Voiko sellaista naista kutsua kauniiksi, joka on kaunis vain meikattuna?
Kommentit (51)
Itse olen tällainen ihosairauden takia. Olen meikattuna ihan hyvän näköinen, ja esim. PrettyScale palvelun, joka vertaa kasvokuvia kauneusihanteisiin, mukaan 95% kaunis eli varsin kaunis. Mutta minulla on paha rosacea ja muuten sinertävänvalkoinen iho josta verisuonet kuultaa läpi. Näytän aivan järkyttävältä ilman pohjameikkiä, suoraan haudasta nousseelta zombielta. Sinertävät suonikkaat silmänaluset, lakanankalpea iho mutta tulipunainen läiskä poskipäillä ja nenällä. Itse pidän itseäni ihan kauniina vaikka ilman maalia olenkin melkoinen pelätti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis mutta naapurissa asui pari vuotta ihan kaunis kolmekymppinen nainen. Muutaman kerran oltiin juteltu ja toki tervehdittiin kun tavattiin. Hän oli hyvin laitettu, meikit viimeisen päälle.
Kerran kun tulin ulos, heidän ovellaan seisoi täysin vieraan näköinen nainen, joka etsi avaimia laukustaan. Mietin, että kuka ihme tuo on, ehkä siivooja tms. Enkä edes tervehtinyt, mulkoilin vain, että onkohan rehellisillä asioilla. Vasta myöhemmin tajusin, että henkilö oli se naapurin nainen. Oli tullut kuntosalilta saunan jälkeen ilman meikkiä!Käy sääliksi miehet, jotka eivät ymmärrä tätä lainalaisuutta. Tekevät tuttavuutta jonkun kanssa, josta eivät ymmärrä, että tämä on meikkipelle. Sitten tekevät lähempää tuttavuutta jossain vaiheessa ja aamulla paljastuu joku järkyttävän näköinen siitä vierestä.
Mä olen tällainen eli ilman meikkiä väsähtäneen näköinen "pallinaama", en todellakaan viehättävä. Osaan kuitenkin meikata itsestäni eksoottisella tavalla hyvän näköisen. Joidenkin mielestä suorastaan kauniin. Kukaan mies ei ole koskaan ihmeemmin pettynyt siihen etten näytä samalta luomuna kuin meikissä. En esiinny ilman meikkiä ikinä missään paitsi nukkuessa yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tällainen ihosairauden takia. Olen meikattuna ihan hyvän näköinen, ja esim. PrettyScale palvelun, joka vertaa kasvokuvia kauneusihanteisiin, mukaan 95% kaunis eli varsin kaunis. Mutta minulla on paha rosacea ja muuten sinertävänvalkoinen iho josta verisuonet kuultaa läpi. Näytän aivan järkyttävältä ilman pohjameikkiä, suoraan haudasta nousseelta zombielta. Sinertävät suonikkaat silmänaluset, lakanankalpea iho mutta tulipunainen läiskä poskipäillä ja nenällä. Itse pidän itseäni ihan kauniina vaikka ilman maalia olenkin melkoinen pelätti.
Ja mammat yläpeukuttaa, kun kuvittelevat että saisivat omastakin naamasta PrettyScalella vastaavan lukeman 😂
Ei sillä ole mitään väliä, jos tuonne autiolle saarelle heitettäisiin mies ja nainen pariksi vuodeksi ilman peiliä ilman pinsettejä ilman saksia ilman väriaineita taikka höylää. Jos siellä saarella sataisi jatkuvasti, ei paistaisi aurinko, joutuisitte asumaan luolassa, ei olisi tarpeeksi ravintoa jolloin puutokset näkyisivät kasvoissa ja kehossa, selviytymisen aiheuttama jatkuva stressi ilmeistä. Ei olisi hammasharjaa taikka tahnaa, niin aika harva olisi nykymääritelmän mukaan kaunis kun tuolta palaisi. Vaan riutunun kalpakka ja karvainen maantien värinen keltahammas.
Miksi mietitte tällaista? Kai elämään mahtuu muutakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mammat yläpeukuttaa, kun kuvittelevat että saisivat omastakin naamasta PrettyScalella vastaavan lukeman 😂
Tiedätkö, näin lähes kuusikymppisenä naisena sitä ei enää tuhlaa aikaansa tuollaiseen.
Aika ajoin alkaa tuntua, että olenkohan eksynyt Demin keskustelupalstalle...
Vierailija kirjoitti:
Ekat treffit pitäisi aina pitää uimahallissa. Siinä näkee, miltä ihminen oikeasti näyttää.
Järjestä ihmeessä, jos siltä tuntuu. Omat ensitreffini olivat kävely metsässä. Olin ihan ilman meikkiä, hiukset ponnarilla.
Miksi joku ei voi lähteä ilman meikkiä minnekään? Siis normi-ihon omaava jolla ei ole mitään aknea tai muuta iho-ongelmaa.
Kertooko se erittäin huonosta suhteesta omaan itseensä eli heikosta itsetunnosta?
Ja miksei joillekin käy meikki ja toisille käy? Itse näytän vähän "transulta" jos meikkaan paljon mutta olen erittäin vaalea ja punahipiäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, näin lähes kuusikymppisenä naisena sitä ei enää tuhlaa aikaansa tuollaiseen.
Aika ajoin alkaa tuntua, että olenkohan eksynyt Demin keskustelupalstalle...
Teinit ovatkin monissa asioissa fiksumpia kuin aikuiset 🙂
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku ei voi lähteä ilman meikkiä minnekään? Siis normi-ihon omaava jolla ei ole mitään aknea tai muuta iho-ongelmaa.
Kertooko se erittäin huonosta suhteesta omaan itseensä eli heikosta itsetunnosta?
Ja miksei joillekin käy meikki ja toisille käy? Itse näytän vähän "transulta" jos meikkaan paljon mutta olen erittäin vaalea ja punahipiäinen.
Mä häpeän omaa naamaani. Iho on ihan okei. Mutta silmät ja kulmakarvat (niiden puute) on ne pahimmat. Usein ihmiset pitää silmiään kauniina, mutta minulla on rumat silmät joiden meikkaamiseen pitää todella panostaa, että pidän niitä edes siedettävinä. Pitäisin mielelläni mustalinssisiä aurinkolaseja päässä koko valveillaoloaikani. Helppohan se on olla ilman silmämeikkiä, jos on siunattu bambinsilmillä... 😞
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä lähtisin jos ei olis punastelu ongelmaa. Tulee suorastaan paniikkikohtaus, jos tuntuu että mua tuijotetaan. Olen todella vaaleajoten tuo punastuminen on tosi näkyvää D:
Mitä väliä ?? Se nainen on kuitenkin suurimman osan ajasta meikit päällä ja nykyään on vielä ns kestomeikkejä esim ripsienpidennys, microblading niin voi 247 näyttää samalta
Ei voi. Kävisin meikattuna vaikka parfymi mainoksen mallista, mutta ilman meikkiä en ole kyllä minkään näköinen. Minun kasvoissa on vain kaikki universaalit kauniin ihmisen mittasuhteet ja piirteet, mutta koska ne on kaikki tungettu naamaani niin se ei ole luonnollista eikä lopputulos ole kaunis. Meikillä saa esiin kaikki piirteet tasapainotettuna ja silloin lopputulos on kaunis. Ihmiset harvoin ymmärtää mitä tarkoitan, kun korjaan heitä heidän sanoessaan, että minä olen kaunis. Harvempi malli on kaunis luonnossa. Aikamoisia mulkosilmiä ja lommoposkia tummine silmänalusineen nekin on.
Vierailija kirjoitti:
Monilla naisilla on päänsä sisällä tietty kuva siitä miltä heidän "pitää" näyttää. Se kuva vastaa lähimpänä barbie-nukkea, olihan barbie se lapsuusaikojen ensimmäinen kaunotar, jota tuijoteltiin päivittäin.
Meikillä naiset sitten tavoittelevat barbien kasvoja itselleen, mutta eivät halua myöntää edes itselleen ettei se meikattu naama ole totuus. Tästä syystä naiset loukkaantuvat kommenteista, jotka muistuttavat heitä siitä, etteivät ole todellisuudessa sen näköisiä kuin ovat meikin kanssa. Meikkiä ei saa kommentoida mitenkään, vaan kaikkien tulisi ignoorata asia ja kuvitella naisen näyttävän ihan aidosti siltä kuin mikä meikillä on saatu aikaan.Monien naisten elämä on loppujen lopuksi todella surullista, jota miesten ei todellakaan pitäisi kadehtia. Mitä hienoa siinä loppujen lopuksi on, että saa itseään tasokkaampia miehiä, kun totuus on, että se kaikki johtuu vain meikkien avulla tehdystä täysin valheellisesta kauneudesta? Suurin osa naisista ei olisi kasvoiltaan yhtään mitään ilman meikkiteollisuutta.
Tämä kuva naiskauneudesta on peräisin miehiltä. Miehet loivat kulttuurin, jossa isolla osalla miehistä on suorastaan pakkomielle naisten ulkonäköön ja ulkonäkö on valtavasti nimenomaan naisen arvoa määrittävä asia. Naiset sisäistävät tämän kulttuurin ja reagoivat siihen. Tämä asetelma on jäänne ajalta, jolloin miehet määrittelivät ylipäänsä kaiken ja naiset elivät miehille vallan alla.
Naisten ulkonäölle siis asetetaan miehiä rankempia vaatimuksia. Iso osa naisista ihmisinä ei voi yltää näihin vaatimuksiin ilman meikkiä. Jostain syystä normaalinkin naisen pitäisi monien silmissä olla Elsa Hoskin tai sarjakuvahahmon näköinen. Normaalin ihmisen näköistä naista karsastetaan (tätä edellinenkin kommentti hieman osoittaa), vaikka tietysti ihmisinä suurin osa naisista on sen näköisiä.
Usein naiset eivät edelleenkään pääse karkuun rankkaa ulkonäön pohjalta arvottamista, ja meikin käyttö on usein reaktio tähän. Eihän kukaan halua olla arvottomana pidetty, sivuutettu ja väheksytty.
(Huom: Eri ihmisillä on erilaisia kokemuksia asiasta, riippuen esim. kasvuympäristöstä, omista kiinnostuksenkohteista, ja ylipäänsä ympärille sattuneista ihmisistä. Kaikki eivät koe tätä yhtä rankasti, mutta monien naisten kokemus tässä maailmassa on edelleen tämä. Ja jos katselee ympärilleen, ei ole vaikea huomata miksi.)
Naisten nenähän on n. 90% miesten nenästä, sen ohella suurimmat erot ovat eri muotoisissa kulmakarvoissa ja pienemmässä leuassa. Iho on aavistuksen ohuempi ja vaaleampi. En mä oikein koskaan ole ymmärtänyt, miten samasta geeniperimästä tulee yhtäkkiä kauhea näiden erojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että on sellaista meikkiä keksittykään, jolla rumasta tulee kaunis. Eli jos on meikattuna kaunis, niin täytyy olla kyllä ainakin jonkun verran omaa kauneutta pohjalla.
Voi kuule et arvaakkaan mitä kaikkea meikillä voi saada aikaan.
Ei voi saada kaikkea aikaan todellakaan. Meikit ovat hyviä, mutta et sä niillä kaikkea pysty kuitenkaan muuttamaan. Jos näin olisi, niin kaikkihan olisivat tyytyväisiä omaan ulkonäköön.
No voi. Vai pitäiskö sanoa että "en voi sanoa sinua kauniiksi kun en tiedä miltä näytät ilman meikkiä". Kyllä minä sanon kauniiksi silloin kun se silmää miellyttää, oli se asia mikä tahansa.
Miksei voi sanoa? Kyllä pohjalla täytyy olla kauniit piirteet jollain tavalla, jos meikillä saa kauniiksi. Vaikka minä meikkaisin vuorokauden niin minusta ei tulisi kaunista ei meikillä eikä ilman meikkiä.
Minusta sanotaan että olen kauniimpi ilman meikkiä, ja ettei minun tarvitsisi meikata ollenkaan.
Miehet ja naiset sanoo, olen 33v.
Silti meikkaan, koska minusta on kiva meikata, kokeilla erilaisia meikkejä.
Ei nuo sulje toisiaan pois.
Olen enemmän yllättynyt siitä että suomalaisnaiset meikkaa niin vähän. Kun vertaan meidän ulkomaan toimistoihin joita 5:ssä eri maissa, niissä kaikki naiset meikkaavat töihin. Suomessa meikkaa vain alle puolet.
Ilma on niin täynnä saasteita nykyään, että mieluummin meikkaan koska se suojaa ihoa vapailta radikaaleilta. Esim. mineraalimeikkivoide ja -puuteri.
Meikki ainoastaan korostaa sitä mikä jo on. Varsinkin suomalaisella iho on kalpea eikä piireet tule esille.
Jos henkilö on kaunis kevyellä meikkauksella, mutta ei ilman meikkiä, mene lähemmäs ja katso tarkemmin.
Kyllä hän on kaunis.
Olen juuri tällainen luonnostaan vaalea, kävin eilen ulkona 39 asteen kuumeessa enkä näyttänyt yhtä hyvältä kuin lauantai iltana kaupungilla. Huomio onehdottomasti hyvin merkityksellinen :D
No eipä ole.
Tiedän pari naista jotka eivät ole kauniita ilman meikkiä, todella valjun näköisiä. Mutta meikeissä aivan eri näköisiä ja kauniita. Toki sitä pakkelia on lyöty sitten kunnolla. Kummankin kasvonpiirteet ilman meikkiä ovat jotenkin rumat mutta jostain syystä se kasvojen rakenne ja iho sopii sitten kuitenkin meikkiin kuin nakuutettu.
Sitten tiedän ihan ok näköisiä joille meikki taas ei sovi oikein millään. Ainakaan raskas meikki.