 29 / 32
ASUINPAIKKA: Renko
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 11/2005
TONSKAN LASKETTU AIKA: 160109
SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS
Kommentit (50)
Morotin!
Vaude olipas kivaa löytää täältä näin paljon tuttuja! :) Mietin kesälomilla onkohan tonskapino pystyssä, eikä tarvinnut pettyä. =)
Luen lähipäivinä teidän kuulumiset oikein huolella mutta ilmoan näin pikaisesti itseni hattivatin kanssa messiin. Tonskan LA 15.2.09, esikoinen Roope tulee tässä kuussa 1,4 v. Viikkoja hattivatilla nyt balttiarallaa 13 kinttaalla.
Rentouttavaa viikonloppua kaikille ja kuullaan! :)
Leenis
Mahtavan kokoinen kaveri siellä masussa pötkötteli! :)
Ymmärsinkö oikein, ettei tuohon synnytykseen ehtinyt mitään troppeja pyytää? (Ei mua mitenkään hirvitä tuleva synnytys, tosin mulla tuskin on pelkoa tälläkään kerralla mistään supernopeasta touhusta nimim. reilut 24h ekasta supistuksesta vauvan syntymään, siis todellakin ilman taukoja... tosin käynnistettynä...)
Muuten täällä kaikki normaalisti, ei mitään uutta navan seudulla. Palaillaan.
-Osse, typy viikkoa vaille 1v9kk ja Raju rv 26+3 (kai??)
Kyllä mun kovasti teki mieli paljastaa sun ilouutiset, mutta maltoin pysyä nahoissani ;)
Leenaliinulle onnittelut ja tervetuloa tonskailemaan meidän kanssa!
Toivottavasti Larsku olisi jo synnyttämässä.
Omaan napaan ei kummempia. Suppaillut on aika paljon koko päivän, mutta ovat lähes kivuttomia. Kovasti ollaan miehen kanssa mietitty, mitä me sen synnytyksen kanssa tehdään. Kiitos, kun kerrotitte omia kokemuksia sektiosta. Tuntuu tosi helpottavalta, että kaikilla mennyt sektio hyvin. Vähäsen ollaan ehkä kallistumassakin sen puoleen.
Vielä sellanen kysymys mua mietityttää, että milloin sektion jälkeen voi aloittaa liikunnan harrastamisen?
Auttakaas mua vähän... Olisko teistä tosi tyhmää mennä nyt sinne Naistenklinikalle kuvattavaksi vaikka sitten haluttaiskin lopulta suunniteltuun sektioon? Vai kannattasiko vaan nyt päättää synnytystapa etukäteen ennen, kun soittavat sieltä mulle sitä käyntiaikaa. Olisin halunnut käydä siellä kumminkin juttelemassa asiasta. Mä tosin pelkään, että jos meen sinne, ne painostaa mut synnyttämään alakautta. Enkä haluais tuhlata niiden aikaa, jos kuitenkin halutaan se sektio. Mitä ootte mieltä?
Mä oon ollut aika kiree eilen ja tänään, kun koko ajan joudun miettimään tota asiaa. Mä en tajuu, miksi tää päättäminen voi olla näin vaikeeta. Sektiosta löytää helposti tietoa, mutta perätilan alatiesynnytyksestä on tosi vähän faktatietoa tarjolla. Niitä riskejä en oikeestaan tunne lainkaan.
Tuleepas taas vatvottua tällasta omanapaista asiaa. Jahka me saadaan jotain päätettyä, pystyn keskittymään vähän johonkin muuhunkin :)
pesukarhu rv 36+2
Q.lle ja perheelle Isot halit ja onnittelut potran pojan johdosta! Onpas hienoa että kaikki meni noin putkeen vaikka oli miehellä kokoa :)
Pikku-millille onnittelut plussasta! Mukaan vaan.. täällähän me ollaan pian kaikki!! Mulla oli eka neuvola 9+1
Pesukarhulle tsemppiä päätöksen teon kanssa! En kyllä tietäis itekkään heti mitä tekisin.. Molemmat tavat hieman mietityttää!
Ainohan köllötteli pitkään lopussa perätilassa ja mulle jo sektiosta puhuttiin! Ja siihen olinkin jo valmistautunut mutta nuppu sitten pyörähti oikeinpäin ja niin pysyi sinne 42+2 asti kun syntyi!
Harmittaa kun nyt en muista mikä se ohjelma oli joka tuli muutamaviikko sitten (teemalta tai fst.ltä) mut siinä seurattiin sektio ja perätilasynnytys.. Näytettiin tosi tarkasti mitä tehtiin.. ei tietty ihan noita kasaan kursimisia jne. mut kuitenki! Olikohan tää nyt kuvattu Norjassa vai Tanskassa.. en muista tarkkaan! Osuko jolain muulla kohalle tää ohjelma?? Yritin ylen areenasta ettiä mut en ainakaa hokannu..
Larskulle voimia viime metreille! Kyllä se sieltä tulee.. aikanaan! Kyllä muakin tuskastutti kun viikot vaan meni eteenpäin.. Onneks nyt ei kuitenkaan ole ollut niin kuuma kesä mitä 2006 oli ;)
No niin nyt neiti heräs.. koitan tulla jatkaan myöhemmin!
Niamey rv 21+4
potrasta pikkuprinssistä! Mun piti oikein monta kertaa tavata tuota painoa ja mietin alkaako se oikeesti nelosella vai onko tullut joku virhe ;)
Pesukarhu pohtii perätilasynnytystä, alakautta vai sektio. Minulla ei ole kummastakaan itsellä kokemusta, mutta yksi kaverini on synnyttänyt perätilassa olleen tytön alakautta ja kaikki meni tosi hyvin hällä. En nyt muista juurikaan mitään siitä perätilasynnytyksestä muutakuin että eikös siinä aina automaattisesti leikata väliliha ja imukuppi on myös usein käytössä? Mene ihmeessä kuvauttamaan se lantio ja jos teidän neitiä suhkot pieneksikin sanotaan, niin perätilasynnytys voisi onnistuakin hyvin. Eikä siitä käynnistä mitään haittaa kyllä ole, tulette ehkä vain viisaammaksi ;) Jos sen jälkeen tulette kuitenkin päättämään että menette sektioon niin eihän siinä sitten mitään, sinne vaan :) Kaikki tuttuni, jotka ovat sektiossa olleet, ovat toipuneet tosi hyvin ja nopeasti. Muistaakseni kävelylenkeillä saisi käydä jo aika pian, kun haava on parantunut ja jälkitarkastuksen jälkeen kokeilla jo muitakin lajeja?
Eipä tässä taas muuta. Lähden valmistautumaan Ideapark-reissuun. Jos vaikka löytyisi jo mammahousut. Jos siis syysmallisto olisi jo tullut. En kyllä tarvitse vielä mammahousuja kun kaikki normit housut menee vielä, mutta mun työt alkaa huomenna niin sitten ei taas tiedä koska pääsee ostoksille... Annoin eilen siskolle mun kaikki mammavaatteet, kun ne oli ihan järkyttävän isoja :D Housut varsinkin.
Ai niin, ja neuvolassa oli tiistaina kaikki hyvin. Vauvan sydän pompotteli 140 kertaa minuutissa :) Sain myös varattua jo rakenneultraan ajan ja se on 29.8 rv 19+2. Terkkani puhui koko ajan että synnytyslääkäri ultraa mut ja katsoo sen istukan sijainnin, mutta aikaa varatessa sanottiinkin että kätilö ultraa. Toivottavasti hän osaa sanoa onnko istukka vielä kohdunsuulla tai toivottavasti hän on niin ammattitaitoinen, että jos ei osaa sanoa istukasta niin ohjaa mut lääkärille ultrattavaksi :)
MiaMik rv 15+4 ja Iitukka 1v10kk isin kanssa pihalla
Ihan ekaksi tosi, tosi paljon onnea Q:lle perheineen! =) Ihanaa vauva-arkea teille.
Pikku-Millille ja Leenikselle sydämelliset onnittelut masuasukeista! Kivaa saada Leenis takaisin linjoille. =)
Pesukarhu, mulla ei ole kokemusta kuin käynnistetystä synnytyksestä, mutta rohkaisen sua menemään Naistenklinikalle kuvaukseen ja keskusteluun. Ota kaikki mahdollinen informaatio vastaan ja vasta sen jälkeen tehkää päätös. Ei kannata ajatella, että veisit turhaan heidän aikaan vaikka sektioon päätyisittekin. Vaikea on tehdä päätöstä ilman kunnollista ohjantaa ja tutkimuksia.
Miehen kesäloman viimeinen päivä on tänään, joten siirrympä perheen kanssa lounastamaan. Tyttönen saa mennä sen jälkeen unille. Omassa masussa liikkeitä tuntuu erityisesti ilta-aikaan ja on ihanaa ajatella, että reilun viikon päästä nähdään rakenneultrassa "klasun" kasvu ja kuulumiset. =)
Voikaa hyvin kaikki!
T: iida-linnea, "klasu" 19+0 ja tyttönen 1v 2,5 kk
Suuren suuret onnittelut Q:lle ja perheelle! Kiva että kaikki oli sujunut hyvin, vaikka aika potra poika sieltä tulikin.
Plussanneille kans onnea!
Pesukarhu: Ilman muuta meette sinne kuvaukseen. Lopullisen päätöksen teette vasta sen jälkeen. Voihan olla että sulla on väljä lantio ja vauva on pikkuinen niin alatiesynnytys sujuisi oikein hyvin. Mun kaveri synnytti myös perätilavauvan ja alateitse ja oikein hyvin kaikki oli mennyt. Väliliha tosiaan leikataan, mut en kyllä oo kuullut että imukuppia käytettäis. Ja paljonhan se riippuu siitäkin minkälainen perätila on kyseessä. Käsittääkseni pylly edellä on helpoin synnyttää kun taas jos jalat on tulossa ensin niin yleensä päädytään sektioon. Ja loppujen lopuksihan äiti tuon asian päättää. Eli kuuntelet mitä siellä ehdotetaan ja sitten päätät ihan oman pääsi ja vaistosi mukaan. Se Niameyn ohjelma oli varmaan se FST:ltä tuleva Kätilöt, tulee vissiin torstai-iltaisin.
Omaan napaan ei kummempia. Olin perjantaina ekan työvuoron ja kyllä oli jalat hellinä sen jälkeen. Kaipa siihen taas tottuu. Ei onneks supistellut tai mitään, mutta kyllä se raskasta oli taas parin vuoden tauon jälkeen. Tai pidemmänkin oikeestaan, kun eihän nää mun viimeiset hommat olleet mitenkään raskaita. Juu, ja tänään ois pitänyt mennä iltavuoroon, mut kurkku on niin kipee ja ääntä ei kertakaikkiaan tule niin saikulla oon. Kiva olla heti toka vuoro saikulla, mutta minkäs teet, kun ei niitä vanhuksia voi ihan puhumattomanakaan hoitaa. Yritän olla puhumatta tänään niin pääsen huomenna töihin.
Mäkin sain rakenne-ultra-ajan myös sinne 29.8. Suraavalla neuvolakerralla saankin sitten jo kela-paperit. Hirveen nopeesti menee tää aika. Tiistaina ois se seerumiseulan verikoe ja sokerirasitukseenkin sain ajan. Paljon on ohjelmaa! Ja mut listattiin riskisynnyttäjäksi sen Helmin avosuisen tarjonnan perusteella. En kyllä tajunnut kysyä mitä se sitten tarkoittaa. Saako jotain etuja, esim. ylimääräisiä ultria kenties!? Ehkä synnytystapa-arvioon pääsee sitten joskus. Tiedä häntä. Muuten neuvolassa oli kaikki hyvin. Painoakaan ei onneks ollut enää tullut niin hirveesti. Täällä kotona oon käytellyt MM:n lainaamaa kotidoppleria ahkerasti!
Mut jospa nyt menis pitkäkseen...
Jepsis 16+2
Omaaki napaa vähän.. Ei aamulla taas päässy jatkaan!!
Siivosin pihaa perjantaina ja eilen siivosin sisällä! Pesin mattoja ja sellasen rintalan suunnitteleman torkkupeiton jossa on karva toisella puolen ja toisel puolen pellava.. märkänä painoi aika älypaljon! I(imas tytön punkallisen vettä) ite nostelin pöllö..
no kuitenkin iski sit nyt se tuttu selkäkipu!! Iskias (vai miten se nyt kirjoitetaan) vaivaa nyt sit täälä.. Hyvä jos käveleen pääsin eilen illalla! Nyt hiukan parempi.. mut tuskaa teettää kävellä portaita tyttö sylis jne.. loppuu toi neidin raahaaminen sit multa!
Sillon tällön on alkanu supistuksiakin tuleen.. ei kipeitä mut sellasia et ei kivaltakaan tunnu! Ainolta kun harkka suppareissa ei ollut mitään tunnetta.. maha vaan kovettu!
Painoa olen yrittänyt pitää aisoissa.. viimeks kun tuli 18kg! Jos nyt ei ihan niin paljoa.. Sokereita olen välttänyt! Mehän ennen raskautta kokeitiin sitä vähähiilaritonta diettiä.. (tippu 13kg.) sitä olen nyt pikkusen noudattanut!
Tuosta sf-mitasta.. Millon se otetaan ekan kerran?? Ku mulla vielä ei ole otettu ja viimeks ku alettiin mitata ihan alussa jo!? Kait se vaihtelee..
Tuplista.. Meille on tulossa joko briot tai emmaljungat! Vielä taistelen itseni kanssa kummat otetaan.. Eroja kun ei kovin paljoa ole! Renkaat ja työntösuunnan vaihto tässä mietityttää! Briossa on täytettävät ilmakumirenkaat ja Emmaljungissa puhkeamattomat tublesit! Briossa heittoaisa mut Emmaljungassa koko koppa täytyy kääntää! Molemmissa toinen tökkää.. Haluaisin tubles renkaat ja heittoaisan :D Emmaljungan jossain mallissa tais olla noi molemmat,mut en tiedä saako sitä uutena.. Ehkä sit käytettynä jos kohalle osuu! Jos tulis kevät vauva niin miettisin muita vaihtoehtoja.. nyt täytyy pieni saada hyvin suojaan tuulelta ja tuiskulta jos niitä sattuu talvella tulemaan! Talvihan taitaa taas alkaa vasta Joulukuussa!!
Seuraava neuvola meillä on 14pv. mun tarkastus ja Ainon 2v. Neuvola samalla käynnillä! Mun vauva täyttää jo 2v. Minne tää aika menee?!!
Nyt meillä pitäis olla uusi vakituinen neuvolatäti.. Alkuun oli tosi mukava täti mut se ei saanut sitä vakituista paikkaa ku oli avoinna! Nyt sit tulee uusi ihminen taas.. viimeks ku oli loman sijainen joka ei oikein meinannut saada sykettä kuuluun ;) Mielenkiinnolla odotellaan minkälainen ihminen on vastassa!
Tosiaan ja kelan todistuksen saan nyt seuraavalla käynnillä.. pääsee taas kelan kanssa taistoon!! Viimen ku vähä tökki..Tuli päätökset laskettuna päivänä ja rahat myöhässä! No ainaki pakkaus sieltä tulee aika nopsaan..
Mitä olen käynyt pakkauksen kuvia kurkkimassa niin tykkään tästä uudesta ehkä vähän enempi, mut ei 2006 ollut ollenkaan huono.. jos ois poika tullut! Tää uus sopii mun mielestä molemmille! Varmaan tulee Ainon pakkauksen vaatteitakin enempi nyt käytettyä jos sieltä tosiaan poika on tulossa!
Eilen kun vein Ainon brion pony rattaat varastoon (ei voi sietää noita rattaita.. alkaa heti huutaan kurkkusuorana että tahtoo pois!!) niin samalla toin pikkuvaate laatikon jo sisälle! Voi että ne olikin pieniä ja ihania.. Pakkauksen laatikollinen on vielä varastossa mut kun oli alimmaisena tietty nii en alkanut sitä sieltä kaiveleen.. Miehen hommia näillä selkäkivuilla!!
Hetki sitten tultiin kaverilta kylästä.. Neiti simahti samantien onneks! Saan hetken tässä olla vaan ja syödä rauhassa.. Mies on töissä kuuteen! Saisin kaverita pinniksen mut olen niin turhamainen etten sitä ota.. väärä väri/lyhennetty eikä saa laitaa laskettua! Meillähän ainolla oli vain 90cm pitkä pinnis kun tehtiin se nalle puh soppi sinne meidän vaatehuoneeseen ja nyt muutos laitettiin sänky meneen kierrätykseen kun ajateltiin hommata ihan 120cm pitkä sänky tällä erää!! Ja tarttee sitä kenties vielä tulevaisuudessaki kuitenki.. ei jää lapsiluku kahteen jos vaan kaikki hyvin menee!
Saadaan sieltä kaikkea muuta tarpeellista ja tarpetonta myös.. niillä on lapsiluku täys niin luopuvat!
Nyt taidan kuitenki lähtee sinne varastoon vähä tonkiin.. ei malta olla!!
Palaillaan!
Niamey rv 21+4 ja Nukuva Aino neiti 190806!
ONNEA Q ja Larsku, ihanaa kun teillä on jo pikkuiset sylissä !
Anteeksi etten ole kirjoitellut mutta meillä oli netti pimeenä perjantaista alkaen, eilen ostettiin uusi reititin+adsl mutta toi vanha rupeskin sitten toimimaan illalla joten vika olikin linjoissa.
Kandi: elä perhana vie meijän tytön nimeä ;D häpyluukivuista, kun käivn viimeksi neuvolassa terkka kyseli onko mulla särkeny siitä, näin "pikaisen" toisen raskautumisen takia sitä rupee kuulemma helposti särkemään/jomottamaan tosi aikaisessa vaiheessa se on eräänlaista painetta.
tulen kommentoimaan lisää kunhan aino menee nukkumaan tää neiti sylissä kirjottaminen ei oikein luonnistu
aa ae ja sohvi 23+4
Ihania uutisia täällä heti oli :) Paljon onnea Q:lle perheineen pikkumiehen johdosta!
Varailin eilen alkuraskauden ultraan aikaa. 19.8. olis aika... silloin viikkoja omien laskujen mukaan olis 7+2. Millä viikolla muuten teillä on neuvola ollut nyt toisesta ekan kerran?
pikku-milli 4+6