Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pivo kertoo että viime kuussa ruokaan on mennyt meillä, nelihenkisellä perheellä, 83,15€

Vierailija
12.02.2020 |

Olen käynyt ainoastaan ilta-alessa ässässä.
Olemme syöneet hyvin, mistään ei ole tarvinnut pihistellä. Hevi laatikoita mies on pelastanut resq sovelluksella 2, eli yhteensä 4 € lisäystä loppusummaan.
En lopeta tätä ikinä.

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No paljon pivossa on ulkona syömisten kuluja?

Meillä vaan minulla pivo: ostoskärry 300-1200€, ravintolat 80-350€ plus miehen ostamat joita pivo ei kirjaa.

Eletään normaalia keskiluokkaista elämää. Alesta ostetaan jos sattuu olemaan, mutta ei valita ruokia niiden mukaan.

Kuinka paljon teidän lapset ostavat?

Mielestäni kohtuutonta nuukailu jos tuossa on oikeasti kaikki perheenne ruokakulut. Syökö miehesi samasta summasta eväät? Hullua ja omituista, mutta toki hieno ekoteko.

Mies syö nkerran kahdessa kuussa ulkona, reissussa ollessaan. Lapset käyvät aika harvoin mäkkärissä, ehkä kerran kuussa tai harvemmin. Molemmat harrastavat pari kertaa viikossa ja usein laitan eväät mukaan että jaksavat koulusta suoraan mennä harrastuksiin. Tänään esim molemmilla oli juustosarvia eväänä.

Juustosarvia! Tsiisus!!!

Täysjyväsämpylätaikina ja pakkasesta juustoköntti jonka pelastin pilaantumiselta ja raastoin odottamaan sopivaa hetkeä. No nyt se tuli käytettyä. Ovat poikien lemppareita.

Tässä ketjussa jonkun pojat ostivat Lidlin croisantteja ? Vissiin sitten jonkun muun poikia.

Vierailija
42/157 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uskomatonta. Meillä menee tuo raha kuussa jo pelkästään hedelmiin tai maitoon.

Meitä on tässä 5 henkeä, ruokaa menee paljon. Ostan aina suomalaista, lihan hinnassa enkä laadussa pihistele yhtään.

Minusta se mikä meillä menee, 700-1000 euroa kuussa ruokaan ei ole edes järjetön määrä.

Vaikka eineksiä ei käytetä muutoin kuin esim lapsille välipalakeksit ja muut vastaavat helposti mukana kuljetettavat, niihinkin uppoaa paljon.

Mistään muusta en oikein voisi tinkiä kuin lainennettavista mehuista, teinit vetää sitä älyttömät määrät.

Kasvikset ja hedelmät vie ison osan, niihin menee enemmän kuin lihaan. Liha ostetaan luomuteurastamon myymälästä ja järvikalaa pyydetään itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noo, katotaan 30 vuoden päästä, miten perheesi  voi. Ennustaan, että terveystilanne on surkea.

Pari kaltaistasi nuukailijaa oli opiskelutovereissani. He eivät eläkerahastoja köyhdyttäneet.

50snt/vrk/henkilö ruokailuun ei ole nyky Suomessa uskottavaa.

En ole ap mutta luultavasti hänen perheensä voi jopa paremmin kuin keskivertokansalainen! Vanhainkodit on täynnä mummoja jotka on syöneet perunaa ja läskisoosia läpi elämänsä. Silti jaksavat porskuttaa.

Itselläni on aina mennyt vain minimaalisesti rahaa ruokaan, mutta ei sairastella oikeasti ikinä. Kaikki koko perheessä ollaan perusterveitä eikä oo edes flunssaa ollut vuosikausiin. Ihan ap:n ruokakuluja ei meillä ole, mutta alle satanen per henki per kuukausi kumminkin, ehkä 70 e per naama.

Hassua nämä nykyajan kuvitelmat että mitä kalliimpaa ruokaa syö, sen terveellisempi elämä.

Teillähän on melkein nelinkertainen budjetti.

Vaikka pieni se on teilläkin. Mielestäni 200€ per henkilö on sopiva kuukaudessa.

Vierailija
44/157 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No paljon pivossa on ulkona syömisten kuluja?

Meillä vaan minulla pivo: ostoskärry 300-1200€, ravintolat 80-350€ plus miehen ostamat joita pivo ei kirjaa.

Eletään normaalia keskiluokkaista elämää. Alesta ostetaan jos sattuu olemaan, mutta ei valita ruokia niiden mukaan.

Kuinka paljon teidän lapset ostavat?

Mielestäni kohtuutonta nuukailu jos tuossa on oikeasti kaikki perheenne ruokakulut. Syökö miehesi samasta summasta eväät? Hullua ja omituista, mutta toki hieno ekoteko.

Mies syö nkerran kahdessa kuussa ulkona, reissussa ollessaan. Lapset käyvät aika harvoin mäkkärissä, ehkä kerran kuussa tai harvemmin. Molemmat harrastavat pari kertaa viikossa ja usein laitan eväät mukaan että jaksavat koulusta suoraan mennä harrastuksiin. Tänään esim molemmilla oli juustosarvia eväänä.

Juustosarvia! Tsiisus!!!

Täysjyväsämpylätaikina ja pakkasesta juustoköntti jonka pelastin pilaantumiselta ja raastoin odottamaan sopivaa hetkeä. No nyt se tuli käytettyä. Ovat poikien lemppareita.

Tässä ketjussa jonkun pojat ostivat Lidlin croisantteja ? Vissiin sitten jonkun muun poikia.

Ketjukaappari. Kaikki on mahdollista aihe vapaalla.

Vierailija
45/157 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen noita alapeukkuja. Miksette itse käy jos aapeen säästö ottaa noin pannuun. Hyödynnän itsekin viimeisen tunnin alennuksia.

Meillä ei ässässä ole ainakaan mitään ostettavaa enää illalla. No, pullaa löytyy, siinä se.

No ei sinne kannata mennäkkään enää vikan tunnin aikoihin. Viimeistään kaksi tuntia ennen iltaalennuksia pitää olla paikalla. Silloin on paljon lihaa, maitotuotteita, kananmunia ja paistopisteen tuotteita tarjolla.

Miten toimitaan? Ensin ladotaan kylmätiskeistä tuotteet ostoskoriin tai -kärryyn. Sitten mittaillaan kaupan käytäviä kaksi tuntia, ruokien lämmetessä, ja mennään sitten kassan kautta kotiin?

Vierailija
46/157 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen noita alapeukkuja. Miksette itse käy jos aapeen säästö ottaa noin pannuun. Hyödynnän itsekin viimeisen tunnin alennuksia.

Meillä ei ässässä ole ainakaan mitään ostettavaa enää illalla. No, pullaa löytyy, siinä se.

No ei sinne kannata mennäkkään enää vikan tunnin aikoihin. Viimeistään kaksi tuntia ennen iltaalennuksia pitää olla paikalla. Silloin on paljon lihaa, maitotuotteita, kananmunia ja paistopisteen tuotteita tarjolla.

Miten toimitaan? Ensin ladotaan kylmätiskeistä tuotteet ostoskoriin tai -kärryyn. Sitten mittaillaan kaupan käytäviä kaksi tuntia, ruokien lämmetessä, ja mennään sitten kassan kautta kotiin?

Lämmetessä? Otat tietysti thermolaukut mukaan.

Vierailija
47/157 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän reilu 2e päivässä ?! Aikamoinen velho olet ,jos tuohon rahaan oikeasti teet neljälle ruuat.

Vierailija
48/157 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea. Meillä menee ruokaan n 1000€/kk. Ei ole S marketteja lähellä. Tai no kymmenen kilometrin päässä yksi, mutten usko siellä olevan tarjouksessa sitä mitä haluaisin ostaa.

Tämä minua sina ihmetyttää, että osataan ostaa yhtä lihaa ja tiettyä jugurttia, levitettä, juustoa ja maitoa koska muu on muka pahaa.

Vierailija
49/157 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän reilu 2e päivässä ?! Aikamoinen velho olet ,jos tuohon rahaan oikeasti teet neljälle ruuat.

Kiitos!

Vierailija
50/157 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi uskottavaa, 5€ päivässä? Niin, se olisikin ilman ilta-alea.

Vierailija
51/157 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ilta-alesta kaikkea osta.

Eikä 5€ ole myöskään uskottava. Sehän on reilu euron per henkilö.

Ei!

Vierailija
52/157 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla vitamiinipuutos koko sakilla. No ne rahat mitkä säästätte mennee lääkärikuluihin. Säästittekö? Kannattiko? Mut trollina menköön, ja iltasatuna.

Vierailija
53/157 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia on päivän ruoka-ainemäärät? Annoskoko ei voi olla kovinkaan suuri.

Vierailija
54/157 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei!

Ihan mielenkiinnosta kysyn että miten luulette että joku työtön perhe pystyy edes laittamaan rahaa ruokaan kuussa..

Työtön, joka todellakin syö yhtä halvasti.

Vierailija
55/157 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nelihenkiselle perheelle 5€/vrk ei ole uskottava alennuksilla eikä ilman. Nyt jätät jotain kertomatta.

Toteutuuko Ruokaviraston ruokalautasmalli (tai millä nimellä sitä kutsuttaneenkaan nykyään)?

Vierailija
56/157 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kerran katsomassa uteliaisuuttani mitä sieltä saa alesta. Vanhaa kuivaa leipää ja eineksiä alessa. Ei kiitos. Käyn lidlissä, minä yksin elävä mies ja viikossa menee ruokaa rahaan 60-70€. Syön joka päivä kananrintaa.

Vierailija
57/157 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojat santsasivat hernekeittoa tänään ja söivät puoli peltiä pannaria. Iltapalalla menee varmaan vain yhdet/kahdet hampparit. Mies syö mitä jää, itse olen kyllä pieniruokainen, 160cm 53 kg.

Teen itselleni tonnikalasalaatin , mies vie hampparin ja tonnikalasalaattia töihin lounaaksi.

Vierailija
58/157 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika uskomatonta. Meillä menee tuo raha kuussa jo pelkästään hedelmiin tai maitoon.

Meitä on tässä 5 henkeä, ruokaa menee paljon. Ostan aina suomalaista, lihan hinnassa enkä laadussa pihistele yhtään.

Minusta se mikä meillä menee, 700-1000 euroa kuussa ruokaan ei ole edes järjetön määrä.

Vaikka eineksiä ei käytetä muutoin kuin esim lapsille välipalakeksit ja muut vastaavat helposti mukana kuljetettavat, niihinkin uppoaa paljon.

Mistään muusta en oikein voisi tinkiä kuin lainennettavista mehuista, teinit vetää sitä älyttömät määrät.

Kasvikset ja hedelmät vie ison osan, niihin menee enemmän kuin lihaan. Liha ostetaan luomuteurastamon myymälästä ja järvikalaa pyydetään itse.

Juuri tällaisten mässäilijöiden takia iski ilmastoahdistus kuin salama kirkkaalta taivaalta koko ihmiskunnan ylle. Me vedetään kaikkea koska meillä on varaa millä mällätä.

Hyvä että alkaa tulla stoppia tuollaiseen porsasteluun ja maailma pelastuu!

Vierailija
59/157 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojat santsasivat hernekeittoa tänään ja söivät puoli peltiä pannaria. Iltapalalla menee varmaan vain yhdet/kahdet hampparit. Mies syö mitä jää, itse olen kyllä pieniruokainen, 160cm 53 kg.

Teen itselleni tonnikalasalaatin , mies vie hampparin ja tonnikalasalaattia töihin lounaaksi.

Voivoi. Pieniä rääpäleitä! Eikä ihme!

Vierailija
60/157 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei!

Ihan mielenkiinnosta kysyn että miten luulette että joku työtön perhe pystyy edes laittamaan rahaa ruokaan kuussa..

Työtön, joka todellakin syö yhtä halvasti.

Aikuinen työtön voi noin nippa nappa hengissä pysyäkin, vaikka se ei kovin terveellistä olekaan. Mutta ap:lla on kaksi kasvavaa lasta. Heidän osaltaan on tosi vaikea kuvitella tuolla budjetilla, että terveellinen kasvu on turvattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän