Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MAISTERI, olitko valmistumisen jälkeen työttömänä?

Vierailija
12.02.2020 |

Vai pääsitkö heti unelmahommiin?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Alallani on työvoimapula. Olin alan töissä jo opiskellessa, koska meidät ns. revitään töihin.

Vierailija
22/55 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Valmistuin 2016.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin VUODEN työttömänä. Koko ajan hain töitä kymmenen hakemuksen viikkovauhdilla ja tein sen virheen että kotikaupungista muutin työnhakuun isompaan kaupunkiin. Luulin että siellä työllistyy mutta väärin luultu, olin siellä tuntematon, ei verkostoja, ei suosittelijoita tms. Puoli vuotta olin siellä onnettomana ja palasin takas kotiin ja sit sain töitä.

Sen jälkeen olen muuttanut eri kaupunkiin mutta ehdottomasti aina TYÖN perässä siis että työ on valmiina.

Luulin että ura meni pilalle työttömyyden taki, ja ekat 10v se kyllä haittasi (kyseltiin epäluuloisena työhaastatteluissa). Mut viimein 30v iässä sain hyvän vakiduunin, ja aloin edetä uralla. Nyt 45v olen johtaja, johtoryhmässä.

Joten jos jää työttömäksi niin ei pidä stressata, 20v päästä työelämässä kukaan ei enää kysele että olitko työtön silloin joskus vaiko ei.

Niin ja toinen mitä stressasin aikanaan oli gradun arvosana - hemmetti, kukaan ei työelämässä ikinä kysynyt gradun aihetta saati arvosanaa.

Vierailija
24/55 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin maisteriksi luonnontieteiden puolelta. Olin työttömänä 4 kk valmistumisesta. Sopivia haettavia paikkoja oli haastava löytää, mutta sitten tärppäsi lopulta yllättävän nopeasti. Tähän auttoi muuttovalmius pohjoisesta pk-seudulle saakka.

Vierailija
25/55 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehtinyt olla yhtään työttömänä. Tuli muutama työtarjous, yksi yliopistoltakin, mutta siitä kieltäydyin. Olen FK, joka siis vastaa FM:n koulutusta.

Mistähän tämän viestin alapeukut mahtavat johtua?

Vierailija
26/55 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ehtinyt olla yhtään työttömänä. Tuli muutama työtarjous, yksi yliopistoltakin, mutta siitä kieltäydyin. Olen FK, joka siis vastaa FM:n koulutusta.

Kandi ei vastaa maisterin tutkintoa.

Vierailija
27/55 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä tässä tapauksessa.

Vierailija
28/55 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wikipediasta löytyy selitys. -eri

Vierailija
29/55 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut. Valmistuin 2008.

Vierailija
30/55 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin 2003. Niihin aikoihin oli aika tavallista "valmistua kortistoon" ainakin joksikin aikaa. Tarkoitan tällä sitä, että aika monilla ei ollut niihin aikoihin minkäänlaista työpaikkaa heti valmistumisen jälkeen. Omasta opiskelijakaveripiiristänikin ehkä jopa enemmistö joutui olemaan työttömänä 2-6kk maisterin paperit saatuaan. Jotkut eivät ole löytänyt koulutustaan vastaavaa työtä tähänkään päivään mennessä.

Vierailija
31/55 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että ura meni pilalle työttömyyden taki, ja ekat 10v se kyllä haittasi (kyseltiin epäluuloisena työhaastatteluissa). Mut viimein 30v iässä sain hyvän vakiduunin, ja aloin edetä uralla. Nyt 45v olen johtaja, johtoryhmässä.

Joten jos jää työttömäksi niin ei pidä stressata, 20v päästä työelämässä kukaan ei enää kysele että olitko työtön silloin joskus vaiko ei.

Niin ja toinen mitä stressasin aikanaan oli gradun arvosana - hemmetti, kukaan ei työelämässä ikinä kysynyt gradun aihetta saati arvosanaa.

Mitä tarkoitat "30v iässä"? Olitko kenties 36- tai 39-vuotias? En nimittäin millään usko, että ehdit olla 10 vuotta työtön valmistumisen jälkeen, jos tasan 30-vuotiaana sait vakityön. Se tarkoittaisi, että valmistuit noin 20-vuotiaana.

Muutenkin aika erikoinen teksti. Sanot, ettei tarvitse stressata työttömyydestä, koska 20 vuoden päästä se ei kiinnosta ketään. Kuitenkin kerrot, että 10 vuoden ajan työttömyydestäsi oli haittaa. Entä, jos työtä ei ensimmäisen kymmenen vuoden aikana saa lainkaan? Eikö sittenkään saa stressata, koska 20 vuoden päästä on kuitenkin yllättäen johtaja?

Vierailija
32/55 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi valmistuttuani, yli 14 vuotta sitten. Oman alani töitä en ole sen jälkeen saanut ollenkaan. muutapa pieni pätkä jotain aivan muunlaisia hommia on ollut, ja perhevapaita. Vuosia olen ollut ihan kokonaan työtönkin.

Vierailija
33/55 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus! Johonkin 90-luvun puoliväliin kandi oli nimitys nykyisille maistereille. Itse valmistuin maisteriksi, mutta paria vuotta aikaisemmin olisin ollut kandi.

Vierailija
34/55 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Jokusen vuoden.

Vierailija
35/55 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ennen valmistumista jo oman alan hommissa. Gradua kirjoittelen töiden ohella tällä hetkellä. Mielestäni on tärkeää nyky-yhteiskunnassa, että pyritään hakeutumaan töihin jo ennen valmistumista. Kyllä opintolainojen hyvitykset ym opintoajan rajaaminen alkaa painetta luomaan, jos ei valmistumisesta tule mitään töiden ohella. Mielestäni on vaan karu fakta, että jos olet työtön valmistumisen jälkeen ja jäät pienelle paikkakunnalle, jossa ei ole niinkään oman alan hommia, suurempi todennäköisyys jäädä vielä pidemmäksi ajaksi työttömäksi.

Terveisin pienen paikkakunnan ekonomi

Minusta taas on typerää että pitäisi opiskella ja tehdä töitä samaan aikaan. Minulla ainakin opiskelu on täyspäiväistä hommaa eikä kyllä ole energiaa tehdä sen lisäksi töitäkin.

Vierailija
36/55 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan puolison puolesta: 5 vuotta työttömänä valmistumisen jälkeen ja vasta toinen maisterintutkinto avasi ovet työelämään.

Vierailija
37/55 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on KTM ja oli työttömänä 3,5 vuotta ennenkuin tärppäsi: pääsi varastomieheksi... :D No mikäs siinä, vuorotyö ja hyvä palkka mutta onhan se työ hänen mielestään ihan perseestä. 

Vierailija
38/55 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on KTM ja oli työttömänä 3,5 vuotta ennenkuin tärppäsi: pääsi varastomieheksi... :D No mikäs siinä, vuorotyö ja hyvä palkka mutta onhan se työ hänen mielestään ihan perseestä. 

KTM:iä on paljon kaupan kassoilla ja varastoilla... 

Vierailija
39/55 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut työttömänä, mutta en ikinä onnistunut löytämään koulutuksen mukaista työpaikkaa.

Vierailija
40/55 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus! Johonkin 90-luvun puoliväliin kandi oli nimitys nykyisille maistereille. Itse valmistuin maisteriksi, mutta paria vuotta aikaisemmin olisin ollut kandi.

No mitä väliä, onko tutkinnon nimessä kandi vai maisteri, jos koulutus on kuitenkin sama eli ylempi korkeakoulututkinto. Onhan Niinistökin oikeustieteen kandidaatti, mikä myös on ylempi korkeakoulututkinto.