Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pivo kertoo että viime kuussa ruokaan on mennyt meillä, nelihenkisellä perheellä, 83,15€

Vierailija
12.02.2020 |

Olen käynyt ainoastaan ilta-alessa ässässä.
Olemme syöneet hyvin, mistään ei ole tarvinnut pihistellä. Hevi laatikoita mies on pelastanut resq sovelluksella 2, eli yhteensä 4 € lisäystä loppusummaan.
En lopeta tätä ikinä.

Kommentit (157)

Vierailija
101/157 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta onpa hyvä että minulla menee tonni ruokakauppaan kuussa kaksihenkisessä perheessä. Jonkun täytyy pitää ostovoimaa yllä. Ostan aina kotimaista kun se on mahdollista. 

Vierailija
102/157 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka saisi kaiken ostamansa -60% niin onhan annetut luvut selvästi alakanttiin. Provo siis kyseessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/157 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on kaupungissa saada aletuotteita. Ei meidän kylän pikku kaupoista saa kun joskus jauhelihaa.

Vierailija
104/157 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku vielä viitsii kehuskella köyhyydellään?

Mun nuoreni on hyväpalkkaisessa,oikeasti hyväpalkkaisessa työssä. Matkustelee ja kiertää mualimoo. Omistaa pankin kanssa asunnon,säästää.

Ja käy ässä-kaupassa ja alepassa ja ostaa 60prossasia juuri sen takia,ettei tulisi ruokahävikkiä,ja yksin asuvana käyttää alet hyödykseen ja pakastaa,joskus tuo meille jos on hyviä löytöjä.

Ei ne suuret tulot vaan  ne pienet menot!

Vierailija
105/157 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka saisi kaiken ostamansa -60% niin onhan annetut luvut selvästi alakanttiin. Provo siis kyseessä

Lueppa taas silimä näpissä ajatuksen kanssa.

Heillä oli hyötyä marjoista sun muista ja perhe söi töis ja koulussa.

Silloin ei tarvitse ostaa niin paljon!

Huoh,luetun ymmärtäminen vaatii joskus paljon.

Vierailija
106/157 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen noita alapeukkuja. Miksette itse käy jos aapeen säästö ottaa noin pannuun. Hyödynnän itsekin viimeisen tunnin alennuksia.

Meillä ei ässässä ole ainakaan mitään ostettavaa enää illalla. No, pullaa löytyy, siinä se.

No ei sinne kannata mennäkkään enää vikan tunnin aikoihin. Viimeistään kaksi tuntia ennen iltaalennuksia pitää olla paikalla. Silloin on paljon lihaa, maitotuotteita, kananmunia ja paistopisteen tuotteita tarjolla.

No mieluummin käytän rahaa ruokaan vähän enemmän, kuin notkuisin kaupassa tuntikausia illalla saadakseni tuotteita alennuksella. 

Vierailija
107/157 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen noita alapeukkuja. Miksette itse käy jos aapeen säästö ottaa noin pannuun. Hyödynnän itsekin viimeisen tunnin alennuksia.

Meillä ei ässässä ole ainakaan mitään ostettavaa enää illalla. No, pullaa löytyy, siinä se.

No ei sinne kannata mennäkkään enää vikan tunnin aikoihin. Viimeistään kaksi tuntia ennen iltaalennuksia pitää olla paikalla. Silloin on paljon lihaa, maitotuotteita, kananmunia ja paistopisteen tuotteita tarjolla.

Siis kaksi tuntia ennen ilta-alea pitää olla paikalla? Eli kaksi tuntia pyörimistä kaupassa vai mitä tämä tarkoittaa?

Sinänsä surullista että työssäkäyvät keskituloiset joutuu hamstraamaan alelaputettua ruokaa.

Ei tarvitse kahta tuntia pyöriä kaupassa. Riittää kun käyt päivällä valitsemassa haluamasi tuotteet ja piilotat ne muiden tuotteiden taakse, josta muut köyhät eivät arvaa niitä etsiä. Illalla käyt sitten keräämässä halvat tuotteet kätköstäsi.

Vierailija
108/157 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin juuri eilen lidlistä tuommosen he-vi (hedelmä-vihannes, jos joku ei tajua) laatikon. Mun laatikossa oli basilikaruukku, viinirypäleitä,2 parsakaalia, appelsiineja,omenoita ja paprikoita.  mielestäni halpa hinta tuo 2e noista. laatikon tavaroista parsakaalissa oli kyllä vaaleita osia, jotka leikkasin pois ennen keittämistä. Muu tavara oli ihan käyttökelpoista sinällään. En muuten ymmärrä tätä jankkaamista täällä,mitense on teiltä muilta pois, jos joku hyödyntää alet ja tarjoukset ja saa ruokalaskuaan pienemmäksi? Itse en ihan noin halvalla pääse kun ap, mutta se johtuu siitä, että miehellä ja mulla on molemmilla vuorotyö, ei ehdi sinne kauppaan kovin usein metsästelemään niitä parhaimpia tarjouksia. Meillä menee ruokaan kuukaudessa n.150e/kaksi työssä käyvää aikuista.

Vierailija
109/157 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mennyt päälle parisataa ruokaan ja ollaan lapseton pariskunta. Tehdään itse ruoat, ei syödä lounasravintoloissa eikä juurikaan ravintoloissakaan. Halutaan syödä terveellisesti, monipuolisesti ja vaihtelu virkistää. Syödään kaksi lämmintä ateriaa päivää kohti. Lihaa, kalaa, kanaa ja kasvisruokaa joustavasti vaihdellen, paljon vihanneksia, kuitenkin välillä herkutellenkin.

Toki ruokalaskua saisi nipistettyä pienemmäksikin jos jättäisi heräteostot pois, söisi simppelimpää ruokaa johon ei tulisi monia aineksia ja suosisi vaikka niitä alelaputettuja lihoja, ja vain sesongin kasviksia ja hedelmiä sekä halpamerkkejä. Eikä varsinkaan asioisi kalliissa lähikaupassa vaan mielummin aina marketissa tehden isommat ruokaostokset kerralla.

Vierailija
110/157 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8

Vierailija kirjoitti:

Siis kaksi tuntia ennen ilta-alea pitää olla paikalla? Eli kaksi tuntia pyörimistä kaupassa vai mitä tämä tarkoittaa?

Sinänsä surullista että työssäkäyvät keskituloiset joutuu hamstraamaan alelaputettua ruokaa.

Ei tarvitse kahta tuntia pyöriä kaupassa. Riittää kun käyt päivällä valitsemassa haluamasi tuotteet ja piilotat ne muiden tuotteiden taakse, josta muut köyhät eivät arvaa niitä etsiä. Illalla käyt sitten keräämässä halvat tuotteet kätköstäsi.

Erityisesti isommissa kaupoissa tuotteita täytetään illan/päivän mittaankin niin että tuoreimmat tuotteet tulee taakse.

Vierailija
111/157 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä harmittaa kun ei meidän lähimmässä Lidlissä ole mitään hevilaatikoita koskaan myynnissä ( Hki).

Vierailija
112/157 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sieltä ilta-alesta koskaan mitään terveellistä?

Vierailija
113/157 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, tavallisesti nelihenkisellä menee vähintään 400€/kk ruokaan ja -60% ei ole lähelläkään mainittua summaa.

Vierailija
114/157 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin eilen kaksi 400g broilerisuikaleboxia, 500g jauhelihaa, graavilohta 300g, margariinia, 1500g juustoa, 8 litraa maitoa, 12 jugurttipikaria, salaatin, nakkipaketin, kermaa, piimää ja karjalan piirakoita 12 kpl sekä luomumunia. Köyhdyin 18,40

Eihän tuossa ole ihmisen ruokaa kuin graavilohi ja salaatti.

Vierailija
115/157 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea. Meillä menee ruokaan n 1000€/kk. Ei ole S marketteja lähellä. Tai no kymmenen kilometrin päässä yksi, mutten usko siellä olevan tarjouksessa sitä mitä haluaisin ostaa.

Mitä ihmettä te syötte, jos saatte pelkkään ruokaan menemään 1000e/kk?? Suurperhekö teillä on?

Vierailija
116/157 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noo, katotaan 30 vuoden päästä, miten perheesi  voi. Ennustaan, että terveystilanne on surkea.

Pari kaltaistasi nuukailijaa oli opiskelutovereissani. He eivät eläkerahastoja köyhdyttäneet.

50snt/vrk/henkilö ruokailuun ei ole nyky Suomessa uskottavaa.

Mistä luulet aapeen kärsivän? Samaa ruokaahan se alennuksessa illalla on kuin normihintaankin edellisenä päivänä.

Eihän noissa aleissa ole koskaan mitään terveellistä. Juustosarvia pojille evääksi kuten tuossa aiemmin sanoi. :DDD

Vierailija
117/157 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia on päivän ruoka-ainemäärät? Annoskoko ei voi olla kovinkaan suuri.

Pojat santsasivat hernekeittoa tänään ja söivät puoli peltiä pannaria. Iltapalalla menee varmaan vain yhdet/kahdet hampparit. Mies syö mitä jää, itse olen kyllä pieniruokainen, 160cm 53 kg.

Teen itselleni tonnikalasalaatin , mies vie hampparin ja tonnikalasalaattia töihin lounaaksi.

Täh. Tuo tonnikalasalaatti maksaa jo ihan helvetisti. Ei tonnikalaa ja salaattiaineksia saa alesta ja vaikka saisikin niin se maksaisi silti yli euron ja siinä on jotain 300 kcal.

Vierailija
118/157 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia on päivän ruoka-ainemäärät? Annoskoko ei voi olla kovinkaan suuri.

Pojat santsasivat hernekeittoa tänään ja söivät puoli peltiä pannaria. Iltapalalla menee varmaan vain yhdet/kahdet hampparit. Mies syö mitä jää, itse olen kyllä pieniruokainen, 160cm 53 kg.

Teen itselleni tonnikalasalaatin , mies vie hampparin ja tonnikalasalaattia töihin lounaaksi.

Täh. Tuo tonnikalasalaatti maksaa jo ihan helvetisti. Ei tonnikalaa ja salaattiaineksia saa alesta ja vaikka saisikin niin se maksaisi silti yli euron ja siinä on jotain 300 kcal.

Vierailija
119/157 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noo, katotaan 30 vuoden päästä, miten perheesi  voi. Ennustaan, että terveystilanne on surkea.

Pari kaltaistasi nuukailijaa oli opiskelutovereissani. He eivät eläkerahastoja köyhdyttäneet.

50snt/vrk/henkilö ruokailuun ei ole nyky Suomessa uskottavaa.

Mistä luulet aapeen kärsivän? Samaa ruokaahan se alennuksessa illalla on kuin normihintaankin edellisenä päivänä.

Jos ruoka olisi sitä samaa aina vaan, niin päiväyksiä ei tarvittaisi. Ruuassa tapahtuu kemiallisia ravintoarvoon vaikuttavia muutoksia kaiken aikaa. Vitamiinit katoavat ensimmäisenä. Riippuu tietysti ruoka-aineesta, kuinka isoja muutokset ovat. Esim sellainenkin kuiva-aines kuin jauhot menettävät ison osan ravinteistaan jo muutamassa viikossa jauhatuksen jälkeen. 

Vierailija
120/157 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjuuden maksimointia? En jaksaisi. Tietysti köyhien on pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi