MAISTERI, olitko valmistumisen jälkeen työttömänä?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
En , olin sitävastoin koko yliopisto-opiskeluajan kokopäivätöissä. Opiskeluihin meni aikaa 2.5 vuotta aloittamisesta gradun palauttamiseen.
Porvoon yliopiston vapaiden aiheiden tiedekunnassa?
Pari viikkoa, mutta olin onnekas ja sain nopeasti töitä, vaikka alani ei ole kovin työllistävä. Olin varautunut pitempään työttömyyteen.
Puoli vuotta, sitten aloin hakea muitakin kuin alan hommia ja palkkakuopassa mennään
En virallisesti ollut työtön kuin noin 10 päivää. Hain kyllä joitakin kuukausia töitä ja sainkin ei omalta alalta ja jouduin muuttamaan työn perässä. Paperit otin ulos, kun sain tuon työn. Pari vuotta tein määräaikaisella sopparilla tuota huono palkkaista ei oman alan työtä, jota inhosin. Nyt olen taas työttömänä noin 2 kk nyt ollut. Toivottavasti jotain mieluisampaa hommaa saan pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ennen valmistumista jo oman alan hommissa. Gradua kirjoittelen töiden ohella tällä hetkellä. Mielestäni on tärkeää nyky-yhteiskunnassa, että pyritään hakeutumaan töihin jo ennen valmistumista. Kyllä opintolainojen hyvitykset ym opintoajan rajaaminen alkaa painetta luomaan, jos ei valmistumisesta tule mitään töiden ohella. Mielestäni on vaan karu fakta, että jos olet työtön valmistumisen jälkeen ja jäät pienelle paikkakunnalle, jossa ei ole niinkään oman alan hommia, suurempi todennäköisyys jäädä vielä pidemmäksi ajaksi työttömäksi.
Terveisin pienen paikkakunnan ekonomi
Minusta taas on typerää että pitäisi opiskella ja tehdä töitä samaan aikaan. Minulla ainakin opiskelu on täyspäiväistä hommaa eikä kyllä ole energiaa tehdä sen lisäksi töitäkin.
Jos haluaa hyvän työpaikan, on todella viisasta hakeutua alan töihin viimeistään pari vuotta ennen valmistumista. Jos haluaa kortistoon, voi tietysti keskittyä täysillä opintoihin. Ihan oma valinta.
Itse tein alani töitä useamman vuoden ennen valmistumista täysipäiväisesti. Samalla vein opinnot loppuun. Tutkintotodistuksen saatuani palkkaani nostettiin ja työnkuvaani säädettiin vaativammaksi.
Ei anna kovin hyvää kuvaa työnantajalle, jos lapseton nuori aikuinen ei jaksa sekä töitä että opintoja. Niin suuri osa kuitenkin siihen pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ennen valmistumista jo oman alan hommissa. Gradua kirjoittelen töiden ohella tällä hetkellä. Mielestäni on tärkeää nyky-yhteiskunnassa, että pyritään hakeutumaan töihin jo ennen valmistumista. Kyllä opintolainojen hyvitykset ym opintoajan rajaaminen alkaa painetta luomaan, jos ei valmistumisesta tule mitään töiden ohella. Mielestäni on vaan karu fakta, että jos olet työtön valmistumisen jälkeen ja jäät pienelle paikkakunnalle, jossa ei ole niinkään oman alan hommia, suurempi todennäköisyys jäädä vielä pidemmäksi ajaksi työttömäksi.
Terveisin pienen paikkakunnan ekonomi
Minusta taas on typerää että pitäisi opiskella ja tehdä töitä samaan aikaan. Minulla ainakin opiskelu on täyspäiväistä hommaa eikä kyllä ole energiaa tehdä sen lisäksi töitäkin.
Jos haluaa hyvän työpaikan, on todella viisasta hakeutua alan töihin viimeistään pari vuotta ennen valmistumista. Jos haluaa kortistoon, voi tietysti keskittyä täysillä opintoihin. Ihan oma valinta.
Itse tein alani töitä useamman vuoden ennen valmistumista täysipäiväisesti. Samalla vein opinnot loppuun. Tutkintotodistuksen saatuani palkkaani nostettiin ja työnkuvaani säädettiin vaativammaksi.
Ei anna kovin hyvää kuvaa työnantajalle, jos lapseton nuori aikuinen ei jaksa sekä töitä että opintoja. Niin suuri osa kuitenkin siihen pystyy.
Elämä ei aina mene noin yksioikoisesti tai suunnitelmallisesti. Itse tein opiskeluajan sekä oman alan että muita töitä ja silti nyt olen työttömänä. Ei auttanut edes se, että oli oman alan kokemusta ennen kuin valmistuin edes. Tuurista se on myös kiinni.
En, suoraan töihin 15 vuotta sitten
VTM
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En , olin sitävastoin koko yliopisto-opiskeluajan kokopäivätöissä. Opiskeluihin meni aikaa 2.5 vuotta aloittamisesta gradun palauttamiseen.
Porvoon yliopiston vapaiden aiheiden tiedekunnassa?
Tai joku tilastotieteilijä, jolla aineistot lainattu
Olin ollut viransijaisena alallani jo 2v kun valmistuin, valmistuttuani vakinaistettiin virkaan.
Tiesin, että alallani on todella huono työtilanne, joten opiskelin jo yliopiston ohella erään hyvin työllistävän tutkinnon siihen rinnalle (kesti n 2 vuotta). Onneksi opiskelin, koska maisterina olen saanut vain satunnaisia pätkätöitä ja tämä toinen ammatti työllistää aina, kun työttömyys uhkaa. Stressiä on huomattavasti vähemmän, vaikka toki toivoisin, että joskus saisin jotain muutakin työtä kuin pelkkää pätkää korkeammalla koulutuksella. Duunarina olisin jo saanut vakipaikan, jos olisin halunnut.
Joo, noin kaksi vuotta. Tälläkin hetkellä olen työtön.
M31
En saanut koskaan työtä joka liippaisi alaani edes likeltä. Jotain pientä viritystä on ollut vuosien varrella, nyt taas työttömänä. Masentaa.
Oman alan töitä tein jo kolme vuotta ennen valmistumista ja vakituisen työn sain heti kun valmistuin. Mun maisteritutkinnolla ei tarvii olla sekuntiakaan työttömänä