Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postiosoite pakollinen?

Vierailija
11.02.2020 |

Minulla on tilanne, jossa olen toistaiseksi vailla vakituista asuinsijaa ja tehtyäni "muuttoilmoituksen" digi- ja viestintävirastolle (ex-maistraatti) sekä Postille, minulle keksittiin postiosoite. Pyynnöstäni postiosoite poistettiin DVV:sta. Posti kuitenkin väittää, että osoite on Suomen lain mukaan pakollinen. Kumpi on oikeassa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä kiristämisessä mahtoi olla ideana?

Vierailija
22/24 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poste restante riittää. Jos joku väittää pakolliseksi, laittaa todisteeksi sen säädöksen.

Poste restante  on osoite  .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis pakollinen. Mikä säädös, laki? Kerro viitteet siihen. Voi tarvittassa vedota suoraa siihen.

Vierailija
24/24 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia selvisi viimein, tosin ei helpolla.

Piti soittaa uudestaan DVV:oon, kuluttaja-asiamiehelle, poliisille, ja pari kertaa vielä Postille.

Pyyntöni oli postillekkin vieras... mutta asia selvitettiin, ja postiosoiteteni poistettiin. Mistään lakipykälistä ei missään kohtaa puhuttu.

Posti piti itsekkin erikoisena, että minulle oli keksitty postiosoite, josta ei edes ilmoitettu minulle.  Minulle sanottiin ensin, että minun pitää ilmoittaa kaikille tahoille jotka ehkä saivat postiosoiteteni - mutta katsottuani listaa se tuntui kohtuuttomalta, joten soitin uudestaan (jonotin muuten 2 tuntia) ja pyysin, että he korjaavat virheen tältäkin osin. No ilmeni että sehän menee kuitenki niin, että tietyt tahot saavat postilta säännöllisin väliajoin voinmassaolevan postiosoitteen; viranomaiset DVV:sta. 

Asia vaikuttaisi siis olevan kunnossa. Paitsi että Kela iski heti uhkauksella: eivät tee päätöstä (olin hakenut muutamalta kuukaudelta tukea), elleivät saa postittaa sitä. Siihen täytyy keksiä jotain, ilman että henkilökohtaista postiani joutuu paljon palautetuksi tai jopa kadoksiin, kuten viimeisen puolen vuoden aikana on käynyt. Vähän kiristyksen makua, jos postiosoite on muka päätöksenteon ehdoton edellytys. No, joka tapauksessa, postiosoitteen puuttuminen EI ole rikos.

Vaadi Kelalta ilmoitus siitä, mihin säädökseen heidän vaatimuksensa perustuu. Suomen lain mukana sinä saat olla ihan vapaasti kiertolainen vaikka vakituista asuinpaikkaa, ja osoitetta. 

Jos sellainen vaatimus tulee, niin sinä valitat siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi