Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko terapiaan mennä lapsi mukana?

Vierailija
10.02.2020 |

Olen masentunut pienen lapsen hoitovapaalla oleva äiti. Tuntuu että pää räjähtää ahdistavista ajatuksista ja haluaisin puhua niistä ammattilaisen kanssa jotta masennus paranisi. Neuvolan kautta saisin lähetteen neuvolapsykologille (vaikka ahdistus ja masennus ei liity lapseen mitenkään, niin onneksi silti neuvolan kautta saisi apua). Terkkarin kautta saisin lähetteen jollekin psykiatriselle hoitajalle terapiaan. Molemmat kävisi ja haluaisin mennä. Mutta mies on kaikki arkipäivät töissä ja nämä ajat on vain arkisin miehen työpäivän aikana (no tietenkin joo kun noi hoitajat ja psykologitkin on vain päivätöissä). Meillä ei ole sellaista tukiverkkoa, joka voisi hoitaa lasta päiväsaikaan eikä meillä ole rahaa palkata lapselle hoitajaa kotiin, jotta pääsisin säännöllisesti terapiakäynneille. Selvitin kotiavun kautta niin sieltä ei auteta lapsen hoidossa jos on ns. pysyvä tarve eli esim. tuollaiset terapiakäynnit.

Voiko juuri kaksi vuotta täyttäneen ottaa mukaan sinne terapiaan?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä taas haluaisin tietää että missä on niitä naapurin teinejä, joka on aina valmiita keskellä päivää hoitamaan toisten lapsia parilla eurolla!

Vierailija
42/51 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista että ei ole yhtään sukulaista kummallakaan, tai yhtään ystävää, tuttavaa, naapuria, tms., jota voisi pyytää lasta katsomaan? Ja mieskö ei voi ottaa vaikka puolikasta vapaapäivää tämän takia? Jos sinulle tulisi vaikka umpisuolentulehdus ja pitäisi mennä leikkaukseen, niin veisitkö sinnekin lapsen mukanasi?

Älä nyt hyvä ihminen jätä sitä terapiaa käymättä vain sen takia ettet saa tätä lapsenhoitoa järjestettyä.

Tämä on nykyään erittäin monilla mahdollista. Meillö ei suku eikö isovanhemmat auta eikä pidä mitään yhteyttä. Huomaan että kaikki vanhempiensa lellimät ihmettelee ja ällistelee tuliverkottomia. Mutta teepä ajatusleikki, jos sun omat vanhemmat, appikset ja koko muu suku sanoo että emme auta ikinä niin -tadaa - sinäkin olisit tukiverkoton. Ei se tän ihmeellisemmästä johdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lastenhoito firmasta maksaa sen 40-45 e tunti ja sanoit että tarvit hoitaja 3h ajan. Eli hinta on 120-135e kerta.

Mutta YKSITYINEN psykoterapeutti on 80e kerta (ja halvempi psyk sh on 40e kerta) ja yksityinen ottaa vastaan ilta-aikoina.

Tämä oli mun ratkaisu koska mitään tukiverkko ei ole eikä ketään kuka hoitais lasta sekuntiakaan. Yksityinen psykoterapia ja ilta-aika. Ja oli taatusti parempi kuin kunnallinen.

Vierailija
44/51 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista että ei ole yhtään sukulaista kummallakaan, tai yhtään ystävää, tuttavaa, naapuria, tms., jota voisi pyytää lasta katsomaan? Ja mieskö ei voi ottaa vaikka puolikasta vapaapäivää tämän takia? Jos sinulle tulisi vaikka umpisuolentulehdus ja pitäisi mennä leikkaukseen, niin veisitkö sinnekin lapsen mukanasi?

Älä nyt hyvä ihminen jätä sitä terapiaa käymättä vain sen takia ettet saa tätä lapsenhoitoa järjestettyä.

Tämä on nykyään erittäin monilla mahdollista. Meillö ei suku eikö isovanhemmat auta eikä pidä mitään yhteyttä. Huomaan että kaikki vanhempiensa lellimät ihmettelee ja ällistelee tuliverkottomia. Mutta teepä ajatusleikki, jos sun omat vanhemmat, appikset ja koko muu suku sanoo että emme auta ikinä niin -tadaa - sinäkin olisit tukiverkoton. Ei se tän ihmeellisemmästä johdu.

Kuule, asumme eri maassa kuin kummankaan meidän suku, eli lähin sukulainen on 3 tunnin lentomatkan päässä, joten ei tarvitse paasata tuosta 'tukiverkottomuudesta'. Ja silti jos tarvitsisin lapsenlikkaa muutamaksi tunniksi niin tasan varmasti löytäisin, eikä tekisi edes tiukkaa. Mutta ehkä ero onkin siinä, että minä soittaisin lähiseudun ystävät läpi, sen sijaan että tulisin palstoille valittamaan.

Vierailija
45/51 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa mulle heti, missä alalla olette töissä, että tottakai onnistuu noin vain kerta viikkoon puolen päivän vapaapäivät säännöllisesti. Tulen heti töihin.

Sehän on oikeastaan vain järjestelykysymys työnantajan puolelta.

Vierailija
46/51 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi mukaan, padista lastenohjelmat silleen että kuuntelee kuulokkeilla.

Vierailija
47/51 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoista vaihtoehdoista pitää valita vähemmän huono. A) et mene lainkaan terapiaan tai b) menet ja lapsi tulee mukaan.

Sitten vaan interpoloit ja lasket kumpi on perheesi ja sinun kannalta parempi päätös.

Turha alkaa etsimään joka lerta soittelukierroksella hoitajaa, hirveä stressi ja epävarmuus. Päätät noista a ja b vaihtoehdoista etä surkuttele tilannetta.

Vierailija
48/51 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tuon ikäinen jo ymmärtääkin jotain. Sinun tulee suojella lastasi asioilta, jotka ovat hänen käsityskykynsä ulkopuolella. Lapsesi ei kuulu joutua kuuntelemaan ongelmiasi ja murheitasi, mikä väistämättä tapahtuu, jos otat mukaan terapiaan.

Vierailija
49/51 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin pienen voit vielä ottaa mukaan, kun lapsi ei ymmärrä kaikkea, eikä osaa kertoa kuulemaansa eteenpäin. Kolmevuotiaaseen asti ottaisin mukaan, mutta sitten en enää.

Mitäpä jos lukisit aiemmat viestit. Lasta ei tule ottaa mukaan äidin tunnekuohujen takia eikä sen vuoksi, että noin pienen väkkärän kyseessä ollessa kaikki aika ja huomio menee lapsen paimentamiseen.

Itse asiassa minulla on ollut joskus lapsi mukana psyk. sairaanhoitajan tapaamisessa. Lapsi leikki omiaan ja katsoi ipadia. Ei sen kummempaa. Välillä hoitaja leikkitytti lasta.

Hoitaja myös ehdotti, että olisi voinut tulla meille kotiin käymään, jos olisi ollut helpompi järjestää. Tai olisimme voineet mennä vaikka puistoon kävelylle ja lapsi rattaissa.

Eli vaihtoehtoja on.

Psyk. sairaanhoitaja varmasti ymmärtää tilanteesi ja tarjoaa vaihtoehtoja. Jos lasta tosiaan ei saa mihinkään käynnin ajaksi, niin sitten lapsi mukaan. Minulla on ollut lapsi muutenkin aina lääkärireissulla mukana, paitsi gynellä. Jätin lapsen tutkimuksen ajaksi aulaan iPadin kanssa.

Vierailija
50/51 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioero on parasta terapiaa parisuhteelle.

Vierailija
51/51 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just olin minäkin tulossa ehdottamaan, että menet suosiolla yksityisellä (70-90 e kerta), käyt siellä silloin kun lapsen isä on kotona. Et siellä sairaanhoitajalla tai psykologillakaan todennäköisesti useammin kuin 2-4 viikon välein. Kyllä se 80 euroa kerran kuussa omaan mielenterveyteen kannattaa panostaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä