Hirveä kaipuu sinkkuuteen (pitkä ja onneton parisuhde)
Mutta pois ei vain pääse, koska tottumus ja kai sitä rakkauttakin on..
Kommentit (8)
Elämä on liian lyhyt siihen että elää onnettomassa suhteessa. Jokaisella on oikeus onneen, myös sillä kenen luota päättää lähteä.
Niin,onhan se hankala lähtä ku sitte joutuuki itse maksaan elämisen.
Jos todella olet vuosia ollut onneton, tee nyt itsellesi palvelus ja lähde. Asiat tuskin tulevat parempaan muuttumaan, tuhlaat vain aikaasi ja kadut myöhemmin.
Ystäväni on hieno ja sydämellinen ihminen jolla myös vientiä, mutta silti tuhlaa aikaansa väkivaltaiseen mieheen, joka kohtelee häntä huonosti. On henkistä ja fyysistä väkivaltaa, on ollut pakottamista seksiin, käyttää huumeita, sekoilee jne. Silti ystäväni näkee "sitä jotain" hänessä eikä suostu jättämään miestä. Katson surullisena vierestä, kun hän tuhlaa aikansa tuon luuserin kanssa. Ei järkipuhe auta.
Mulla loppui juuri yli 20-vuotinen koko aikuisiän kestänyt suhde. Kävin paljon läpi ennalta juttuja ja pelottihan se pirukseen, kun ei ole käytännössä ikinä ollut sinkku, koko elämä on rakentunut yhden ja saman parisuhteen ympärille alusta asti Piti itseään kasailla ja paljon tutkiskella. Kaikesta huolimatta olen erittäin onnellinen, kun iso painolasti katosi. Huomaan, että maailmani ei romahtanut ja olen ihan sama ihminen. Nyt vaan mun ei tarvitse hävetä ja yrittää muuttaa sitä, mikä olen. Saan olla itseni, kenenkään (merkittävän) paheksumatta ja haukkumatta.
Vierailija kirjoitti:
Niin,onhan se hankala lähtä ku sitte joutuuki itse maksaan elämisen.
Tätä se usein tuollaisten kirjoitusten takana on. Siihen yhdistettynä ikäkriisi kaikkine juttuineen vielä, niin hienoa.
Haluatko todella elää loppuelämäsi onnettomassa suhteessa ja katua sitä myöhemmin?