Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsittämätöntä, että joiltain ihmisiltä kyseenalaistetaan ihmisarvo ihan tuosta vaan

Vierailija
11.02.2020 |

eikä siihen edes julkisesti kukaan tartu tai ole huolissaan.
Näinä aikoina, kun naiset edellyttävät tasa-arvoa, puhutaan saamelaisten ja romanien entisaikaisesta häpäisystä huumoriohjelmissa,nostetaan esiin lasten oikeuksia, ollaan huolissaan rasismista jne.
Sitten kuitenkin alkolholisteja ja päihderiippuvaisia on ihan ok haukkua ja toivoa jopa heidän kuolemaa. (jonkun tekstin juuri luin jostain ketjusta, jossa joku ajatteli, että olisi hyvä viedä narkomaanit viimeiselle piikille).

Miten tällainen keskustelu voi mennä läpi nykypäivänä? Kysehän on tietämättöyydestä päihdesairautta kohtaan, mutta ihan samaa tietämättömyyttä on aiemmin ollut eri rotuisia ihmisiä kohtaan. Luulisi, että nykypäivänä ihmisarvon merkitys itsessään tunnistetaan.

Mikäli olet tästä näkökulmasta eri mieltä, kuulen mielelläni perusteluja ja näkökulmia asiaan.
Mitkä on ne tausta-ajatukset, joilla perustelet itsellesi, että päihderiippuvainen ei kuulu ihmisoikeuksien piiriin?
Yritetään pitää keskustelu asiallisena ja olla riitelemättä, kiitos!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun päihdeongelmainen äiti sanoo 14 vuotiaalle lapselleen:

Pitääkö mun hankkia sulle kortsuja senkin hrra.

Olin kaverilla kylässä....

Vierailija
2/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelukulttuuri meni iloisesti alamäkeä viime hallituskaudella kun asenne heillä oli mitä oli ja hallituspuolueen jäsenkin vertasi iloisesti työttömiä rikkaruohoihin. Myös eräs oppositiopuolue kovasti tämäntyyppistä mielialaa pitää yllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysehän on tietämättöyydestä päihdesairautta kohtaan, mutta ihan samaa tietämättömyyttä on aiemmin ollut eri rotuisia ihmisiä kohtaan. Luulisi, että nykypäivänä ihmisarvon merkitys itsessään tunnistetaan.

Vierailija
4/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni isä on maannut olohuoneessa alasti ulosteen tahrimana..

Pienet laset itkeneet ympärillä.

Oli ihan normi työssä käyvä iskä

Vierailija
5/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni isä on maannut olohuoneessa alasti ulosteen tahrimana..

Pienet laset itkeneet ympärillä.

Oli ihan normi työssä käyvä iskä

Kysehän on tietämättöyydestä päihdesairautta kohtaan, mutta ihan samaa tietämättömyyttä on aiemmin ollut eri rotuisia ihmisiä kohtaan. Luulisi, että nykypäivänä ihmisarvon merkitys itsessään tunnistetaan.

Vierailija
6/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelukulttuuri meni iloisesti alamäkeä viime hallituskaudella kun asenne heillä oli mitä oli ja hallituspuolueen jäsenkin vertasi iloisesti työttömiä rikkaruohoihin. Myös eräs oppositiopuolue kovasti tämäntyyppistä mielialaa pitää yllä. 

Alkoholisti on ihmisp.aska...ja ros.ka läheisilleen.

Vierailija
7/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti on ihmisp.aska...ja ros.ka läheisilleen.

Vierailija
8/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihderiippuvuus vaikuttaa koko persoonaan ja käytökseen (eikä mitenkään positiivisesti). Pelkkä juominen/päihteidenkäyttö ja sekaisin oleminen ei ole se sairaus, vaan koko ihmisen muuttuminen. Vai kuinka monta alkoholistia, joka voi hyvin, on tasapainossa itsensä kanssa, hoitaa vastavuoroisesti läheisiään, on avoin ja luotettava, tunnet?

Vierailija
9/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmistöön syntyminen ei tarkoita että on paha. Alkoholisti on paha joka tuhoaa tahallaan ympärillään olevat ihmiset saadakseen oikeutta sikailulleen. Siinä se ero. Ihmisarvo kuuluukin ottaa niiltä pois jotka satuttaa viattomia pahuuttaan

Vierailija
10/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuu nyt pelastamaan nää lapsistaan välittämättömät alkoholisti parat..

Nää oli vielä lieviä juttuja

Vierailija
11/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihderiippuvuus vaikuttaa koko persoonaan ja käytökseen (eikä mitenkään positiivisesti). Pelkkä juominen/päihteidenkäyttö ja sekaisin oleminen ei ole se sairaus, vaan koko ihmisen muuttuminen. Vai kuinka monta alkoholistia, joka voi hyvin, on tasapainossa itsensä kanssa, hoitaa vastavuoroisesti läheisiään, on avoin ja luotettava, tunnet?

Tunnen tuon lastaan h..uorittelevan äidin.

Olin itse 14:sta..oli ihan norvi päivä siinä huushollissa.

Vierailija
12/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmistöön syntyminen ei tarkoita että on paha. Alkoholisti on paha joka tuhoaa tahallaan ympärillään olevat ihmiset saadakseen oikeutta sikailulleen. Siinä se ero. Ihmisarvo kuuluukin ottaa niiltä pois jotka satuttaa viattomia pahuuttaan

Vierailija
13/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerron ap lle miksi narkilla ei ole ihmisarvoa. No siksi koska on narkannut sen pois. Eihän varkaallakaan ole lainsuojaa.

Usein narkit itsekin halveksivat itseään mikä on aivan oikein.

Vierailija
14/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan alkaisi huolehtia alkoholistin hyvinvoinnista, väärin tai ei. Jos kerran sitä myydään korkealla veroprosentilla niin huolehtikoon sitten veronkerääjät alkoholisteista. En minä.

Vierailija
15/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään. Ovat manipuloivia, ilkeitä, petollisia ja hyväksikäyttäjiä myös selvinä kausina. Silloin ne nimenomaan pystyy keskittymään siihen ihmisten kusettamiseen mihin ei pysty ryyppykausina. Silloin on energiaa kulkea ovelta ovelle valehtelemassa ja olla mielinkielin.

Vierailija
16/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on tunnettu lestojen sun muiden paikka, jossa demonisoidaan yksi saunakalja. Traumatisoitunutta porukkaahan täällä pääsääntöisesti on.

Vierailija
17/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasinen lapsuus vaikutti minuun siten, etten halunnut omia lapsia. En halunnut ottaa riskiä, että toistan isäni toimintamallia. Alkoholismia ja väkivaltaa, enkä myöskään raittiin äitini uhriutumista isäni alkoholismin varjossa.

Vierailija
18/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keneltäkään kyseenalaisteta ihmisarvoa ihan tuosta vain. Ensin pitää pilata muiden elämänlaatu ympäriltä.

Vierailija
19/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä lapsi ei tunne itseään arvokkaaksi. Hänellä on hyvin matala itsetunto. Mitatakseen itsetuntoaan ihmisen on tunnettava itsensä itseksi. Tämä lapsi ei valitettavasti omaa itseyttä. Hän päättelee, mitä hän on, ympärillään olevien tärkeiden ihmisten palautteesta. Tämä palaute on yleensä kielteistä ja hän sisäistää nämä sanomat. Toisinaan lapsi saa kaksoissanomia, toinen kumoten toisen. Hän ei tiedä kumpi osa on totta; joten toisinaan hän ottaa yhden osan ja toisinaan toisen.

Vierailija
20/34 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikkia täytyy ymmärtää ja hyysätä, aivan sama kuinka paljon tähän käytetään yhteiskunnan varoja ja aikaa?

Ei se ole ihmisarvon kyseenalaistamista, että vähiä resursseja priorisoidaan. Vai haluaisitko esim, että odottaville äideille ei yhteiskunta tarjoa kunnollista terveydenhoitoa, koska rahat meni itsetuhoisten alkoholistien ja nistien paapomiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi