Ruokaa pelkällä vedenkeittimellä?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kuka on noin elämänsä kussut ettei ole muuhun varaa?
Missähän niin luki?
Minäkin kohta kun olen putkiremppapakolainen 3 kk
Minä opiskeluaikana elin kaksi viikkoa peruna ja porkkana säkillä eikä tullut puutostauteja. Eivät ne tuet riittäneet koko kuukaudeksi.
1-3 vuotiaille tarkoitettu Piltti hautumaan kuumaan veteen. Lisäät mausteita.
Muistathan, että vedenkeittimessä voi pestä alushousut. Pyykinpesuainetta mukaan ja kiehumaan. Ei tarvitse turhaan hankkia tai käyttä pesukonetta.
Kaikkein järkevintä on elää perunalla sillä siinä on eniten kaikkea mitä ihminen tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein järkevintä on elää perunalla sillä siinä on eniten kaikkea mitä ihminen tarvitsee.
Ruokaa pelkällä vedenkeittimellä?
Vierailija kirjoitti:
Miten siis peruna kypsennetään vedenkeittimellä? Onko muita vaihtoehtoja kuin pussimuusi? Vaan eipä siinä pussimuusissa taida olla jäljellä ”kaikkea mitä ihminen tarvitsee”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten siis peruna kypsennetään vedenkeittimellä? Onko muita vaihtoehtoja kuin pussimuusi? Vaan eipä siinä pussimuusissa taida olla jäljellä ”kaikkea mitä ihminen tarvitsee”.
Perunat kattilaan ja kiehuvaa vettä päälle. Vaihdetaan vesi kuumaan vartin välein. Tunnin päästä perunat ovat kypsiä.
No, ei vaiskaan. Tai en minä tiedä, kokeile.
Vierailija kirjoitti:
1-3 vuotiaille tarkoitettu Piltti hautumaan kuumaan veteen. Lisäät mausteita.
Luin että "hautuumaan". Aika mennä nukkumaan.
Tortellinit ja tuorepasta, siis sellaiset 3-4 minuutissa valmistuvat. Seuraksi vaikka pilkottua tomaattia ja/tai pestoa. Varmaan pikamakaroni onnistuisi myös.
Ja sille joka yritti vinoille köyhyydestä: yhdessä entisessä työpaikassa oli vedenkeitin, ei liettä eikä miroa. Jos halusi lämmintä ruokaa, oli pärjättävä keittimellä tai mentävä ravintolaan. Pieni palkka, joten omat eväät oli järkevämmät.
Kuka on noin elämänsä kussut ettei ole muuhun varaa?