Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsittämätöntä, että joiltain ihmisiltä kyseenalaistetaan ihmisarvo ihan tuosta vaan

Vierailija
11.02.2020 |

eikä siihen edes julkisesti kukaan tartu tai ole huolissaan.
Näinä aikoina, kun naiset edellyttävät tasa-arvoa, puhutaan saamelaisten ja romanien entisaikaisesta häpäisystä huumoriohjelmissa,nostetaan esiin lasten oikeuksia, ollaan huolissaan rasismista jne.
Sitten kuitenkin alkolholisteja ja päihderiippuvaisia on ihan ok haukkua ja toivoa jopa heidän kuolemaa. (jonkun tekstin juuri luin jostain ketjusta, jossa joku ajatteli, että olisi hyvä viedä narkomaanit viimeiselle piikille).

Miten tällainen keskustelu voi mennä läpi nykypäivänä? Kysehän on tietämättöyydestä päihdesairautta kohtaan, mutta ihan samaa tietämättömyyttä on aiemmin ollut eri rotuisia ihmisiä kohtaan. Luulisi, että nykypäivänä ihmisarvon merkitys itsessään tunnistetaan.

Mikäli olet tästä näkökulmasta eri mieltä, kuulen mielelläni perusteluja ja näkökulmia asiaan.
Mitkä on ne tausta-ajatukset, joilla perustelet itsellesi, että päihderiippuvainen ei kuulu ihmisoikeuksien piiriin?
Yritetään pitää keskustelu asiallisena ja olla riitelemättä, kiitos!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun päihdeongelmainen äiti sanoo 14 vuotiaalle lapselleen:

Pitääkö mun hankkia sulle kortsuja senkin hrra.

Olin kaverilla kylässä....

Tämä lapsi ei tunne itseään arvokkaaksi. Hänellä on hyvin matala itsetunto. Mitatakseen itsetuntoaan ihmisen on tunnettava itsensä itseksi. Tämä lapsi ei valitettavasti omaa itseyttä. Hän päättelee, mitä hän on, ympärillään olevien tärkeiden ihmisten palautteesta. Tämä palaute on yleensä kielteistä ja hän sisäistää nämä sanomat. Toisinaan lapsi saa kaksoissanomia, toinen kumoten toisen. Hän ei tiedä kumpi osa on totta; joten toisinaan hän ottaa yhden osan ja toisinaan toisen.

Alkoholisti raitistuu vain itsensä vuoksi. Hän ei raitistu puolisonsa, LASTENSA, työpaikkansa vuoksi. Kun hän itse haluaa, hän on valmis ottamaan apua vastaan.

Vierailija
22/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap..tuu auttamaan..puolusta alkkis raukkoja....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediassa ei tuomita haukkumista itsessään. Tiettyjen kohteiden haukkuminen on kiellettyä, toisten haukkumiseen jopa kannustetaan. Päihdeongelmaiset eivät ole suojeltujenlistalla, joten ovat vapata riistaa.

Vierailija
24/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun päihdeongelmainen äiti sanoo 14 vuotiaalle lapselleen:

Pitääkö mun hankkia sulle kortsuja senkin hrra.

Olin kaverilla kylässä....

Tämä lapsi ei tunne itseään arvokkaaksi. Hänellä on hyvin matala itsetunto. Mitatakseen itsetuntoaan ihmisen on tunnettava itsensä itseksi. Tämä lapsi ei valitettavasti omaa itseyttä. Hän päättelee, mitä hän on, ympärillään olevien tärkeiden ihmisten palautteesta. Tämä palaute on yleensä kielteistä ja hän sisäistää nämä sanomat. Toisinaan lapsi saa kaksoissanomia, toinen kumoten toisen. Hän ei tiedä kumpi osa on totta; joten toisinaan hän ottaa yhden osan ja toisinaan toisen.

Alkoholisti raitistuu vain itsensä vuoksi. Hän ei raitistu puolisonsa, LASTENSA, työpaikkansa vuoksi. Kun hän itse haluaa, hän on valmis ottamaan apua vastaan.

Alkoholistit on läpeensä itsekkäitä ihmisiä. Jos alkoholistit ei välitä muista niin miksi niistä pitäisi välittää?

Vierailija
25/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aiheutettua riippuvuutta ei pitäisi oikeastaan kutsua sairaudeksi, se ei ole reilua aidosti sairaita ihmisiä kohtaan.

Vierailija
26/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi ihmisarvoa narkeilta enkä juopoiltakaan. Sitten kun vaikka useita lapsia murhannutta ihmistä ei saisi tuomita oikeaan elinkautiseen vaan ruvetaan huutamaan rikolliselle ihmisoikeuksia, kysyisin missä ovat uhrien ihmisoikeudet, ja miksi kukaan ei sen puolesta puhu.

Vierailija
27/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmistöön syntyminen ei tarkoita että on paha. Alkoholisti on paha joka tuhoaa tahallaan ympärillään olevat ihmiset saadakseen oikeutta sikailulleen. Siinä se ero. Ihmisarvo kuuluukin ottaa niiltä pois jotka satuttaa viattomia pahuuttaan

Laajentaisin käsitettä vielä näin: nämä ovat ihmisiä joilla on suoranainen tuhoisa vaikutus koko sivistynyttä yhteiskuntaa kohtaan. 

Miten sellaiselle antisosiaaliselle tuhovoimalle voi vaatia mitään oikeuksia?

Vierailija
28/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännääjä on paskiainen. Paskiaisuus ei ole sairaus.

Vierailija
29/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku "vasemmistolainen väkivalta on erilaista"!

Missä silakat?

Vierailija
30/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No otatko sinä tässä huomioon niiden haukkujien mahdolliset ongelmat? Jos minä sanon, että jotkut ihmiset eivät ansaitse elää, niin aika harva tulee puolustamaan minua samalla innolla kuin niitä toisia luusereita.

Vierailija
31/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mä ihmettelen sitä, ettei sairastuneilla ja vammaisilla ole ihmisarvoa.

Miksi työnantajat eivät huoli vajaakuntosia töihin vaikka saisivat palkkatukeakin?

Vierailija
32/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikilla on ihmisillä on jakamaton, sama ihmisarvo. Se ei silti tarkoita, ettenkö voisi toivoa päihderiippuvaisen kuolemaa. Olen väkivaltaisen alkoholisti-sekakäyttäjän ex-läheinen, itseäni suojellakseni panin välit poikki. En kuitenkaan saa lopullista rauhaa, ennen kuin kuulen tuon piinaajani kuolleen. En tietenkään kehota ketään tappamaan häntä, mutta valehtelisin, jos väittäisin, etten toivoisi hänen itsemurhaansa.

Vierailija
33/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se, joka kirjoitti tuosta piikille viemisestä toisessa ketjussa. Ja vastasinkin sinulle siellä, että minusta se olisi järkevä ratkaisu sellaisessa tilanteessa, jos päihdeongelmainen ei edes yritä parantua ja mitään toivoa paremmasta ei ole.

Tuolloin hörhö saisi sitä, mitä perimmiltään kai kaipaakin eli seesteisen lähdön tästä maailmasta. Ei kukaan kai huvikseen huumeisiin sekoa, kun päihdetietoa nykyään saa koululainenkin.

Tuo ratkaisu helpottaisi myös päihdeongelmaisen omaisten tilannetta, sillä he kärsivät päihteistä välillisesti. On väkivaltaa, arvaamattomuutta, valheita ja pelkoa. Päihdehörhön kaveripiiri on pelottava. Muu perhe elää pelossa yöt ja päivät: koska joku murtautuu sisään kotiin tai kiristää.

Myös rahaa säästyy sekä omaisilta että yhteiskunnalta. Ei turhia kuntoutuksia, ei päihdekuluja ja rikollisuuskin vähenisi radikaalisti.

Vierailija
34/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei narkilla mitään ihmisarvoa taikka oikeuksia ole, saunan taakse vaan ja niskalaukaus, tekkee yhteiskunnalle palveluksen kun ei muitten verovaroista sellasta narkkia ruveta hoitamaan vaan pitää poistaa itse ongelma eli narkit, kaasukammioon vaan kaikki, sanoo ylpeästi PerusSuomalainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi