Ne jotka harjaa hampaat vain kerran päivässä - millaisessa kunnossa hampaasi on?
Kun suositus on kaksi kertaa. Millaisessa kunnossa hampaasi on?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Oletteko ottaneet huomioon, että se, kuinka usein pesee hampaat ei vaikuta vain hampaiden kuntoon vaan myös hengityksen hajuun? Nimittäin se henki todellakin haisee jos hampaita ei pese tarpeeksi usein, olivat hampaat kuinka hyvässä kunnossa vain. Ja se on kauhea haju. Julkisissa kulkuvälineissä tämän huomaa kun ollaan lähellä muita ihmisiä. Joistakin lähtee se pahanhajuinen hengitys vaikka eivät edes avaa suutaan. Ja nämä voivat olla aivan siistin näköisiä ihmisiä.
Kyllä. Minä siis pesen aina, ilman poikkeuksia hampaat aamulla.
Syön myös ksylitolipurkkaa päivän mittaan.
Juuri hengityksen hajun vuoksi en voisi kuvitella lähteväni aamulla liikkeelle ilman hampaiden pesua. Oikomislääkäriltäni opin jo lapsena, että myös kieli kannattaa harjata.
Olen siis tuo viisikymppinen, jolla ei ole ikinä ollut yhtäkään reikää hampaissa. Voin olla hutilus hampaiden huollossa, mutta en hygieniassa.
Iltaisin vain pesen, aamulla käytän ksylitolipurkkaa aamiaisen jälkeen. Hammaslääkärissä käyn kerran vuodessa ja ei ole ollut ongelmia. Ikä 50+
Pesen joka ilta huolellisesti ja aamulla vain vedellä pinnat nopeasti. Näin olen tehnyt yli 40 vuotta ja reikiä on nolla. Pari viikkoa sitten kävin viimeksi tarkastuksessa yksityisellä ja siellä kehuttiin taas kaiken olevan oikein hyvin. Jos jotain olisi, niin yksityisellä kyllä keksittäisiin puuhamaata, mutta nyt sanottiin vain, että parin vuoden päästä nähdään.
Hengitykseni on raikas ja hymyni kaunis. Minulla on kolme teiniä ja yhdelläkään ei ole ollut ikinä reikiä hampaissa, miehellänikään ei ole ollut kuin yksi reiän alku.
Olen harjannut lasteni hampaat vain iltaisin.
13-vuotiaalla on ollut yksi reikä elämänsä aikana, 7-vuotiaalla ei ainuttakaan. Hammaslääkärit kehuvat aina hampaita, kunnes käy ilmi, että harjataan vain iltaisin, sitten alkaakin motkotus ja alkaa löytymään aiemmin näkymätöntä plakkia. :D
Äidilleni, jolla on omat hampaat suussa vielä 70-vuotiaanakin, hammaslääkäri joutui sanomaan että tämä voisi pestä niitä vähän vähemmän. Äiti pesee 2-3 kertaa päivässä, eikä sekään ilmeisesti aina hyväksi ole.
Olin harjannut lähes koko elämäni hampaita vain kerran päivässä, olivat kyllä ihan hyvässä kunnossa, yksi reikä paikattiin kauan sitten ja sen jälkeen ollut joitain alkavia. Ärsytti kuitenkin että on pieniä reikiä pelkäsin että niitä tulee lisää ja kun tiesin että kaksi kertaa on suositus niin yritin vuosia saada itseni pesemään hampaat aamullakin mutta ei, nyt sitten vihdoinkin viime kesänä sain tämän iskostettua ja tuntuu paljon paremmalta, enkä pelkää reikiä. Vielä en ole tosin käynyt hammaslääkärissä tarkistuttamassa.
Pesen vain aamuisin. Enkä erityisen huolellisesti. Saattaa mennä vaikka lomalla päiviä, etten pese ollenkaan. Olen 50-vuotias.
Minulla ei ole ikinä ollut hampaissa reikiä, ei siis ole paikattu koskaan yhtäkään hammasta. Kun avaan suuni, hammaslääkäri/hygienisti yleensä toteaa, että oho.
Minulle on sitten kyllä tehty laajamittainen oikomishoito, eli hampaita on poistettu lapsena, sekä maitohampaita, että pysyviä.
Käyn hammaslääkärissä kerran vuodessa suuhygienistillä poistattamassa hammaskiveä.