Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään niitä uusia pillereitä mitkä poistaa menkat kokonaan?

Vierailija
23.06.2006 |

Näin jossain mainoksen tai artikkelin niistä...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on varmaan hormoneja niin paljon, että terveytesi kustannuksella niitä otat.

Vierailija
2/15 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elettäis vielä jossain viidakossa tai missä vaan niin terveellä naisella tuskin koskaan olisi kuukautisia. Nainen on joko raskaana tai imettää. On oikeesti suht. epäluonnollista että kuukautiset tulee vuosikausia, jopa -kymmeniä joka kuukausi. Munasolu kypsyy siksi että nainen voi tulla raskaaksi eikä sen ole sinänsä tarkotus valua pois.

Mä en ole ikinä ymmärtänyt miksi jnkun mielestä esim hormonikierukan NEGATIIVINEN asia on että menkat voi jäädä pois. Mitä ihanaa on vuotaa viikko verta niin että saa ravata koko ajan sidettä vaihtamassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästi, kuukautiset!

Uusi e-pilleri lopettaisi vuodot ja vähentäisi rintasyöpäriskiä.

[KUVA]

Tulevaisuuden e-pillereillä kuukautiset jäisivät niin halutessa pois. (JONNA ÖHRNBERG)

[KUVA]

Helsinkiläinen Suomi Elke kokeilisi mielellään kuukautiset poistavia e-pillereitä, jos ne todetaan tutkimuksissa turvallisiksi.

- Ihan totta, ai että poistaisi kuukautiset kokonaan? Sellaisia voisin kyllä kokeilla, ihan jo taloudellisistakin syistä, helsinkiläinen Suomi Elke toteaa ilahtuneena kuullessaan skottitutkijoiden uudesta e-pilleriprojektista.

Edinburghin yliopiston tutkijoiden tarkoituksena on kehittää pilleri, joka rajoittaisi kehoa raskauteen valmistavan progesteroni-hormonin tuotantoa kehossa.

Kuukautisten poisjäännin lisäksi lääkkeen toivotaan olevan edistyksellinen rintasyöpäriskin suhteen. Nykyiset e-pillerit yhdistetään usein kasvaneeseen riskiin, kehitteillä olevan uskotaan toimivan päinvastoin ja jopa ehkäisevän sairastumista.

- Molemmat edut kuulostavat hyviltä, mutta tuo kuukautisasia vielä paremmalta. Tosin sillä ehdolla, ettei pillereillä olisi mitään pahoja sivuvaikutuksia, Elke pohtii.

Lääkeaine aborttipilleristä

Pilleriä on testattu sekä eläin- että suppeilla 90 naisen ihmiskokeilla.

Lääkettä kehittelevän professori David Bairdin mukaan rintasyöpää ehkäisevä vaikutus on havaittu selvästi eläinkokeissa. Ihmistesteistä on " tullut positiivisia tuloksia hyvin vähäisin sivuvaikutuksin" .

Professori korostaa, että tutkimus on kuitenkin vasta alkusuoralla. Markkinoille valmistetta voidaan odotella aikaisintaan viiden vuoden päästä.

Tutkimuksen rahoitusta on vaikeuttanut ehkäisyvalmisteen lääkeaineen yhteys aborttilääkkeenä käytettyyn Mifepristoneen. Molemmissa on vaikuttavana aineena RU486. Huonoa imagoa pelätään, vaikka e-pillerissä ainetta on huomattavasti vähemmän.

Tehokas, mutta riskialtis

Lääketieteen tohtorin, gynekologi Merja Metsä-Heikkilän mukaan kehiteltävässä e-pillerissä ei sinänsä ole mitään uutta. RU486:n teho on ollut jo pitkään tunnettu.

- Se on erittäin tehokas ehkäisyyn ja lopettamaan kuukautiset. Kuukautisten poisjättäminen ei sinänsä ole terveydelle vaarallista, vuotoa ei tarvita mihinkään, jos ei haluta tulla raskaaksi, hän selvittää.

Ongelmaton uusi keksintö ei silti Metsä-Heikkilän mukaan ole.

- Sekä tätä että muita saman ryhmän molekyylejä tutkittaessa on havaittu viitteitä lisääntyneestä kohtusyöpäriskistä. Jos riski osoittautuu todelliseksi, se estää valmisteen käytön, gynekologi summaa.

Vierailija
4/15 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näissä on tavallista vähemmän hormoneja. Mutta näitä ei anneta alle kolmikymppisille.

Vierailija
5/15 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki muut missä samoja hormoneja useilla lopettaa menkat melkeen kokonaan. Mutta ei kaikilla, ja muutenkin voi esiintyä tiputteluvuotoa sillon tällön, epäsäännöllisiä menkkoja ym. Uusi pilleri kertakaikkiaan lopettaisi kuukautiset.

Vierailija
6/15 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hvyin useamman laatan peräkkäin. Tosin kannattaa jutella lääkärin kanssa eka, ettei siihen ole mitään estettä omalla kohdalla. Itse syön niitä niin, että tulee vain 3-4 menkat vuodessa. Näin mulla määrättiin koviin menkkakipuihin ja PMS-oireisiin. Ja täytyy sanoa, että yhtään en menkkoja kaipaa!

Vierailija
7/15 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä voi olla niitä esteitä että ei voi esim käyttää montaa rengasta putkeen? Aion siis kyllä puhua lääkärin kanssa ensin mutta teen vain alustavia kyselyjä. Mulla myös runsaat menkat, ikävä pms ja kipuja.

Vierailija
8/15 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ainakin meikäläisellä menee kierto sen verran sekaisin, jos pidän useamman renkaan putkeen, etten oikein viitsi. Nimittäin se jatkuva tiputteluvuoto on rasittavaa.

Vierailija
9/15 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, saanko vielä mennä yksityiskohtiin, että miten paljon ja kuinka kauan. Eli jos laitat toisen renkaan heti perään niin millon tiputtelu alkaa, tarviiko käyttää sidettä ja millon loppuu?

Vierailija
10/15 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan varma, onnistuuko menkkojen siirtäminen e-renkaalla, kun se hormonivaikutus on jotenkin paikallisempi. Enkä mä mitään esteitä tiedä, mutta en vaan viittinyt ruveta täällä neuvomaan ihmisiä syömään mitään (lääkkeen tapaisia) miten tahtoo! :) Mulle terkkari sanoi aikanaan, että ainakin 2 laattaa voi voi syödä vaikka aina peräkkäin kysymättä lääkäriltä (ja siis siihen väliin normaali 7pv tauko). Soittelehan ihmeessä lääkärille! :)

t. 11

Vierailija
11/15 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei pillereitä putkeen syödessä minkäänlaista tiputtelua ole ollut. Kuten tossa edelläkin sanottiin, luulen että renkaalla se todennäköisempää.

Vierailija
12/15 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä renkaan ohjeissa kyllä sanotaan että menkkoja voi siirtää eli laittaa uuden renkaan heti toisen perään ja ottaa sitten pois kun haluaa menkkojen tulevan, kuitenkin viimeistään kolmen viikon päästä (yksi rengas voi tehota korkeintaan 4 viikkoa).

Vierailija
13/15 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen menossa ensi viikolla hakemaan uuden reseptin joten kysyn sitten... kyllä mua noiden menkkojen takia hormonikierukka kiinnostais mutta kun en tykännyt niistä hiton cerazetteistä...

Vierailija
14/15 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla joku este, ettet voi syödä yhdistelmäpillereitä?

11

Vierailija
15/15 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vaan olen niin hemmetin unohtelevainen enkä jaksais joka päivä... Pieni este on että vatsa ei oikeen tykännyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän