Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Keksikää mulle keino miten voin hankkia itselleni auton, kun Kela kieltää!! (oon ttt-saaja) Tarvitsen autoa!

Vierailija
12.02.2020 |

neuvokaa. oon toimeentulotuen saaja. Töitä ei näillä seuduilla saa ilman autoa. eikä liikkumaan pääse muutenkaan ilman autoa.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei tiedä mistään, onko sinulla autoa vai ei. Tiliotteilla tietty voi näkyä esim. bensaostot, mutta ei kukaan käsittelijä jaksa alkaa pyytämään selvitystä autostasi ja sen arvosta. Ainostaan huomattavatn arvokkailla autoilla on merkitystä toimeentulotuen kannalta. Muutoin Kelaa ei kyllä kiinnosta. Ongelmasi on lähinnä, mistä saat rahat autoon ja sen ylläpitoon. T. Kelan toimeentulouen käsittelijä

Vierailija
42/49 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kannattaa ajaa työmatkaa 100 km päivässä, palkan on pakko olla niin hyvä ettei henkilö enää ole toimeentulotukiasiakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei kiellä. Ilmoitat auton arvoksi 0€ ja ajelet menemään.

Vierailija
44/49 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista auton hintarajaa, mutta ei ne mitään halpiskotteroa pakota myymään.

Erikoinen koko ajatuskin, että ihmisellä ei saisi autoa olla. Mistä olet tuohon käsitykseen tullut?

no nämähän pitää selvittää jokaisessa toimeentulotuki hakemuksessa: onko auto, moottoripyörä tai vene. Eli ne pitää myydä ja elää sillä ennen kuin totua voidaan myöntää. Voihan jollakin olla vaika jaguaari tai ferrari.

Vierailija
45/49 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela ei tiedä mistään, onko sinulla autoa vai ei. Tiliotteilla tietty voi näkyä esim. bensaostot, mutta ei kukaan käsittelijä jaksa alkaa pyytämään selvitystä autostasi ja sen arvosta. Ainostaan huomattavatn arvokkailla autoilla on merkitystä toimeentulotuen kannalta. Muutoin Kelaa ei kyllä kiinnosta. Ongelmasi on lähinnä, mistä saat rahat autoon ja sen ylläpitoon. T. Kelan toimeentulouen käsittelijä

voit olla aivan varma että Kelaa kinnostaa. Penniäkään ei heru, ennenkuin on auto pantu rahoiksi, eletty siitä saaduilla tuloilla, ja sitten vasta voi hakea totua.

Vierailija
46/49 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei kiellä sua pitämästä muutaman satasen räpsää. Oletan että kalliimpi se sun 

autos ei tulis oleen koska olet Kelan rahoilla. Varskinkin syrjäseudulla asuvalle auto on pakollinen. Ei ne pakota asuntoakaan myymään koska pitäähän ihmisen jossain asua.

Vierailija
47/49 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä kiinnosta ulosottoakaan, jos auton arvo on riittävän alhainen. Olin itse ulkassa aikanaan, ja omistin vanhan käytetyn auton, jonka arvo oli n. 1000e. Ei laskettu edes omaisuudeksi tuota.  Kysyin silloin siitä virkailijalta, joka ainakin silloin sanoi, että ei tuon hintaluokan kulkuvälineiden katsota olevan niin arvokkaita, että sillä olisi mihinkään vaikutusta. Tarvin kuitenkin autoa juurikin työmatkoihin, kun asuin silloin maalla, niin se oli välttämätön. Toimeentulotukea en kyllä ole saanut koskaan, en tiedä miten se siihen voisi vaikuttaa. En usko kyllä halvan auton siihenkään mitenkään vaikuttavan.

Vierailija
48/49 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voit olla aivan varma että Kelaa kinnostaa. Penniäkään ei heru, ennenkuin on auto pantu rahoiksi, eletty siitä saaduilla tuloilla, ja sitten vasta voi hakea totua.

Ensinnäkään Kela ei tiedä asiakkaiden autoista, jos sitä ei itse hakemuksella ilmoita. Ja jos hakemuksella ilmoittaa auton ja arvoksi, vaikka 1000 euroa, ketään ei kiinnosta. Jos itse ilmoittaa, että omistaa 10 000e arvoisen velattoman auton, niin sitten voidaan kehottaa sen realisointia. T. Se toimeentulotuen käsittelijä

Vierailija
49/49 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän toimeentulotukiasiakkaalla voi olla auto etenkin, jos se on välttämätön vaikka työn tms vuoksi. Ja jos auto on halpa, voi se olla muutenkin eikä sen myyntiä edellytetä.

Tuolla on selitetty aika selkeästi:

https://yle.fi/uutiset/3-9596506

Voi mistaa max 5000 euron auton, mutta jos autoa tarvitsee työn vuoksi tai siksi, että asuu korvessa, voi omistaa kalliimmankin auton.

Siis miten Kela voi ehdotella myyntiä mainitsematta noita tietoja?

Sitä minäkin ihmettelin. Olen nimittäin jo vuosia sitten kuullut tuosta, että halvan auton voi omistaa, ja kalliimpaakaan ei edellytetä myymään, jos tarvitsee sitä syrjäisen asuinpaikan tai työn vuoksi. Jospa ongelma on ollut joku sellainen, että Kelassa on ymmärretty jotenkin väärin ap:n tilanne tai auton arvo, tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme