Miksi säästät?
Tuli tuosta nuukailuketjusta mieleen että mikä ajaa ihmisen säästämään ja nuukailemaan. Tuleeko siitä tapa ja pakkomielle vai onko säästämisellä jokin tavoite (vai molempia). Itse olen ollut koko elämäni pienituloinen, juuri nyt säästän saadakseni oman kodin ja että puolisoni voi jäädä eläkkeelle ennen virallista eläkeikää. Mites te muut? Olisi mielenkiintoista kuulla.
Kommentit (25)
Kun rahaa jää säästämättä palkasta kulujen ja menojen jälkeen yli 2000 €/kk jotka säästän osakkeisiin ja rahastoihin.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on muuttumassa banaanivaltioksi - kaikki ovat esim. 10 vuoden kuluttua yhä enemmän omillaan. Kukaan tuskin odottaa että tulevaisuus tuo mitään parempaa mukanaan. Alamäkeä on ollut ainakin viimeiset 30 vuotta, mutta erityisesti viimeiset 10 vuotta. Tämä on globaali kehitys, eikä koske ainoastaan Suomea. Säästöillä täytyy pärjäillä, ja Lidli auttaa siinä.
T. Lidl-mies.
Mikäli talous romahtaa, kuten banaanivaltioissa on tapana, rahan arvo laskee huimasti.
Siinä vaiheessa kun olen eläkeikäinen, en usko että oikeata eläkettä edes maksetaan. On pakko olla rahaa säästössä ettei päädy vanhana asumaan johonkin köyhien asuntolaan.
Seuraavaa matkaa varten, tietenkin, hupsu.
LENNÄN jonnekin taas.
Pieni palkkaisena, eläkkeeni tulee olemaan pieni (jos sitä edes on olemassa silloin, kun jään), se on suurin syy säästämiseeni ja sijoittamiseen.